Hrvatsko dizajnersko društvo

Grad

Autor
Boris Ljubičić
Studio
STUDIO INTERNATIONAL

Opis

1. U potrazi za vizualnim identitetom grada Zagreba
2. i 3. ZAGREB / VIZUALNI KOD: ZAGREBCODE
Dvadeseto stoljeće je iza nas, sažimlju se njegovi događaji, ljudi, izumi...
Kada bismo ambalažirali XX. stoljeće, na ambalaži bi bio samo barcode. Barcode je zapravo tipografija za XXI. stoljeće...i ako ga usvojimo kao novo pismo, možemo njime ispisati i ime našeg grada: ZAGREB. Ovaj NEW LOOK predstavlja sintezu starog i novog jer se na Felicijanovoj ispravi iz 1194. godine, prvi put pojavljuje ispis imena grada (Zagreb): Od tada do danas naziv grada se nalazi na svim dokumentima grada, kao i na svim dokumentima njegovih građana. Zagreb je opisan i opjevan u mnoštvu knjiga i pjesama. 3D objekt (skulptura) riječi ZAGREB dizajnirana kao barcode bila bi vizualni identitet za 21. stoljeće. Kao što znamo Zagreb i nema svoju jasnu i izdvojivi sliku iako ima izuzetnu povijest. Zapravo njegovo ime je osnova za identitet. Usporedimo li ovaj dizajn kao vizualni identitet sa znanim primjerima iz svijeta (New York, Paris, London, Barcelona, Beč, Sydney etc ...) uočit ćemo njegovu različitost, novinu i kreativni naboj za nove generacije.
Barcode je izuzetan grafizam sa širokom porukom. Jednostavna aplikacija na službeni i souvenirski program pokrenula bi mnogo toga... Izvedbom barcode-objekta u formi javne skulpture, hrvatski glavni grad bi dobio svoj novi vizualni identitet, koji bi ga izdvojio na karti svijeta u novom mileniju. Konstrukcija ZAGREBCODE je objekt koji se sastoji od 18 istovjetnih stupova sasvim jednakih dimenzija, postavljenih jedan do drugoga sa pravilnim razmakom i zarotiranih tako da svojim izgledom oblikuju barcode (vizualizacija priložena). Projekt je nastao 1993. godine za natječaj "Znamen Zagreba" u povodu 900 obljetnice grada. Nagrađen je drugom nagradom s pravom izvedbe. Njegova prva realizacija bi se trebala ostvariti u ovoj godini.
4. Vizualni identitet grada Varaždina - 800 godina grada Varaždina (1980.)
5. i 6. Vizualni identitet grada Splita (1994.) logo/plakat/zastava
7. Vizualni identitet grada Dubrovnika (1984.-2006.)
8. Vizualni identitet grada Vukovara (1991.)
9. i 10. Vizualni identitet grada Kutine (2007.)

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook