Izložba hrvatskog dizajna 0708

Objavljeno: 06.10.2008.

Izložba hrvatskog dizajna 0708 održava se od 6. do 23. listopada 2008. godine u Paviljonu 19 Zagrebačkog velesajma.

Vizualni identitet izložbe: Bilić Mueller dizajn studio

Vizualni identitet izložbe: Bilić Mueller dizajn studio

Vizualni identitet izložbe: Bilić Mueller dizajn studio

Vizualni identitet izložbe: Bilić Mueller dizajn studio

Vizualni identitet izložbe: Bilić Mueller dizajn studio

Vizualni identitet izložbe: Bilić Mueller dizajn studio

Vizualni identitet izložbe: Bilić Mueller dizajn studio

Vizualni identitet izložbe: Bilić Mueller dizajn studio

Vizualni identitet izložbe: Bilić Mueller dizajn studio

Vizualni identitet izložbe: Bilić Mueller dizajn studio

Vizualni identitet izložbe: Bilić Mueller dizajn studio



Izložba hrvatskog dizajna 0708 predstavlja 266 profesionalnih i studentskih radova u kategorijama dizajna vizualnih komunikacija, industrijskog/produkt dizajna, modnog i odjevnog dizajna te u kategoriji konceptualnog dizajna. Selektori izložbe su Lana Cavar, Željko Serdarević, Ante Tonči Vladislavić i Koraljka Vlajo.

Kategorijom dizajna vizualnih komunikacija, kojom se od ove godine objedinjuju kategorije grafičkog dizajna i dizajna elektroničkih medija, obuhvaćeno je više od polovice radova na izložbi. Najbrojnija su rješenja iz područja grafičkog dizajna, svrstana u potkategorije plakata, vizualnih identiteta, dizajna knjiga, časopisa, kataloga i drugih promidžbenih materijala, dizajna ambalaže, tipografije i ilustracije.

Rukovodeći se izvrsnošću kao glavnim kriterijem selekcije, komisija je sastavila odabir koji — unatoč raznorodnosti stilskih izraza i širokom generacijskom obuhvatu uključenih autora — ipak otkriva određene karakteristične tendencije. Tako su, primjerice, u potkategoriji dizajna vizualnih identiteta gotovo svi prihvaćeni radovi osmišljeni na istom načelu mutirajućeg znaka ili dinamične uporabe uzorka, kojima se dokida ranija prevlast logotipa kao središnjeg elementa izgradnje vizualnog identiteta.

Unatoč sve većoj integraciji tiskanih i elektronskih medija, čini se da se praksa domaćeg web-dizajna još uvijek u velikoj mjeri razvija izvan institucionalnih kanala dizajnerske struke, što se odražava u malom broju prijava u ovoj kategoriji. Ne samo da je broj prijavljenih radova neproporcionalan ukupnoj kvaliteti domaće produkcije, nego je uočljivo i to da prijave dolaze iz tek nekoliko profesionalnih studija zainteresiranih za vredovanje vlastitog rada u širem kontekstu kakav omogućavaju izložbe poput 0708.

Na natječaj su pristigli i tek rijetki primjeri profesionalnog dizajna elektroničkih medija poput cd-rom sadržaja ili televizijskih telopa, no viša zastupljenost ove kategorije među studentskim radovima najavljuje generaciju koja će osigurati veće prisustvo dizajna novih medija na budućim izložbama HDD-a. Među studentskim radovima u kategoriji vizualnih komunikacija općenito je uočljiva sve veća diferencijacija rješenja koja stižu iz Splita (UMAS) odnosno Zagreba (Studij dizajna) te formiranje treće struje autora obrazovanih na dizajnerskim školama izvan Hrvatske, najčešće u Nizozemskoj, koji u domaću sredinu unose nov senzibilitet i drukčije promišljanje sfere vizualnih komunikacija.

U kategoriji produkt dizajna broj prijava bio je manji nego prethodnih godina, čemu su razlog nova pravila natječaja kojima se prihvaćaju isključivo realizirani radovi. No, za razliku od izložbe 040506, kada je uslijed manjka kvalitetnih radova sekcija profesionalnog produkt dizajna predstavljena isticanjem svega dva kvalitetna ostvarenja, na ovogodišnjoj izložbi bit će prikazano čak 30 od ukupno 50 prijavljenih projekata.

Osvježenje u ovoj kategoriji predstavlja pojava četiri rada iz dizajnerski ranije zanemarene industrije male brodogradnje. Uzlet ove grane u vrijeme propadanja velikih brodogradilišta predstavlja i u širim društvenim razmjerima zanimljiv fenomen. Istovremeno, na tradicionalnijem području dizajna namještaja zamjećena je pohvalna tendencija korištenja masivnog drva kao alternative jeftinom uvoznom namještaju. Sudeći prema prijavljenim radovima, domaći dizajneri se još uvijek u velikoj mjeri oslanjaju na impulse proizvođača, dok su samoinicirani tržišni projekti dizajnera slabije zastupljeni.

Novost na ovogodišnjoj izložbi predstavlja uvođenje rubrike koncept, kojom su obuhvaćeni različiti samoinicirani dizajnerski radovi u rasponu od svjetlosnih objekata temeljenih na geometrijskom principu i grafičkih prikaza autorefleksivnih ili društveno-kritičkih sadržaja do inovativnih rješenja novih usluga, najčešće u sektoru zaštite okoliša.

Specifičnost 0708 u odnosu na ranije izložbe HDD-a je i uvođenje kategorije modnog i odjevnog dizajna. Unatoč manjem obimu u odnosu na druge segmente izložbe, ovogodišnji odabir radova i autora jasno pozicionira kategoriju modnog dizajna u kontekst pregleda 0708 te osigurava prostor za njezinu veću zastupljenost na budućim izložbama Hrvatskog dizajnerskog društva.

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook