Hrvatsko dizajnersko društvo

Godišnja izvješća Ericsson Nikola Tesla

Autor
Izvorka Juric (kreativni i art direktor, dizajner), Jelena Gvozdanovic (kreativni direktor, copywriter)
Suradnik
1. Vedran Matic (dizajner), Petra Zlonoga (dizajner) 2. Tin Kadoić (dizajner)
Studio
TRIDVAJEDAN
Naručitelj
Ericsson Nikola Tesla d.d.
Godina
2007., 2008.

Opis

1. "365/21246"
Ericsson Nikola Tesla lider je u informacijsko-komunikacijskim tehnologijama i djeluje više od 55 godina. Tijekom zadnjih 10-ak godina kompanija je uspjela promijeniti područje svojega rada, etablirati se te tako postati jedinstven primjer kompanije u Hrvatskoj koja je uspjela u svom "reinventionu". Zadatak je bio dizajnirati godišnje izvješće koje će prezentirati poslovne rezultate tvrtke u prošloj godini u općemu, društvenom i financijskom smislu te iskomunicirati kako Ericsson NT ima jedinstvena znanja, iskustva i inovativnost kojima potiče prosperitetno društvo u kojem djeluje. Pritom je bilo potrebno držati se zadanog formata i opsega tiskovine (broj stranica te maksimalna debljina).

Godišnji izvještaj izveden je kao tipografsko rješenje s naslovom "365 / 21246". Dizajn izvještaja temelji se na bijelim i pročišćenim površinama na kojima se odvija igra skrivenih poruka na čiji pronalazak navode vidljivi i veličinom istaknuti brojevi. U tom međuodnosu, vidljivi brojevi predstavaljaju univerzalni jezik poslovanja, dok skrivene poruke uz njih govore kako je u brojkama Ericssona osim poslovnog uspjeha sadržano i ono što je do tog uspjeha dovelo - ljudi i njihovi osobni uspjesi, profesionalna kvaliteta... Skrivene poruke izvedene su pomoću tipografije i specijalnih boja (sjajni lak, UV lak), tako da su vidljive samo pod UV svjetlom, pa je stoga za njihovo čitanje u sami izvještaj integrirana džepna UV lampica. Svjetleće poruke i lampica potrebna za njihovo čitanje dodatno podsjećaju na Nikolu Teslu kao prvu osobu i konstantnu inspiraciju kompanije. Cjelokupna tiskovina izvedena je bez ilustracija ili fotografija, isključivo tipografski (Swift, Linotype). Postavljena mreža prijeloma omogućuje različite tretmane informacija, s obzirom na to da je riječ o integriranju tri različite cjeline u jednu tiskovinu, a financijski dio godišnjeg izvještaja dodatno je izdvojen odabirom toniranog papira.

Nagrade i priznanja:
_0910 izložba hrvatskog dizajna, HDD - Hrvatsko dizajnersko društvo, 2010., HR
_Red Dot for High Design Quality, Red Dot Award: Communication Design, 2009., D
_ED-Awards Bronze, ED-Awards, European Design Awards, 2009., GR
_Festo srebrno zvono, 17. Festo - festival tržišnog komuniciranja, 2009., HR

-------------------------------------------------------

2. "Mladi Talentirani Profesionalni"
Ericsson Nikola Tesla lider je u informacijsko-komunikacijskim tehnologijama i djeluje više od 55 godina. Tijekom zadnjih 10-ak godina kompanija je uspjela promijeniti područje svojega rada, etablirati se te tako postati jedinstven primjer kompanije u Hrvatskoj koja je uspjela u svom "reinventionu". U 2007. je odlučila biti prva hrvatska kompanija s cjelovitim godišnjim izvješćem. Zadatak je bio dizajnirati godišnje izvješće koje će prezentirati poslovne rezultate tvrtke u prošloj godini u općemu, društvenom i financijskom smislu. Pritom je bilo potrebno držati se zadanog formata i opsega tiskovine (broj stranica te maksimalna debljina).

Godišnje izvješće izvedeno je kao tipografsko rješenje s naslovom "Mladi Talentirani Profesionalni", naglašavajući kreativnost temeljenu na znanju i iskustvu kao jedinstvenu komparativnu prednost tvrtke. Osmišljene poruke postavljane su u prvi plan te kreativno i direktno komuniciraju osnovne vrijednosti tvrtke - njezinu misiju, viziju, ciljeve i dostignuća koje može i želi podijeliti s drugima. U prvom susretu izvješće, odabirom papira omota (Gmund Alezan Wild Cameleon) i dodatnim tiskom transparentnog laka s mirisom naranče, govori o svježem pristupu koji tvrtka ima u poslovanju, ali i u odnosu prema ljudima i društvu općenito. Postavljena mreža prijeloma omogućuje različite tretmane informacija, s obzirom na to da je riječ o integriranju tri različite cjeline u jednu tiskovinu. Cjelokupna tiskovina izvedena je bez ilustracija ili fotografija, isključivo tipografski (Leitura Sans, DSType) te u tri boje - uz korporativnu plavu i crnu, uvedena je i narančasta kao osnovna boja isticanja u prijelomu.

Nagrade i priznanja:
_Red Dot for High Design Quality, Red Dot Design Award: Communication Design, 2008., D
_HOW International Design Award, HOW Magazine, 2008., USA
_objavljeno u Novum-u, New Media Magazine Verlag GmbH, 02 / 2008., D
_u izboru "100% European Graphic Design Portfolio", 2008., PRC
_0708 izložba hrvatskog dizajna, HDD - Hrvatsko dizajnersko društvo, 2008., HR

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook