Rezultati Natječaja za slogan i dizajn vizualnog identiteta turističke destinacije Kvarner

Objavljeno: 09.10.2009.

Na Natječaj za slogan i dizajn vizualnog identiteta turističke destinacije Kvarner ukupno je pristiglo 50 radova koji su zadovoljili Opće uvjete natječaja. Dodijeljene su prva, druga i treća nagrada.

1. nagrada - Bruketa & Žinić

1. nagrada - Bruketa & Žinić

2. nagrada - tim Bralić/Budić/Gjurek/Paškvan/Sivački

2. nagrada - tim Bralić/Budić/Gjurek/Paškvan/Sivački

3. nagrada - Studio Sonda

3. nagrada - Studio Sonda


Prezentacije nagrađenih rješenja


Ocjenjivački sud Natječaja za slogan i dizajn vizualnog identiteta turističke destinacije Kvarner u sastavu prof. Stipe Brčić (predsjednik Ocjenjivačkog suda, HDD), Vanja Cuculić, Maroje Mrduljaš, Ira Payer, Siniša Waldinger, prof.dr.sc. Vidoje Vujić, mr. sc. Gordana Medved, mr. sc. Neda Telišman Košuta i Nedjeljko Pinezić, održao je dvije sjednice te dodijelio nagrade kako slijedi:

1. nagrada / 55.000 kn / rad pod šifrom 049
naziv koncepta: Diversity is beautiful
autor: Agencija Bruketa & Žinić OM
art direktori: Imelda Ramović, Mirel Hadžijusufović
copywriter: Thomas Bauer
account: Lana Borić

2. nagrada
/ 22.000 kn / rad pod šifrom 027
naziv koncepta: Kvarner - štorija od života
autor: tim Bralić/Budić/Gjurek/Paškvan/Sivački
članovi tima: Damir Bralić, Vendi Budić, Nikola Gjurek, Branimir Paškvan, Milan Sivački

3. nagrada / 11.000 kn / rad pod šifrom 047
naziv koncepta: Tako blizu tebi 02
autor: Studio Sonda
članovi tima: Kristina Poropat, Jelena Šimunović, Ana Buršić, Tina Erman, Aleksandar Živanov, Sean Poropat


Obrazloženje odluke Ocjenjivačkog suda:

Prvonagrađeno rješenje polazi od vizualno kompaktne kružne forme raščlanjene u kompleksnu trokutastu mrežu koja se ispunjava plohama različitih boja. Sustav se bazira na apstraktnoj geometriji, no kroz kombiniranje ploha i boja nastaju vizuali kojima se mogu komunicirati svojstva prirodnog i urbanog okoliša. Najveća vrijednost rješenja jest upravo ta ravnoteža između optimiziranog odnosa apstraktnog i informativnog. Na taj način, rad se odmiče od uobičajenih žanrovskih rješenja turističkog identiteta gdje se čestu susreću suviše narativne, ali često i previše poopćene interpretacije lokalnih sredina.
Rješenje artikulira raznolikost kao temelj bogatstva ponude Kvarnera, a postavljeni sustav omogućava razvoj prepoznatljivih identiteta subregija koji povezuju i međusobno osnažuju kako svaku od njih tako i krovni identitet Kvarnera. Sva rješenja subregija su u natječajnom radu testirana i likovno uvjerljiva i prepoznatljiva, a rad je u cjelini suvremen i sukladan aktualnim trendovima turističke industrije.
Projekt daje naznaku moguće razrade sustava u interaktivnu aplikaciju prikladnu za internetsko korištenje što je žiri prepoznao kao specifičnu i dugoročnu marketinšku korist za investitora.
Ponuđeni vizualni identitet i slogan argumentirano odgovaraju na sve bitne zahtjeve projektnog zadatka natječaja.
Rješenje je nedvojbeno izrazito aplikativno i ima velik potencijal u smislu razrade i prilagodbe različitim medijima te otvara brojne mogućnosti koje bi mogle kod korisnika izazvati interes i pozitivan učinak. Rješenje je optimalno fleksibilno — u mjeri u kojoj ga je u implementaciji moguće standardizirati i kontrolirati, ali i prilagođavati trenutnim i budućim potrebama investitora. Zahvaljujući jasnom dizajnerskom konceptu i prepoznatljivoj osnovnoj konstrukciji znaka, za očekivati je da bi predloženi vizualni identitet u širokoj i raznorodnoj upotrebi zadržao vizualnu dosljednost i prepoznatljivost regije.’

Kod drugonagrađenog rješenja autori su ponudili izuzetno autentično rješenje utemeljeno u tezi da je natječaj za vizualni identitet TZ regije ujedno i prilika za razvoj projekta općeg vizualnog identiteta koji u fokusu ima lokalnu zajednicu i višeslojno i empatično iščitavanje njenih posebnosti. Hrabro ulazeći u polemiku s uvriježenim pristupima projektiranju vizualnih identiteta, autori sastavljaju svojevrsni leksikon regionalnih posebnosti koji se ne zadržava na vizualnom aspektu nego uključuje skup različitih kulturalnih, antropoloških i drugih značajki. U tom poduhvatu autori rješenje razvijaju kao kompleksni sklop najrazličitijih nositelja lokalnih identitetskih odrednica: od narječja, preko vizualnih motiva, sve do glazbe. Autori projektni zadatak nisu artikulirali kao fiksirano „rješenje“ nego kao istraživački proces otvoren za razvoj, dopunjavanje i kontinuiranu interakciju sa društvenom stvarnošću. Ta ambicija je u konačnici rezultirala u inspirativnom radu koji ipak nadilazi okvire tražene projektnim raspisom i postavlja prevelike zahtjeve nad nadzorom realizacije.
Ocjenjivački sud se nada da će ovaj ambiciozni, multidisciplinarni rad svakako biti prepoznat od strane institucija Primorsko goranske županije kao vrijedan doprinos istraživanju lokalnog identiteta i da će se pronaći način za neku vrst njegovog daljnjeg razvoja i primjene.

Trećenagrađeno rješenje polazi od predodžbe o regiji koja sažimlje velike različitosti i pozitivne kontraste. Autori nastoje stimulirati i sugerirati upravo blizinu tih različitosti kroz razvijanje sistema točaka i linija koje bi trebale ilustrirati širinu turističke ponude regije, ali i direktno potaknuti mobilnost turista. U tom smislu, projekt predstavlja originalni doprinos viđenju turizma u regiji.
Vizualno pismeno, donekle fragilno rješenje može se razvijati u raznim pravcima, kao što je na sebe sposobno prihvatiti reinterpretaciju već postojećih vizualnih identiteta u regiji. Aplikacije i razvoj rješenja pokazuju određene nedostatke u smislu nedovoljne vizualne čvrstine što bi zahtijevalo i daljnju razradu.
Ponuđen je veliki broj rješenja koja se tiču subregionalnih identiteta i brojnih aplikacija no odsustvo čitljivije hijerarhije donekle dovodi u pitanje integritet osnovnog / krovnog identiteta. Zahvaljujući jasnoći izvorne ideje ove bi nedorečenosti bilo moguće doraditi na izvedbenom nivou rješenja.
Slogan 'tako blizu tebi' dobro nadopunjava i podržava temeljni koncept bliskih različitosti, dok njegova višeznačnost, izražena posebno u prijevodima, u potencijalnoj komunikaciji predstavlja kvalitetu.


Osim tri nagrađena rada Ocjenjivački sud je u uži izbor uvrstio sljedeće radove:

rad pod šifrom 007
Naziv koncepta: Odmor na dohvat ruke
Autor: Prospekt
Ponuđeno rješenje vizualnog identiteta bazira se na sustavu jednostavnih zakrivljenih formi koji mutiraju i tvore različite kombinacije. Dinamičnost i transformabilnost rješenja su u početnoj postavci zanimljivi, no oblikovno nisu dovoljno kvalitetno razrađeni. Također, izostaje jasniji odnos prema identitetu i turističkoj strategiji regije.
Potencijalni problem predstavlja prijelaz iz krovnog znaka u diferencirane znakove subregija.
Iako se rješenje deklarativno referira na prošli / aktualni znak Kvarnera, poveznica je vidljiva samo u segmentu kolorističke sheme. Slogan 'Odmor na dohvat ruke' korektno korespondira sa sustavom vizualnog identiteta.

rad pod šifrom: 026
Naziv koncepta: Kvarner – Plavi Evergreen
Autor: tim Bralić/Budić/Gjurek/Paškvan/Sivački

Rad Blue Evergreen rješenje vizualnog identiteta apstrahira u dopadljiv slogan i za ovu prigodu posebno oblikovano pismo koje odražava specifičnosti regionalnih narječja, ali i hrvatskog jezika. Sustav povezivanja slogana i potrebnih informacija rješava sve komunikacijske potrebe čime je izbjegnuto pojavljivanje uobičajenog slogana. Drugim riječima kombinatorikom toponima, slogana i drugih informacija formira se znak koji je u vizualnom smislu objedinjen samo podlogama na kojima se te informacije apliciraju. Zahvaljujući takvoj koncepciji, moguće je spajanje predloženog rješenja s već postojećim identitetima.
Rješenje je inteligentno i koncizno, no preveliki naglasak je stavljen na verbalnu komponentu.

[d] razgovor o rezultatima natječaja održat će se 3. studenog u 19 h u Galeriji HDD.
Isti dan u 20 h u Galeriji HDD otvara se izložba svih natječajnih radova.
Izložba će biti otvorena od 3.-10. studenog 2009.

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook