Hrvatsko dizajnersko društvo

Umjetnost uvjeravanja - identitet

Grupa autora
Ante Rašić (CD, D) Oleg Hržić (AD) Marko Rašić (D) Vedrana Vrabec (D)
Grupa suradnika
D: Siniša Cvahte, Lovorka Decker, Miroslav Mrva, Branimir Sabljić, Kristina Šestan, Feđa Vukić (autor izložbe), Damir Fabijanić (foto)
Studio
Studio Rašić
Naručitelj
Hrvatski oglasni zbor, Muzej za umjetnost i obrt Zagreb
Godina
2006.

Opis

Umjetnost uvjeravanja - 170 godina oglašavanja u Hrvatskoj

Umjetnost uvjeravanja jedna je od najznačajnijih izložbi posvećena fenomenu oglašavanja. Dizajn postava ispituje granice između oglašavanja, umjetnosti i dizajna.
Prema autorskom materijalu Feđe Vukića, koncipiran je i dizajniran multimedijski interaktivni postav izložbe koji je obuhvatio 1500 eksponata na 1100m2 u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu. Ulaskom na izložbu posjetitelji su i sami postali dio postava, nove virtualne stvarnosti. Izložba je znanstveno-umjetnički rad koji propituje i vrednuje, kritički sagledava sve aspekte oglašavanja, utjecaj oglašavanja na društvo i pojedince, sociološki i društveni aspekt, te metode i sredstva komunikacije.

Tematski je podijeljena na 5 cjelina:
1. ciljane skupine
2. metode/komunikacijski kanali
3. poruke/značenja
4. mediji; oglašavanje politike
5. politika oglašavanja

Izložba ukazuje koliko značenje oglašavanje danas ima u kulturi življenja, uključujući negativne i pozitivne aspekte: neumjereni konzumerizam, stvaranje lažnih prototipova, mijenjanje urbanog krajolika, gomilanje otpada, stvaranje potrebnih i nepotrebnih potrošačkih navika, ukazuje na čovjeka kao subjekt koji je istovremeno tvorac, ponuditelj, konzument, uživatelj i žrtva oglašavanja. Stvorena je dragocjena i na jednom mjestu rijetko viđena podloga za kvalitetno i sustavno proučavanje povijesti Hrvatske kroz oglašavanje. U opsežnom katalogu dokumentiran je tekstom i ilustracijama kompletni materijal (autori tekstova: Feđa Vukić, Ivica Vidović, Miroslav Gašparović, Josip Šintić, Krešimir Bagić).

Vizualni identitet izložbe čine koncentrične kružnice koje su kao vizual provedene kroz sve oblike komunikaci od postava do oglašavanja izložbe i kataloga. Simboliziraju oglašavanje kao energični i hipnotički utjecaj na sva čovjekova čula, te ga i kao meta obilježavaju kao ciljanu skupinu (istovremeno i ponuditelj i žrtva).

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook