[d] razgovor 01 _ Mauro Massarotto

Objavljeno: 22.03.2009.

U prvom u nizu dizajnerskih razgovora, koji će se redovito održavati u novom prostoru Hrvatskog dizajnerskog društva, dobitnik Velike nagrade HDD- a Mauro Massarotto predstavio je projekt Startas. U diskusiji su sudjelovali kolege i studenti dizajna, a razgovor je moderirala Ira Payer.

Ira Payer i Mauro Massarotto (foto: T. Jallard)

Ira Payer i Mauro Massarotto (foto: T. Jallard)

Ira Payer, Mauro Massarotto, Boris Ljubičić, Tonči Vladislavić (foto: T. Jallard)

Ira Payer, Mauro Massarotto, Boris Ljubičić, Tonči Vladislavić (foto: T. Jallard)

Od početnog 'ne' iz Borova do prodaje u preko 200 trgovina u cijelom svijetu, Mauro Massarotto ispričao je priču o ideji, razvoju i realizaciji projekta Startas.

Massarotto je započeo kao ilustrator u Italiji gdje je kasnije radio uzorke za tekstil za modne kuće (Gucci, Max Mara), a dio karijere proveo je kao kreativni direktor modne kuće Custo Barcelona. Nakon povratka u Hrvatsku, osnovao je dizajnerski studio Sheriff & Cherry te započeo projekt Long Live Startas, koji je danas samo jedan od projekata koje vodi.

Kao ključan element u realizaciji projektu Long Live Startas pokazala se upornost u obnovi proizvodnje u Borovu i građenje mreže distributera u cijelom svijetu. Startasice su najprije pokazane na sajmovima u inozemstvu, gdje su odmah bile vrlo zapažene i što je bilo presudno za ugovaranje prodaje na prestižnim svjetskim adresama.

U razgovoru koji je moderirala Ira Payer, sudjelovali su Ante Tonči Vladislavić, Koraljka Vlajo, Boris Ljubičić, Sanja Rocco, Ksenija Jurinec te dvadesetak mladih dizajnera, većinom studenata Studija dizajna u Zagrebu.

U prilično aktivnoj diskusiji, Tonči Vladislavić ponudio je teorijski pogled na projekt Startas. Propitivao je kako memorija ovog branda živi u suvremenom kontekstu i koliko se odgovorno prema toj memoriji odredio autor redizajna.

Massarotto je u raspravi višekratno naglasio svoju neopterećenost poviješću i društvenim kontekstom. Svoj pristup radu na Startasu opisao je kao spontan i intuitivan; njegova želja bila je napraviti veseo i nepretenciozan dizajn koji ne podliježe trendovskim modnim promjenama i učiniti ih privlačnim i zabavnim kupcima. Prema riječima Massarotta, svojim radom na tenisicama Startas naprosto je htio nastaviti ono što je rat zaustavio.

Mauro Massarotto naveo je i reakciju jedne osobe iz modne industrije kada joj je na sajmu u inozemstvu htio ispričati priču o povijesti Startas tenisica; reakcija je bila: „Just fashion!“.

Istovremeno, kako je navela Koraljka Vlajo, članica žirija koji je dodijelio Grand prix na Izložbi hrvatskog dizajna 0708, inozemni članovi tog žirija istaknuli su kao zanimljiv upravo kontekst u kojem su nastajale tenisice koje je proizvodio bivši državni gigant Borovo, a čija je proizvodnja gotovo zamrla za vrijeme rata. Njih su prilikom valorizacije projekta manje zanimali novi uzorci aplicirani na tenisice, a više sama 'priča' i inicijativa da se oživi jedan zaboravljeni proizvod iz prošlosti ove zemlje.

U našim okvirima, kako je istaknuo Boris Ljubičić, Startas se nalazi na čelu cijelog niza jakih brandova ili proizvoda nastalih u vrijeme bivše države koji „spavaju“ i koji su doslovno ostali „neodređeni“ te je pitanje što će biti s njima. U ovom slučaju Startas koji je nekada postojao više ne postoji, no imamo novi Startas, a sve ostalo je nepotrebna mistifikacija...

Zrinka Kuić

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook