Croatian Design Now / Hrvatski dizajn sad

Objavljeno: 19.05.2009.

Promocija knjige održat će se u četvrtak, 21. 5. 2009. u 12h u café baru KÔTA, Medulićeva 20, Zagreb. Članovi HDD-a knjigu mogu kupiti uz popust od 20% (puna cijena je 350 kn).



Promociji knjige 'Croatian Design Now / Hrvatski dizajn sad', koja predstavlja presjek recentne produkcije hrvatskog dizajna, prisustvovat će oba autora: Victor Margolin i Feđa Vukić.

Knjiga je bogato ilustrirana, popraćena dvojezičnim tekstovima (hrvatski, engleski) i bit će internacionalno distribuirana te predstavlja značajan doprinos prepoznavanju posebnosti i kvalitete dizajna u Hrvatskoj.
Kategorije koje su obuhvaćene monografskim prikazom u knjizi su: korporacijski identitet, identitet proizvoda, destinacijski identitet, ambalaža, oglašavanje, plakati, identitet kulturnih manifestacija, knjige, ovitci CD-a, web stranice/multimedija, dobrotvorne akcije, predmeti-industrijski dizajn. Uvjet za sve uključene radove bio je da su nastali tijekom posljednje tri godine.

Gotovo 180 predstavljenih radova svjedoči u prilog činjenici kako dizajn i dizajneri postaju standardno mjesto kulture i tržišne komunikacije u Hrvatskoj te kako je ovakva knjiga neophodna u istraživanju profila dizajna na ovim prostorima.

Autori knjige, izbora radova i popratnih tekstova su dr.Victor Margolin, priznati svjetski stručnjak na području dizajna, pisac brojnih knjiga, stručnih članaka i publikacija vezanih za dizajn te voditelj katedre za teoriju i povijest dizajna na University of Illinois u Chicagu, i dr.Fedja Vukić, docent teorije i povijesti dizajna na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. U svojem uvodnom tekstu Margolin promišlja hrvatski dizajn u širem kontekstu i locira ga na mapi svijeta, dok Vukić u svojem tekstu interpretira lokalni povijesni kontekst dizajna i poziciju profesije danas s njenim posebnostima.

Knjiga "Croatian Design Now / Hrvatski dizajn sad" nesumnjivo će, prema riječima Fedje Vukića, biti važan korak dalje u istraživanju kulturalnog profila dizajna u Hrvatskoj te možda najznačajniji pomak u promociji tog dijela hrvatske kulture u inozemstvu, kako u znanstvenoj zajednici, tako i unutar svekolike kulturne javnosti.

Izdavač knjige je UPI-2M PLUS, knjižara i nakladnička kuća posvećena arhitekturi, graditeljstvu i dizajnu, koja svojim izdavačkim projektima i knjižarskom aktivnošću posljednje dvije godine postaje neizbježno sjecište susreta svih posjetitelja iz struke.

Iz uvodnih tekstova autora:
As I reviewed the examples selected for the book I was struck by their freshness and the enthusiasm of the designers that was evident in the work. I might have anticipated a dutiful homage to older designers from places where design traditions
are longer and stronger but was instead surprised to discover how delightfully original Croatia’s designers can be and how well tuned they are to the many aspects of economic, social, and cultural development in Croatia today. What all Croatian designers seem to be benefiting from at the moment is a civic and commercial culture that values high quality graphics. The range of clients in this collection is impressive. There are graphics for as many government agencies, towns, festivals, and NGO appeals as there are for commercial enterprises. As a young nation, Croatia seems to have understood that design can play an integral role in all aspects of daily life.
(Victor Margolin, CROATIAN DESIGN: A VIEW FROM ABROAD, introductory essay in the book "Croatian Design Now / Hrvatski dizajn sad")
--------
U dizajnu u Hrvatskoj danas, a što je očito na svim dosadašnjim izložbama godišnje produkcije, dominira grafički dizajn jer je u društvenom kontekstu najviše potrebe za posredovanjem novih identiteta, novih pojedinačnih i korporacijskih subjekata koji sudjeluju u tranziciji, od političkih do privatnih čimbenika. Dakle, ako je pojam dizajn danas postao standardan označitelj prakse stvaranja značenja i (rjeđe) predmeta za masovnu proizvodnju i potrošnju u Hrvatskoj, onda je njegovu upitnost moguće tražiti upravo u tom jazu između dva oprečna konteksta – jednom unutar kojeg se struka pojmovno i teorijski definira i drugog, unutar kojeg se danas realizira. Otuda i problemi vrednovanja dizajna u Hrvatskoj danas, jer o samom pojmu, dakle i na teorijskoj, metodičkoj i praktičnoj razini danas, postoje brojni teško uskladivi stavovi, a svakako ne postoji neki opći označitelj teorije i prakse dizajna u Hrvatskoj danas, onako kako je tijekom stvaranja moderne kulture stvoren u drugim nacionalnim zajednicama koje su profitni kapitalizam počele stvarati još i prije no što je društvenom revolucijom "druge modernizacije" u Hrvatskoj kodificirano društveno vlasništvo.
(Fedja Vukić, IDEJA O DIZAJNU U HRVATSKOJ, uvodni esej u knjizi "Croatian Design Now / Hrvatski dizajn sad")

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook