[d] razgovor 08_Sanja Kuzmanović i Hrvoje Živčić

Objavljeno: 19.10.2009.

U četvrtak 1. listopada održan je [d] razgovor 08 sa dizajnerima Sanjom Kuzmanović i Hrvojem Živčićem povodom izložbe Nevidljivi dio koja se održava u Galeriji HDD. Razgovor je moderirao Dejan Dragosavac Ruta. U sklopu razgovora autori su održali prezentacije svojih dosadašnjih radova što se nadovezuje na izložbu na kojoj su prikazali proces nastanka jednog rada, upravo ono što je nevidljivo kako naziv izložbe kaže, konačnom korisniku. Međutim kako je rekla Sanja Kuzmanović i prezentacija tog procesa je dizajnirana.

Kako je ona studirala grafički dizajn na Gerrit Rietveld Akademiji u Amsterdamu, a Hrvoje Živčić na Studiju dizajna u Zagrebu, Dejan Dragosavac Ruta propitivao je razlike u pristupu obrazovanju dizajnera. Osnovna razlika je u tome što je na Gerrit Rietveld Akademiji, kako je ispričala Sanja Kuzmanović, naglasak na razvoju koncepta i samostalnom radu studenata, pri čemu su produkcija samog zadatka, ali i predavanja svedena na minimum. Suprotno tome, u svom školovanju Hrvoje Živčić radio je na praktičnim zadacima- izrada loga, vizualnog identiteta i razvoju tehničkih vještina koji uvelike odgovaraju onome što rade dizajneri u Hrvatskoj nakon završetka školovanja. Tako je Dejan Dragosavac okarakterizirao i razliku između ovo dvoje dizajnera. U radovima Sanje Kuzmanović vidi se jači koncept, a radovi Hrvoja Živčića više su „izdizajnirani“. Lana Cavar primjetila je da se u njegovim radovima vidi visoka osviještenost tipografije, dok se kod Sanje Kuzmanović osjeća ležernost u tom smislu.

Dejan Dragosavac zato je razmatrao probleme tipografije kojom se bavi Hrvoje Živčić. Tu se isto pokazala veza hrvatskog dizajna s nizozemskim. Predavač na Umjetničkoj akademiji u Splitu te gost predavač na Studiju dizajna u Zagrebu, Nikola Đurek, prenio je u Hrvatsku tradiciju haške škole tipografije što je naišlo na veliki odjek među studentima. Pristup haške škole tipografije je da je uporište tipografije u pisanju rukom što uvjetuje kako će pismo izgledati iako se ono kasnije uglavnom digitalizira. Karakteristika takvog pristupa je da pismo proizlazi iz anatomije ruke pri čemu se u tom procesu pojavljuju „greške“. Međutim za razliku od rada direktno na kompjuteru one su prirodne.

Lana Cavar propitivala je mogućnosti za razvoj i položaj ovih mladih dizajnera u aktualnom hrvatskom dizajnerskom kontekstu te njihov odnos prema samoiniciranim projektima. Kako su rekli zasada se oboje vide u području kulture. Tako se njihovi nagrađeni radovi Book Project i Ako jedne noći jedan putnik na izložbi hrvatskog dizajna 0708 tematski i formalno bave knjigom. Paradoksalno je da iako područje kulture raspolaže s najmanjim financijskim sredstvima istovremeno omogućuje najveću slobodu izraza što je posebno važno za razvoj mladih dizajnera.

Zrinka Kuić

Fotografija: Ivana Biočina


Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook