Arkzin kao dio svjetske povijesti dizajna magazina

Objavljeno: 26.01.2010.

Jedna od najpoznatijih svjetskih dizajnerskih publikacija u aktualnom broju donosi tekst o ključnim godinama i časopisima koji su promijenili povijest dizajna.

Američki dvomjesečnik o vizualnoj kulturi i dizajnu Print objavio je u svom jubilarnom broju povodom sedamdeset godina izlaženja veliki tematski tekst pod naslovom "Eight Years That Changed Magazine Design History". Autor Perrin Drumm u prilogu se bavi ključnim datumima u dvadesetom stoljeću za koje smatra da su bitno odredili povijest dizajna časopisa, od početka tiskanja tjednika Life 1936. do 2001., a pregled uključuje svjetski poznate tiskovine različitih profila kao što su Harper's Bazaar, Vanity Fair, Portfolio, New York Magazine, Look, Avantgarde, National Lampoon, The Face i Rolling Stone. Među njima je, imenom i naslovnicom, i Arkzin, pridružen odlomku o 1993. godini i počecima nove digitalne kulture.

"Politički pop magazin" Arkzin pojavio se na medijskoj sceni nekoliko godina ranije kao fanzin Antiratne kampanje (otud i neobično ime), da bi se ubrzo profilirao ne samo kao jedna od rijetkih nezavisnih novina devedesetih, nego i propulzivna platforma za mnoge novinare, autore, aktiviste, kulturnjake, dizajnere i druge, a nestajući s vremenom u svojoj novinskoj inkarnaciji, stopio se na neki način s novom civilno-društvenom i kulturnom scenom dvijetisućitih. Efektan, grafički i tipografski prepoznatljiv dizajn Arkzina u tom je smislu i sam parirao sadržaju - pop, teorija, politika, aktivizam i druge teme dobivale su svoj vizualni jezik i govor, zahvaljujući dizajnerima među kojima su, osim Dejana Kršića, i Dejan Dragosavac Ruta, Nedjeljko Špoljar i drugi.

Marko Golub

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook