'Magdalena'

Objavljeno: 31.05.2010.

12. međunarodni festival kreativnih komunikacija “Magdalena” održavao se od 13. do 16. svibnja u Mariboru.

Katarina Zlatec: DKSB Catalog (Magdalena, 1.nagrada u kategoriji Best Spoof Communication.

Hrvoje Živčić i Dario Dević: Promo letak za Teatar &td (1. nagrada u kategoriji Small promos)

Hrvoje Živčić: Reci to! (1. nagrada u kategoriji Creative media content for the web)

Petra Milički: Fashionist Magazine (1. nagrada u kategoriji Best design)

Saša Pocrnić: Animafest (1. nagrada u kategoriji Vizualni idenitet)

Andreja Sužnjević: Zig-zag (1. nagrada u kategoriji Tipografije)

Kristina Ivančić i Dragana Ileš: Choose Your Way (1. nagrada u kategoriji izrade novog vizualnog identiteta UGM)

Foton Manipulator: 25 FPS (2. nagrada u kategoriji Website dizajn)

Danijel Simon: Dječaci (2. nagrada u kategoriji Vizualni identitet)

Svečanom dodjelom nagrada autorima najboljih radova, na sada već tradicionalnom međunarodnom natječaju u području kreativnih i vizualnih komunikacija, u subotu 15. svibnja službeno je zatvoren 12. po redu Magdalena festival. Natječaj je i ove godine potvrdio Magdalenu kao jednu od najznačajnijih strukovnih manifestacija u regiji. Na ovogodišnjem festivalu bilo je prijavljeno 547 radova iz 11 različitih zemalja. Najviše je radova pristiglo iz bivših jugoslavenskih republika, pri čemu su prednjačile Hrvatska s čak 244 uvrštena rada i domaćin festivala Slovenija sa 127 radova, dok je Bosna i Hercegovina s 89 uvrštenih radova zauzela nešto skromnije treće mjesto. Radovi se na natječaj primaju u 14 stalnih kategorija te u kategorijama tri službena festivalska briefa.

Ove godine od natjecatelja se tražilo da dizajniraju novi vizualni identitet Umetnostne galerije Maribor, osmisle novu liniju odjeće za Orto kolekciju sezone jesen/zima 2010, te da kreiraju glazbeni spot za novi singl Dubioze Kolektiva .

Za 14 stalnih kategorija međunarodni žiri dodjeljuje prvu i drugu nagradu, a među prvonagrađenima bira se i rad za nagradu Magdalena – glavnu nagradu cijelog natječaja. Skulpture zlatnih grudnjaka (Golden Bra) se osim prvonagrađenima u pojedinim kategorijama dodjeljuju i najboljima u kategoriji briefova, ali i u nekoliko posebnih kategorija kao što su Newcomer of the Year, Best Use of Photography in Communication, Best Combination of Copy and Design, itd.

Međunarodni žiri u sastavu Mel Woods (Velika Britanija, predsjednica žirija), Damjan Stanković (Srbija), Fehim Hadžimuhamedović (BiH), Silvana Catazine (Španjolska) i Cille Veerasawmy (Danska) dodijelio je ukupno 17 “zlatnih grudnjaka”, 12 “srebrnih”, te nekoliko posebnih priznanja.

Kao i prošle godine, najviše je nagrada otišlo hrvatskim studentima. Glavnu nagradu Magdalene dobila je Katarina Zlatec, studentica Studija dizajna iz Zagreba, za rad DKSB Catalog (Danas Kupi, Sutra Baci), koji je dobio i prvu nagradu u kategoriji Best Spoof Communication.

Rad je dizajniran u stilu maloprodajnih kataloga kojima su svakodnevno zatrpani poštanski sandučići većine gradskog stanovništva, s tom razlikom što je inspiraciju za odabir proizvoda autorica pronašla na najpoznatijem zagrebačkom sajmištu – Hreliću na Jakuševcu. Originalno se poigravajući s trash estetikom jeftinih vizualnih elemenata karakterističnih za maloprodajne kataloge, i simbolima masovne kapitalističke kulture kao što su Spiderman i Barbie figurice, autorica je stvorila rad iznimne snage i vrijednosti.

Čak u sedam kategorija hrvatski studenti dobili su prvu nagradu.
Studenti zagrebačkog Studija dizajna dobili su prve nagrade u četiri kategorije: Hrvoje Živčić i Dario Dević u kategoriji Small promos, Hrvoje Živčić u kategoriji Creative media content for the web, Petra Milički u kategoriji Best design i Katarina Zlatec u kategoriji CD cover design. Studenti Umjetničke akademije iz Splita prve nagrade osvojili su također u tri kategorije: Saša Pocrnić za najbolji vizualni identitet, Andreja Sužnjević za najbolju tipografiju te Dalibor Kazija za najbolju animaciju.

Osim navedenog naši dizajneri osvojili su i pet drugih nagrada: Foton Manipulator (Dinko Klobučar, Boris Barna i suradnik Bruno Babić) u kategoriji Website dizajn, Sarah Baron Brljević u kategoriji CD Cover Design, Danijel Simon u kategoriji Vizualni identitet, Vanessa Šerka-Kustec u kategorji Tipografija i Negra Nigoević i Borna Obranović u kategoriji Spoof.

Pored ovih uspjeha valja spomenuti rad Choose Your Way Kristine Ivančić i Dragane Ileš, sa zagrebačkog Studija dizajna, koje su njime osvojile nagradu u kategoriji izrade novog vizualnog identiteta Umetnostne Galerije Maribor.

Cjelovit popis nagrađenih može se pronaći na web stranicama festivala.

Gosti festivala i članovi žirija održali su brojna predavanja i radionice, a nakon svakog dana uslijedila je noćna veselica u nekom od mariborskih klubova. U cjelini, Magdalena je i svojim 12. izdanjem potvrdila stalno rastući međunarodni ugled, te na kraju možemo samo reći: vidimo se dogodine!

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook