Igračka Oblo nagrađena cijenjenim priznanjem za industrijski dizajn

Objavljeno: 27.09.2010.

Jedna od 35 prestižnih zlatnih nagrada IDEA 08 bit će dodijeljena 13. rujna u Phoenixu zagrebačkom studentu dizajna Marku Pavloviću za didaktičku igračku Oblo.

Ocjenjivački sud sastavljen od 20 stručnjaka s područja dizajna dodijelio je ukupno 35 zlatnih, 77 srebrnih i 93 brončane nagrade IDEA (International Design Excellence Awards), cijenjene nagrade koju je 1980. godine utemeljilo američko udruženje industrijskih dizajnera IDSA, a danas nagrađuje najbolji dizajn čitavog svijeta. Kriteriji prema kojima su pristigli radovi ocjenjivani odnose se na devet parametara izvrsnosti industrijskog dizajna: inovacija, dobrobit korisnika, poslovna dobit, društvena dobit, ekološka odgovornost, funkcionalnost, pouzdanost, estetika i realizacija.

Na natječaj se svake godine prijavi velik broj radova - ove je godine za nagrade konkuriralo 1517 radova u 17 kategorija. Jedna od kategorija je i studentska u kojoj je dodijeljeno 6 zlatnih, 12 srebrnih i 15 brončanih nagrada. Rad Marka Pavlovića, nastao na prvoj godini Studija dizajna u Zagrebu pod mentorstvom profesora Mladena Orešića, nagrađen je zlatnom nagradom. Njegova didaktička igračka Oblo zamišljena je kao trodimenzionalna slagalica sa elementima koje je potrebno rotirati oko središta, kako bi se slagalica uspješno rastavila i sastavila u cijelosti. Didaktička komponenta ove igračke odnosi se na razvoj fine motorike kod djece predškolskog uzrasta.

Igrački Oblo ovo je već drugo veliko međunarodno priznanje. Prošle je godine igračka na natječaju D&AD Global Student Awards u kategoriji Product Design & Innovation, koju je sponzorirao britanski proizvođač igračaka Hamleys, u konkurenciji od oko 200 radova u osvojila treće mjesto. Na tom je natječaju zadatak bio izraditi inovativnu suvremenu trodimenzionalnu igračku pri čemu se inovativnost nije trebala nužno odnositi na najnovija tehnološka dostignuća. Marko Pavlović kaže: 'Živimo u vremenu kada nove, tehnološki napredne igračke izlaze na tržiste doslovno svakih pet minuta. U takvom tržisnom okruženju očit je nedostatak suvremenih 3D igračaka koje mogu djeci ponuditi opipljivo iskustvo vrijedno pamćenja. Takva igračka prije svega mora poticati djecu u njihovom razvoju, istraživanju i otkrivanju svijeta koji ih okružuje.'

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook