Agencija Tridvajedan osvojila Pentawards Gold Award

Objavljeno: 30.01.2011.

Na ovogodišnjem Expo-u, održanom u rujnu 2010. u Shanghaiu, Pentawards Gold Award u kategoriji luksuzne gurmanske hrane dodijeljen je agenciji Tridvajedan za dizajn ambalaže maslinovog ulja Lintar, tvrtke CEMEX Hrvatska.

Tridvajedan tim je do sada jedini hrvatski dobitnik ove prestižne nagrade, koja je možda najznačajnije svjetsko strukovno priznanje u području dizajna ambalaže. Isti je projekt ove godine nagrađen i Zlatom u kategoriji ambalaže na natječaju Art Directors Club Croatia, a predstavljen je i u brojnim specijaliziranim tiskovnim medijima i na web portalima kao što su The Dieline, The Lovely Package, londonski časopis GDR Creative Intelligence i drugi.

Osim navedenih priznanja, agencija Tridvajedan postao je, uz Šesnić&Turković, Studio Cuculić, Borisa Ljubičića, te Bruketu i Žinića, dobitnik ovogodišnje nagrade Red Dot. Agencija je nagradu primila također za dizajn ambalaže maslinovog ulja Lintar. Nagrada Red Dot jedno je od najvažnijih europskih i svjetskih priznanja u svijetu dizajna, a Tridvajedan tim osvojio ju je već četvrti put. Uspjeh domaćkih dizajnera tim je veći što je ove godine konkurencija na natječaju bila nesvakidašnje jaka – u različitim kategorijama prijavljeno je čak 6369 radova, projekata i dizajnera.

Pored aktualnog projekta Lintar, među projektima kojima je agencija Tridvajedan stekla jaku reputaciju na međunarodnom tržištu i dizajn sceni svakako su dizajn ambalaže građevinskih materijala Optimo, Strukto, Bijeli i Sulfacem (također proizvodi tvrtke CEMEX Hrvatska), te dizajn široke linije ambalaža različitih maslinovih ulja unutar branda Brachia, za čiji je vizualni identitet agencija također zaslužna.

U nastavku teksta citiramo Izvorku Jurić, kreativnu direktoricu i partnericu u agenciji Tridvajedan – tržišne komunikacije, dok govori o procesu rada na dizajnu ambalaže Lintar i drugim srodnim projektima.

'Suradnja agencije i klijenta ostvarena je u svim fazama, od strategije pozicioniranja na tržište i osmišljavanja imena proizvoda, do kreiranja identiteta i dizajna ambalaže. Ime Lintar potječe od grčke riječi koja znači "lijevak" i koja je stari naziv za Kaštelanski zaljev, geografsko porijeklo ovog ulja. Dizajn branda i ambalaže inspiriran je upravo lijevkom i lijevanjem. Tako brand izveden u tipografiji Maline stilizira liniju ulja koja slijevanjem niz površinu ispisuje ime, a oblik boce zapravo je okrenuti lijevak. Vizualni identitet ovog proizvoda spoj je tradicionalnog i suvremenog, što je posebno vidljivo u specifičnom spoju boja i oblika. Tamno smeđa staklena boca ručno je bojana u vrlo svijetli žuto-zeleni ton te su na tu površinu dodatno otisnuti i tekstualni elementi. Etiketa s osnovnim informacijama o proizvodu nalazi se na ručki boce, a ostale informacije na osmerokutnoj kartonskoj kutiji s ručkom za prste.'

O sličnostima i razlikama dizajna ambalaža maslinovog ulja dvaju različitih brandova, Lintara i Brachie:

'Iako se radi o istom proizvodu, maslinovom ulju, radi se o dva sasvim različita projekta. Kao sličnost bi mogli navesti geografsko porijeklo, odnosno zahtjev da dizajn na neki način komunicira lokalne, nacionalne ili pak tradicionalne vrijednosti te našu intenciju da prilikom dizajna ovih proizvoda pokušamo spojiti tradicionalne i suvremene pristupe u oblikovanju. Sve ostalo je sasvim različito, od ciljnih skupina do ciljeva projekata, opsega projekta, plasiranja na prodajnom mjestu, itd. Možda je najvažnije spomenuti da se kod Brachie radi o kompleksnoj grupi proizvoda koja je sastoji od tri linije. Pod isti krovni brand Brachia trebalo je uklopiti linije koje su namijenjene različitim tržištima. Standardna i premium linija maslinovog ulja Brachia dolaze u postojećoj staklenoj ambalaži i zbog segmentiranja ciljnih skupina te različitog i specifičnoga tržišnog pozicioniranja, za te dvije linije dizajnirane su dvije različite vrste etiketa. Ekskluzivno, ručno izrađeno pakiranje maslinovog ulja Brachia pogodno je kao poklon ili suvenir, a u ekskluzivnom se pakiranju, osim klasičnoga, nudi i aromatizirano maslinovo ulje (limun, čili). S druge strane kod Lintara se radi o jediničnoj ambalaži koja je rezultat projekta održivog razvoja.'

Pored ovih višestruko nagrađivanih projekata, od važnijih radova agencije Tridvajedan treba spomenuti i redizajn ambalaža cjelovite linije Zdenka sireva, kojim je ovaj autohtoni domaći proizvod iznova pozicioniran na tržište i usmjeren na nove generacije potrošača. Premda se radi o lokalno orijentiranom proizvodu i dizajnu koji nije u većoj mjeri sudjelovao na međunarodnim natječajima, ovaj projekt jedan je od kvalitetnih primjera rebrandinga na domaćem tržištu, blizak radu agencije Bruketa i Žinić OM na redizajnu ambalaže Bajadere, tradicionalne poslastice tvornice Kraš.


linkovi:

Tridvajedan - http://www.tridvajedan.hr/hrv/o/
CEMEX Hrvatska - www.cemex.com.hr, www.dalmacijacement.hr
Pentawards - http://www.pentawards.org/
Art Directors Club - http://www.adcglobal.org/
Red Dot - http://www.red-dot.de/
The Dieline - http://www.thedieline.com/
Lovely Package - http://lovelypackage.com/
GDR Creative Intelligence - http://www.gdruk.com/html/legal.html

tekst: Bojan Krištofić

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook