Održan je prvi Sudnji dan, nezavisni festival kreativnih komunikacija

Objavljeno: 30.01.2011.

U petak, 1. listopada 2010. godine, u Kineskom paviljonu na Zagrebačkom velesajmu održan je prvi Sudnji dan, nezavisni festival kreativnih komunikacija (u organizaciji udruge Kulturna ofenziva čiji su osnivači Branimir Lazanja, Maro Pitarević i Alan Bahorić), jednodnevna manifestacija čije je centralno događanje bila dodjela mnogobrojnih nagrada na jednom od najopsežnijih strukovnih natječaja organiziranih u nas posljednjih godina.

'Situacija je krajnje ozbiljna!', bio je uznemirujući slogan koji je proteklih tjedana stanovništvo Hrvatske pripremao i upozoravao na ono najgore; no u konačnici kalvarija je izostala, a Sudnji su dan uspješno preživjeli svi prisutni, pa i oni koji su ostali kod kuće. Ipak, posjetitelji Kineskog paviljona mogli su uživati u zabavnoj i nepretencioznoj atmosferi, kao i duhovitoj dodijeli nagrada čiji su prezenteri, osim istaknutih imena dizajnerske i marketinške struke u Hrvatskoj, bile i neke omiljene javne ličnosti poput Đele Hadžiselimovića, dok je cijeli program vodila raspoložena Ivanka Mazurkijević. Budući da je cjeloviti proces prijava na natječaj i žiriranja glasanjem (u koje je bio uključen žiri od čak 205 članova, podijeljen na dva različita tijela za biranje finalista i pobjednika) u potpunosti provođen putem interneta, a specifikacije poslanih reprodukcija radova podrazumijevale su promatranje s ekrana, odnosno putem projektora, izostala je izložba u klasičnom smislu riječi te su radovi svih finalista projicirani na zid paviljona. Može se reći kako izbor žirija predstavlja relevantan presjek godišnje hrvatske dizajn produkcije u domeni oglašavanja i rada marketinških agencija, i doista većina laureata dolazi iz tog područja struke. Stoga su među užim izborom radova svoje mjesto našla i neka genijalna rješenja, bez obzira o kojem se mediju radilo, ali i projekti koji predstavljaju kvalitativni prosjek domaće produkcije, te se svakako radi o realnom prikazu aktualne situacije u struci i profesionalno i kvalitetno organiziranoj prezentaciji iste.

Na natječaj je pristiglo čak 1027 radova u 24 kategorije, od čega su 433 uvrštena u finale, odnosno u konkurenciju za nagrade. Među laureatima valja posebno istaknuti one koji su se okitili ordenima sudnjeg dana u više kategorija, a to su Marko Šesnić i Goran Turković iz dizajnerskog studija Šesnić&Turković (očekivano nagrađeni u kategoriji plakata i ambijentalnog dizajna za svoj rad na već nagrađivanom dizajnu postava izložbe Kod Cuculića), zatim Hrvoje Škurla i Daniel Vuković iz agencije Bukaa/Fahrenheit (nagrađeni u kategorijama samopromocije i radio oglasa), te Vanja Blumenšajn iz marketinške agencije Imago, laureat u kategorijama tiskanog oglasa i upotrebe novog medija, a ujedno mu je dodijeljena i glavna, reprezentativna nagrada Kreativac godine. Svakako treba spomenuti i dobitnika nagrade Mlada nada, studenta zagrebačkog Studija dizajna  Ivana Orina Vrkaša, koji je priznanje primio za svoj rad na seriji plakata kazališta Gavella, a radi se o studentskom projektu pod mentorstvom profesora Stipe Brčića i asistenta Luke Borčića. Nagradu je dodijelio poznati hrvatski dizajner Ivan Doroghy, također profesor na Studiju dizajna. Također, to nije prvo priznanje za Vrkaša u ovoj godini, jer je taj mladi dizajner, u paru s kolegom Bojanom Krištofićem, u svibnju primio prvu nagradu na studentskom natječaju za dizajn plakata manifestacije World Industrial Design Day 2010. Cjeloviti popis nagrađenih autora može se pronaći na web stranici Sudnjeg dana putem linka na kraju teksta.

Uglavnom, nakon iznimno uspješnih manifestacija poput Dana D (namijenjenog prije svega predstavljanju studenata dizajna i mlađih profesionalaca) i vrlo posjećene, tradicionalne bienalne Izložbe hrvatskog dizajna 0910 (u organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva); Sudnji dan je još jedan dobrodošli novitet na hrvatskoj dizajnerskoj sceni koji znatno pridonosi razvijanju njenog pluralizma, decentralizaciji struke i daljnjem razvoju organizacije festivala, natječaja i izložbi. Ipak, idućem izdanju Sudnjeg dana poželjeli bismo nešto više popratnih sadržaja u vidu zanimljivih predavanja, projekcija i još koječega, što bi zasigurno učvrstilo njegovu poziciju na sceni. Još kad bi i neki drugi hrvatski grad osim Zagreba dobio značajnu redovnu dizajn manifestaciju, gdje bi nam bio kraj!

linkovi:

Sudnji dan - http://www.sudnjidan.org/
Šesnić&Turković - http://www.sesnicturkovic.com/o_nama.php
Imago - http://www.imago.hr/
Ivan Orin Vrkaš - http://www.behance.net/ivorin
Studij dizajna - http://www.studijdizajna.com/

tekst: Bojan Krištofić

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook