Otvorena prva hrvatska slovolivnica – Typonine

Objavljeno: 06.03.2008.

Preobrazbom internetskog portfolija tipografa Nikole Đureka u stranicu koja omogućava online kupovinu pisama, Hrvatska je dobila ne samo prvu digitalnu slovolivnicu, nego i prvu slovolivnicu uopće.

Typonine Stencil u primjeni. Dizajn: Nedjeljko Špoljar.

Typonine Stencil u primjeni. Dizajn: Nedjeljko Špoljar.

Uzorak tipografije Porta. Dizajn: Nikola Đurek.

Uzorak tipografije Porta. Dizajn: Nikola Đurek.

Amalia u primjeni. Dizajn: Bruketa & Žinić OM.

Amalia u primjeni. Dizajn: Bruketa & Žinić OM.

Pojedina Đurekova pisma predstavljena na stranici dostupna su u katalozima nizozemskih slovolivnica Typotheque i Dutch Type Library te belgijske Our Type, stoga najveću novost predstavlja pojava nove obitelji Tempera, čiji je ekskluzivni distributer Typonine. Ovu obitelj pisama otvara sanserifni rez kod kojeg Đurek standardnom rasponu debljina dodaje tri reza namijenjena slaganju knjižnog teksta (Tempera Book A, B i C), dopunjena s tri serifna reza nazvana Tempera Biblio. Obitelj uključuje i komplet serifnih stencil pisama, čiju se primjenu može vidjeti u Fonts in Use odjeljku, koji donosi brojne uspjele primjere uporabe Đurekovih tipografija.

Pored Tempere, Typonine nudi Gretu i Fedru, tipografije koje je Đurek dizajnirao sa slovačkim dizajnerom Peterom Bilakom. Ova su pisma namijenjena novinskom slogu, a snažan kontrast debelih i tankih elemenata te smanjeni razmaci među slovima čine Gretu i odličnim odabirom za postavljanje novinskih naslova. Greta i Fedra ponuđene su u četiri osnovna reza od kojih svaki ima tri debljine i uključuje posebne znakove koji omogućavaju rad s tekstom na više od četrdeset jezika.

Ponuda uključuje i dvije dosad najuspješnije Đurekove tipografije: obitelj Amalia, koju je časopis Typographica uvrstio u odabir najboljih pisama nastalih u 2006. godini te obitelj Porta, koja je u veljači 2007. godine zamijenila pismo Swift znamenitog tipografa Gerarda Ungera u šest izdanja nizozemskog novinskog koncerna Wegener.

Tipografije na stranici moguće je isprobati uz pomoć nove aplikacije LetterSetter koju su zajednički izradili LettError i TypeSupply. Pored istraživanja OpenType osobina poput ligatura i razlomaka, program omogućuje testiranje pisama u različitim širinama stupca istovremeno, transparenciju i brojne druge funkcije.

Uz komercijalno dostupne tipografije, Typonine donosi i uvid u osebujnija Đurekova rješenja poput pisma Knifer, nadahnutog meandarskim oblicima koje je Julije Knifer učinio temom čitavog svog slikarskog opusa. Zajedno s elegantnim Đurekovim izvedbama uglate i oble glagoljice te brojnim drugim zanimljivostima, ovo pismo se nalazi u odjeljku stranice nazvanom Playground.

Nikola Đurek rođen je u Zaboku 1976. godine. Studirao je grafički dizajn i vizualne komunikacije u Italiji, a magistrao na Royal Academy of Art, Type Media u Hagu. Član je Hrvatskog dizajnerskog društva i predstavnik Hrvatske u ATYPI – međunarodnom udruženju tipografa. Predavač je na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu gdje je voditelj kolegija Povijest pisma i Tipografija I-III te predavač i voditelj radionica na Odsjeku za dizajn vizualnih komunikacija Umjetničke akademije u Splitu. Stalni je suradnik Typotequa, OurType i Dutch Type Library.

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook