Europa 2020

Objavljeno: 26.06.2007.

Katalog izdan povodom održavanja natječaja i izložbe plakata na temu vizija Europe 2020. godine.

Katalog izložbe Europa 2020

Inicijator projekta
Boris Ljubičić


Glavni i odgovorni urednik
Željko Borčić

Dizajn
Damir Bralić, Aleksandar Kovač

Sadržaj
Invitation to the competition
Rules
Press Release
Why Europe 2020?
Posters
The Jury
Closing Words

Izdavač
Hrvatsko dizajnersko društvo, 2002.



Iako je ovo izložba dizajna, njena poruka je upućena svima. Dizajnerski pogled na Europu budućnosti plakatima u standardnom B1 formatu, oblik je intelektualnog, političkog i društvenog promišljanja sudbine kontinenta. Angažman europskih dizajnera koji su u Zagrebu pokazali svoju viziju Europe sutra, baca novo svijetlo na našu zemlju i njen glavni grad. Čak 141 prijavljeni plakat odaziv je kakvog u Europi još nije bilo. Međunarodni natječaji na zadanu temu (ekologija, AIDS, itd) s daleko atraktivnijim nagradama rijetko prelaze dvoznamenkasti broj prijavljenih radova. Radi usporedbe, zamislimo kakav bi odaziv mogao biti da su poziv da napišu tekst o Europi primili književnici... Intelektualci bi trebali dati svoj doprinos oblikovanju našeg kontinenta, a dizajneri su upravo pokazali da je to moguće. Dizajn je u prednosti pred drugim intelektualnim djelatnostima, jer najlakše preskače granice svih vrsta — od kulturnih do gospodarskih.

Posebnost ovih radova je u njihovoj objektivnosti u odnosu na primatelja poruke. Osobni iskaz ostaje u registru općeg mjesta, situacije koja se može preslikati na svakog od nas. U tom smislu radovi bi se mogli grupirati u pet cjelina. Političko-patetična grupa ima za moto osmijeh (smile), koji često zlorabe baš političari. Ti plakati govore o formi komunikacije. Društvenu sliku Europe i njenog identiteta predstavlja grupa radova s figurativnim motivima i ilustracijama. Političku sliku propituju radovi koji govore o istoku i zapadu Europe i razlikama koje neki autori naglašavaju, a drugi zataškavaju, odnosno izravnavaju u jedinstvenu sliku. Socijalnu sliku donose autori koji se ne ustručavaju izložiti osobne detalje iz svog života kao konkretnu humanističku komponentu s kojom se mora računati i u budućnosti. U petoj grupi su “graditelji” koji Europu zamišljaju kao kuću koja se projektira i gradi. Dio njih su “nevjerni Tome” koji nisu sigurni u put kojim je EU uvođenjem Eura već krenula. Zanimljivo je da na izložbi sudjeluju i neki dizajneri koji ne žive u Europi, pa na neki način predstavljaju njenu dijasporu. Izložba dizajnerskih vizija za Europu 2020 u formi plakata je više od dizajna.

Boris Ljubičić, inicijator projekta Europa 2020.

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook