U Londonu otvorena izložba mladih hrvatskih modnih dizajnera

Objavljeno: 14.02.2012.

U petak 10. veljače 2012. u prostoru Stone Theatre Gallery otvorena je izložba mladih hrvatskih modnih dizajnera pod nazivom IDENTITY / FREEDOM OF CHOICE. Izložba je organizirana u sklopu prvog izdanja manifestacije International Fashion Showcase, koju su prvi put zajednički pokrenuli British Council i British Fashion Council naslanjajući se na odjek i javnu vidljivost London Fashion Weeka u veljači, ali i na pripremu nadolazećih Olimpijskih igara u Londonu

Hrvatski nastup na International Fashion Showcaseu zajednički organiziraju Ministarstvo kulture RH i HDD – Hrvatsko dizajnersko društvo, u suradnji s Veleposlanstvom RH u Londonu, a kustosica izložbe koja je u skladu s temom same manifestacije predstavila upravo mlade autorice i autore u području modnog dizajna je Nataša Mihaljčišin, inače suosnivačica modnog studija I-gle. Predstavljeno je troje autora / autorskih timova: Andreja Bistričić, Romina Mejak, te Adela Kliškić i Nikola Barbir.

Koncept izložbe Identitet / Sloboda izbora odnosi se na dinamičan kontekst u kojem egzistira domaći modni dizajn, obilježen činjenicom još uvijek nedostatnog ekonomskog, industrijskog, pa i institucionalnog okvira. U njemu dizajneri uživaju određenu kreativnu povlaštenost oslobođenu tržišnih zahtjeva, no ne zbog svog privilegiranog statusa unutar društva i ekonomije, već upravo zbog slabe integracije s proizvodnjom i tržištem. Upravo zato, izložba predstavlja tri autentične autorske pozicije koje istražuju ovaj proturječan, ali otvoren prostor kreativnosti. Na izložbi su predstavljeni sami predmeti modnog dizajna, ali i serija fotografija koja nadopunjuje prezentaciju i čiji su autori Romano Decker i Dejan Kutić. Dizajnerice postava izložbe i popratne publikacije su Ivana Borovnjak i Tina Ivezić.

Povodom otvorenja, kustosica Nataša Mihaljčišin izjavila je kako smatra da je ovaj nastup izuzetno važan, jer na izvrstan način prezentira kreativni potencijal Hrvatske u jednom svjetski relevantnom modnom centru, i to u okviru platforme koja je za to područje dizajna jedna od najprestižnijih. Biti prisutan tamo presudno je za internacionalizaciju bitnog segmenta naše kulture, a vrlo je ugodno čuti i doživjeti komplimente u takvom kontekstu. Budući da London Fashion Week počinje 16. veljače, naše smo predstavljanje započeli u dobrom trenutku, prije nego što počinje stvarno zasićenje modnim događanjima, a pravi zamah tek očekujemo.

Izložba ostaje otvorena u Stone Theatre Gallery do 24. veljače.
________________________________________

Tekst predgovora Nataše Mihaljčišin:
Pitanje slobode u kontekstu modnog dizajna predstavlja platformu na kojoj se prelamaju osobne kreativne aspiracije i uvjerenja sa globalnim diktatom društva u vremenu obilježenom borbom za profit. Moda kao fenomen živi u dinamičnoj relaciji sa svim mogućim parametrima: od onih koje postavljaju mediji, internacionalne kompanije, modne kampanje, modni blogeri, modne ikone, do onih koji su vezani za društveni kontekst i konvencije, ekonomske prilike i slično.

Pratiti trendove ili biti slobodan, ključno je pitanje u svijetu mode. Naravno, moguće je slijediti isključivo svoj osobni umjetnički senzibilitet te ostvariti izvanredne kreativne rezultate, no takav pristup može nas dovesti i u prilično usamljenu poziciju, izoliranu od medija i publike. Neizvjesnost i nepredvidljivost paradigma su konteksta modnog dizajna i predstavljaju izazov koji provocira, motivira i čini modu tako uzbudljivom i zanimljivom.

Modni dizajn u Hrvatskoj funkcionira kao autonomna oaza ideja, koja je, na izvjestan način, oslobođena nužnosti stvaranja profita. Ona u tom smislu djeluje povlašteno, no ta ekskluzivnost koju uživa nije posljedica razvijene javne institucionalne podrške ili strateškog ulaganja u dizajn kao u nekim drugim zemljama sa snažnom tekstilnom industrijom i modnom scenom. Dizajnerska sloboda ovdje je zapravo posljedica nedefiniranog/ambivalentnog statusa modnog dizajna u okviru društva, koje je i samo u simultanom procesu definiranja vlastite pozicije unutar globalne zajednice. Status je usko povezan s pitanjem identiteta, identitet s prepoznavanjem i legitimitetom. Na koji način želimo biti prepoznati? Možemo li birati? Imamo li tu slobodu, slobodu izbora?

Integrirati modni dizajn u društvo, kao dio njegova kreativnog potencijala, proces je neophodan za razvoj dizajna, ali i društva samog. Neophodan i neminovan, te se već itekako događa, no najčešće izvan institucija. Njegova izvaninstitucionalnost štiti ga u nesputanosti, no sputava ga u nedostatku društveno ekonomske podrške, koja je važna za njegov status i razvoj.

Tri modne priče koje reprezentiraju recentnu produkciju modnog dizajna u Hrvatskoj govore o otvorenom prostoru kreativnosti koji fascinira autentičnim idejama koje ispituju granice mode, forme i stila.

Buntovnost Andreje Bistričić destruira odjeću, potcrtavajući individualnost kao vrijednost za koju je potrebna drskost i hrabrost. Naslanjajući se na uličnu modu, ova autorica kreira estetiku koja provocira modne norme i konvencije na nevjerojatno ležeran i samosvjestan način. Začudni oblici nakita Romine Mejak transcendiraju granice dekorativnosti. Riječ je o formama koje otvaraju nove dimenzije u percepciji nakita i njegove upotrebe.

Adela Kliškić i Nikola Barbir dovode u dijalog elemente visoke mode sa svježinom i šarmom urbane odjeće. Strastvena opsesija konstrukcijom i tehničkom izvedbom daje njihovoj odjeći dojam suptilne ekskluzivnosti.
________________________________________

O autorima:

Andreja Bistričić
Rođena u Zadru 1981. , diplomirala je modni dizajn na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu 2005., a zatim i poslijediplomski na Central Saint Martins College of Art and Design, 2009.

O kolekciji: Kolekcija DIORALOP jesen/zima 2011./2012. za polazište ima polaroid fotografiju koja je nastala namjernim razlijevanjem kemikalija i njenim izlaganjem različitim temperaturama. Preobražaj koji se dogodio u tom procesu prenesen je u tisku i na samu tkaninu. Kombiniranjem viskoznog jerseya, pamučnog kepera, šifona, vune i eko kože, dobiva se kolaž koji se vizualno naslanja na same printeve.
Kolekcija je realizirana u suradnji sa Majom Merlić.

Romina Mejak
Rođena u Rijeci 1982., završava diplomski studij na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci

O kolekciji: Serija radova nastala je kao posljedica razmišljanja o potpunoj slobodi u oblikovanju, posebno u kontekstu odnosa nakita i tijela koje ga nosi. Radovi su načinjeni iz recikliranih materijala kakvi nisu uobičajeni u klasičnom poimanju oblikovanja nakita. Oni potvrđuju kako su granice u području upotrebe materijala i svijesti o definiranju ukrasa za tijelo potpuno nestale te još jednom iskazuju stav kako nakit ne čini skupocjeni materijal, već ideja koja ga je oblikovala.

Adela Kliškić, Nikola Barbir

Rođeni 1987., Adela u Splitu, Nikola u Metkoviću. Studiraju na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, Smjer modni dizajn i kostimografija.

O kolekciji: Dizajnersko promišljanje oboje autora obilježeno je njihovom dubokom inspiracijom tijelom, anatomijom, ali i poviješću mode. Kroz različite periode povijesti, s modom se mijenjalo i naše razumijevanje ljudskog tijela. S novom kolekcijom, ovi su autori pokušali učiniti korak dalje - osmisliti "novo tijelo", te ga na suptilan način spojiti s odjećom, igrajući se "organskim patchworkom". Krajnji proizvod je nova, nosiva koža koja prekriva tijelo sazdano od formi nastalih dekonstruiranjem i rekonstruiranjem ženskih oblina u potpuno novi organski oblik. To su imaginarna, a ipak svakom promatraču prepoznatljiva, tijela - tijela budućnosti.

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook