I-gle u HDD galeriji

Objavljeno: 23.04.2009.

U galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva otvorena je izložba modnog studija I-GLE “Odjeveni prostor”. Izložba ostaje otvorena do 3. svibnja 2009.

U Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva otvorena je izložba modnog studija I-GLE, dobitnika nagrade za najbolji modni i odjevni dizajn na Izložbi hrvatskog dizajna 0708 za rad Vesta 7/35. Ova je već treća izložba u ciklusu nagrađenih autora s Izložbe hrvatskog dizajna 0708. Do početka ljeta predstavit će se i ostali nagrađeni autori: Dejan Kršić, Numen/For Use i Tomislav Lerotić.

"Modna se ideja na neki način nikad ne po-stvari. Baviti se modom uvijek znači baviti se prezentacijom i udaljenošću između zamisli i ostvarenja. Modno se odijelo stalno percipira i prenosi kao slika, a ne stvarno odijelo, i to kao slika trenutka prikazivanja na pisti kada je dizajnerska poruka integralna i autentična.

Takva je slika teško prenosiva i ostvariva na stvarnome tijelu, u stvarnome vremenu.
Moda na neki način nema ništa s vremenom, tj. određena je vremenom samo na način da se mijenja svake sezone, da se prikazuje prije samog kalendara u nekom dijakronijskom ritmu tako da je njezina realnost uvijek 'preuranjena', a samo trajanje svedeno na svega nekoliko minuta prezentacije na samoj pisti.

Moda je promjena sama, a nalazi se u malome rascjepu između stvarnosti i nestvarnosti, između nečeg što odmah pripada svome nestanku, svojem prividu, a ne uvidu. Kad Barthes govori o verbalnom iskazu, slici (fotografiji) i stvarnome odijelu kao o različitim nivoima modnog sustava, onda misli na dominaciju slike i nepostojanje stvarnog odijela.
No, različiti su aspekti nestvarnog/stvarnog i iluzije u samome modnom sustavu.

Modni studio I-GLE, koji čine dizajnerice Nataša Mihaljčišin i Tina Vrdoljak Ranilović, nije običan modni studio. Na web stranici www.i-gle.com može se vidjeti kako su do sada realizirale 10 modnih projekata (uključivši onaj zadnji za iduću sezonu). Pojam projekt zapravo označava kolekcije za određenu sezonu pa se I-GLE svrstavaju u ažurne modne stvaraoce, pripadnice modnog sustava.

Njihova je prva kolekcija prikazana 7. svibnja 2002. kada se '36 modela kretalo bijelim kružnim prostorom Hrvatskog društva likovnih umjetnika u spektaklu gdje je moda nesumnjivo susrela umjetnost' (citat www.i-gle.com).

Modni dizajn koji I-GLE rade izmiče definicijama dizajnerske procesualnosti. Sami su modeli bili i ostali dokaz snažnog zahvaćanja u materijal i oblik koji autorice podređuju procesu propitivanja, što često rezultira krajnjom dekonstrukcijom.

Karakteristika ovoga modnog dizajna nalazi se ponajčešće u nestajanju same ideje 'konvencionalnoga' odjevnog predmeta, materijal klizi i nestaje njegova ergonomska predvidljivost, izvijajući se pritom u serpentinastu višeslojnu formu. Površina je također raslojena, hrapava, s vidljivim optičkim pomakom, a teksturom vlada najčešće jedna dominantna, zakošena, dijagonalna direktrisa, određujući na neki način smjer i unutrašnji axis te nagnute kompozicije oslobođene standardne gravitacijske osi. Upravo višeslojnost, nabiranje, izmicanje tkanine čine površinu složenom na način da se prednja slika miješa s aspektima bočne, ili stražnje strane. Ovom translacijom tijelo i odijelo nalaze se u složenom odnosu, izbjegavajući svaku definiciju.

Ovako složeni, dinamični i nemirni odnosi postali su krajnje neuhvatljivi i bez mogućnosti da se zamrznu i izlože na izložbi. Tako je temeljni, unutrašnji, spiralni zamašnjak ovih formi postao povećan, zoomiran, naglašen znak u kojem se krije vitalna kreativna šifra - akceleracija. Ono što je ključna riječ, ono 'čime se sve vrijeme bavimo u istraživanju kroja i kako se oblikuje prostor tijela', ovdje je zamrznuto u vidu galerijske instalacije. Ta leća koja izvlači i povećava temeljnu kreativnu šifru njihova rada, okrenuta naopako umanjuje slike modnog dizajna studija I-GLE (koje možemo pratiti na fotografijama na računalu). U razmaku između ovog povećanja (instalacije na izložbi) i umanjivanja modnih kreacija (na veličinu fotografije), nalazi se realno odijelo.

Ono koje se definiralo silaskom s piste i uhodalo u stvaran život.“ – napisao je povodom izložbe Ante Tonči Vladislavić

Fotografije: Jana Fabijanić i Borna Bursać

HDD galerija, Boškovićeva 18, Zagreb
Radno vrijeme galerije:
radnim danom od 10-20 sati, subotom od 10-15 sati, nedjeljom zatvoreno

IT sponzor: I-style
Sponzor tiska: Cerovski
Sponzor postava: Foto Quick

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook