Design tourism – Croatian holiday 2012

Objavljeno: 12.01.2012.

Hrvatsko dizajnersko društvo objavljuje poziv na sudjelovanje na izložbi Design tourism – Croatian holiday 2012. Rok za predaju projekata produljen je do 13. siječnja 2012. do 13 sati.



Uvod
Design tourism je kustoska koncepcija koja se bavi fenomenom dizajna u turizmu. Izložbom Croatian holiday 2012, kao ekstenzijom ove koncepcije, suvremena hrvatska produkt dizajn scena predstavit će se međunarodnoj javnosti na milanskom sajmu u travnju 2012. godine.

Dizajn je značajan parametar u formiranju kulturnog identiteta, a turizam kao tema nudi mogućnost razvoja konkretnih, karakteristično hrvatskih proizvoda. S ciljem promocije hrvatske kreativne scene i unapređenja domaćeg dizajna, ova je kustoska koncepcija ujedno i platforma za šire istraživanje identiteta zemlje.

Tema
Stereotip je da turizam, kao najrazvijenija gospodarska grana u Hrvatskoj, počiva isključivo na geografskim kvalitetama zemlje, odnosno njezinim prirodnim ljepotama.
Naprotiv, suvremeni pristup turizmu bazira se na kontinuiranom obogaćivanju ponude uvođenjem dodatnih sadržaja. Turizam je zamašnjak koji pokreće čitav niz aktivnosti: kulturne inicijative, ugostiteljstvo, poljoprivredu, građevinarstvo, promet, trgovinu, sport, rekreaciju. Međutim, nabrojene djelatnosti uglavnom nisu dovoljno artikulirane, a njihovi se identiteti razvijaju stihijski. S druge strane, one sadrže ogroman potencijal za iskaz kreativne energije. Iniciranjem konkretnih projekata, koji povezuju dizajn i različite aspekte turizma povećavaju se i mogućnosti za proizvodnju i vidljivost hrvatskih proizvoda, tim više što Hrvatsku godišnje posjete milijuni stranih turista.

Toga su sve više svjesni i turistički djelatnici. Novootvoreni Hotel Lone u Rovinju – u potpunosti djelo domaćih arhitekata, dizajnera i umjetnika (3LHD, Numen, I-Gle, Vujičić, Franke…) izvrstan je, iako usamljen, primjer integralno rješenog koncepta i koherentne prezentacije lokalnih vrijednosti.

Autohtonost je sporadično prisutna u zanatskim i “uradi sam” oblicima u lokalnom kontekstu, no iako potencijalno šarmantna, često prelazi u manirizam.

Ciljevi i zahtjevi projekta:
Projektom želimo istražiti različite aspekte turizma u Hrvatskoj. Dizajnere želimo potaknuti na produkciju originalnih radova s proizvodnim potencijalom, koji trebaju biti rezultat istraživačkog pristupa i propitivanja sociologije turizma.

Zanimaju nas:
– dizajnerske vizije oblikovanja budućnosti hrvatskog turizma (npr. glamping i sl.)
– nova i svježa promišljanja o masovnom obliku turizma (npr. odlazak i boravak na plaži i sl.)
– turizam kao suvremeni životni stil (npr. muzički festivali i sl.)
– turizam kao komercijalno iskustvo (npr. reprezentativan suvenir, oprema za restorane i kafiće i sl.)
– turistička putovanja kao sastavni dio kulture suvremenog čovjeka (npr. objedovanje u avionu, na brodu i sl.)
– turizam kao promotor lokalnih specifičnosti i hrvatske tradicije (npr. berba maslina, ribolov, hrvatska tradicijska odjeća isl.)

Očekujemo širok raspon kritičkih, originalnih i inteligentnih rješenja proizvoda, koji inoviraju ili osmišljavaju potpuno nove načine doživljaja hrvatske kulture, kulturne baštine, ugostiteljstva, odmora, putovanja, gastronomije, tradicije, prirode, rekreacije itd., ili ih na zanimljiv način reinterpretiraju i redizajniraju.

Predmeti koji su u direktnom kontaktu s turistima odraz su lokalnog ukusa i stila. Na dizajnerima je da istraže mogućnosti integracije hrvatskog identiteta u dizajnerske proizvode, te da pronađu vlastite strategije korištenja lokalnih resursa u razvoju proizvoda.

Cilj projekta je dobiti presjek nekonvencionalnih, radikalnih rješenja lišenih stereotipa, koji promišljaju o temi turizma na nov i svjež način.

Proizvodi trebaju reflektirati jasan i artikuliran stav o tome što bi trebao biti hrvatski turizam i kako želimo da ga percipiraju strani turisti.

Proizvodi moraju biti oblikovani na način da se relativno jednostavno transportiraju cestovnim prometom (kombijem) i nisu tehnički zahtjevni pri postavljanju.

U dodatku ovom pozivu nalaze se primjeri/ilustracije različitih pristupa i metoda istraživanja koje su poželjne pri projektiranju.

Selekcija radova
Prigodom selekcije pristiglih radova Selekcijska komisija će dati prednost autentičnim, kritički i kreativno osmišljenim, te profesionalno i suvremeno artikuliranim rješenjima. Pri osmišljavanju rješenja važno je voditi računa o već spomenutom zahtjevu o što boljoj prezentaciji teme turizma izvan okvira Hrvatske.

Tip poziva
Poziv je javan. Sastoji se od dva dijela. U prvom dijelu Selekcijska komisija odabire koncepte proizvoda koji odgovaraju gore navedenim kriterijima. U drugom dijelu odabrani autori se obavezuju proizvesti prototip rada u rokovima predviđenim općim uvjetima.

Sadržaj rada:
Prezentacija prijedloga rješenja treba sadržavati:
– prikaz koncepta i njegovu razradu
– vizualizacije ili modele predmeta, osnovne dimenzije i opis tehnologije izvedbe
– tekstualno obrazloženje rada
– kraći presjek istraživanja uočene potrebe ili situacije popračen tekstom i fotografijama (ovaj dio prezentacije bitan je kao radni materijal na temelju kojeg će se raditi postav i katalog izložbe)

Rješenja trebaju biti prezentirana u skladu sa specifikacijama iz općih odredbi ovog poziva.

Na sva pitanja koja se tiču poziva, sadržaja rada i predaje radova, odgovorit će predstavnici HDD-a i članovi Selekcijske komisije. Svi zainteresirani mogu postavljati pitanja na mail: natjecaji@dizajn.hr

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook