Projekti HDC-a

Objavljeno: 24.11.2007.

Pregled projekata Hrvatskog dizajn centra.

Zagovaranje dizajna (Design Advocacy)

Zagovaranje dizajna (Design Advocacy)

Zagovaranje dizajna (Design Advocacy)

Zagovaranje dizajna (Design Advocacy)

Dizajn za održivi razvoj

Dizajn za održivi razvoj

Dizajn za održivi razvoj - izložba

Dizajn za održivi razvoj - izložba

Konkurentnost dizajnom

Konkurentnost dizajnom

Studija - Program dizajna za drvnu industriju

Studija - Program dizajna za drvnu industriju

Studija - Program dizajna za hrvatsko gospodarstvo

Studija - Program dizajna za hrvatsko gospodarstvo

Radionice u sklopu izrade Nacrta NSD-a

Radionice u sklopu izrade Nacrta NSD-a

Zagovaranje dizajna (Design Advocacy) (2004. - 2006.)

Sa Zagovaranjem dizajna (Design Advocacy) HDC je započeo odmah po svojem osnutku sredinom 2004. godine. Dugoročna kampanja osvještavanja uže i šire javnosti o nužnosti uporabe dizajna u svakodnevnom poslovanju, te njegovom potencijalu povećanja vrijednosti proizvoda, između ostaloga, imala je za cilj uvesti pojam i značaj dizajna u ekonomske rubrike, televizijske emisije i ostale medije.  Do tog trenutka o dizajnu se pisalo uglavnom u rubrikama kulture, poglavito o dizajnerskim nagradama i izložbama, što nije bilo dovoljno za povećanje svijesti o važnosti uporabe dizajna, te argumentaciji potražnje prostora i budžeta za rad HDC-a. Zadatak je bio artikulirati sav mogući doprinos dizajna za hrvatsko gospodarstvo, kulturu i društvo u cjelini. Sustavno informiranje predstavnika medija  putem grupnih i osobnih prezentacija, prikazivanje case study-a i podataka iz zemlje i inozemstva, koji pokazuju utjecaj dizajna na razvoj nacionalog identiteta i ekonomije, ubrzo je dovelo do značajnog kvalitativnog i kvantitativnog pomaka pri obradi tema dizajna u medijima.

Razina  izvještavanja o dizajnu napredovala je od povremenih kratkih vijesti, prema stalno rastućoj količini kompleksnih članaka: financijska vrijednost zauzetog medijskog prostora od 12. svibnja 2004. do 03. ožujka 2006. iznosila je 5.949.802,00 kuna (analizu medijske aktivnosti izradio je Media net, sponzor HDD-a).

Jedan od glavnih ciljeva Zagovaranja dizajna bilo je stvaranje “kritične mase,” koja će potaknuti na formiranje Nacionalnog povjerenstva za dizajn, sa zadaćom donošenja Nacionalne strategije dizajna. Provođenjem te strategije, dugoročno bi se utjecalo na povećanje zaposlenosti i proizvodnje, te na povećanje kriterija kvalitete i sveopće kvalitete življenja.

Ovaj cilj ostvaren je sredinom 2006. g. osnivanjem Povjerenstva za izradu prijedloga Nacionalne strategije dizajna, koja se trenutno nalazi pred odobrenjem Vlade RH.  

Paralelno s ovim aktivnostima odvijalo se uspostavljanje dijaloga s predstavnicima poslovnog i državnog kruga, u cilju afirmacije HDC-a, a time i usmjerenog razvoja hrvatskog dizajna na institucionalnoj razini.

 

"Dizajn za održivi razvoj" - prvi pilot projekt (2004.)

Rad HDC-a započeo je ledolomačkim projektom Dizajn za održivi razvoj - usmjerenom na implementaciju dizajna  u drvnu industriju Hrvatske, koja posjeduje velik sirovinski i izvozni potencijal. Cilj projekta bio je poticanje dijaloga na temu dugoročne suradnje hrvatskih dizajnera i proizvođača u drvnoj industriji, kako bi se uspostavili svi kriteriji profesionalne suradnje potrebne za konkurentan nastup na domaćem, a time i na inozemnom tržištu. Iako je, zbog neshvaćanja nužnosti aktivnog pristupa u povezivanju dizajnera i korisnika njihovih usluga, izostalo financiranje projekta od strane države - projekt je ipak, doveden do faze promocije na sajmu Ambienta 2004. Realiziran je uz potporu DI Novoselac, DI Dabar, operativnog menadžmenta HDC-a, te Centra za razvoj i promicanje drvne industrije Rijeka.

Više o projektu na: hdc.com.hr

 

Dizajn uljučen u strategiju razvoja industrije drva i papira (2004.)

Iako suradnja sa MPŠVG-om nije ostvarena na projektu DOR, HDC je pozvan na sudjelovanje u izradi Strategije razvoja industrije drva i papira, čime je pojam dizajna i Hrvatskog dizajn centra prvi puta uvršten u razvojnu strategiju jedne industrijske grane u Hrvatskoj.

 

Konkurentnost dizajnom (2004. - 2006. )

Organizacijom niza evenata za određene ciljne skupine, HDC je obavljao informiranje i edukaciju predstavnika državne uprave, medija i šire javnosti o uspješnim primjerima korištenja dizajna, njegovom utjecaju na razvoj poslovanja i opći doprinos dizajna nacionalnoj kulturi, ekonomiji i kvaliteti življenja. Prezentacije su jednom ili više puta održane u Ministarstvu kulture, Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva, Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva, Muzeju za umjetnost i obrt, Festivalu marketinga - PRIME, te na konferenciji Udruge za odnose s javnošću. Održan je i velik broj individualnih prezentacija za predstavnike medija.

 

Promocija hrvatskog dizajna (2004. - 2006.)

Provodeći kampanju osvještavanja važnosti korištenja dizajna, HDC je u sklopu informativnih članaka ukazivao na hrvatske primjere dobrog dizajna i dobrobiti suradnje s hrvatskim dizajnerima. Između ostalog HDC je za američki Business Week predstavio radove hrvatskih produkt dizajnera od kojih su, "SMS" maslinovo ulje (dizajner Boris Ljubičić), "TO" Varaždinskog ITC-a (dizajner Neven Kovačić) i dizajnerski projekt studija Parabureau "Osobni pročišćivač vode," postavljeni na internet portalu ovoga časopisa, dok je zadnje navedenim radom ilustriran tekst u tiskanom izdanju o dizajnu i inovaciji u jugoistočnoj Europi, "Rise of a Powerhouse" (prosinac, 2005.). Važno je napomenuti da bi se uz sustavnu potporu radu HDC-a osnažio i rad na promociji hrvatskog dizajna, koji je ključan za prepoznavanje i uspostavljanje povjerenja u hrvatske proizvode i usluge.

Uvod u članak na www.businessweek.com, Slide show

 

Program dizajna za drvnu industriju (2005.)

Temeljem uvođenja pojma dizajna i Hrvatskog dizajn centra u Strategiju razvoja industrije drva i papira, te posljedično izrađenom Operativnom planu, HDC je od strane Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva pozvan da izradi Studiju implementacije dizajna u drvnu industriju RH. Time je HDC sproveo i prvo istraživanje na temu dizajna u Hrvatskoj, koje je poslužilo kao osnova izrade sustava projekata - Programa dizajna za implementaciju dizajna u drvni sektor, te je na javnoj prezentaciji predstavljeno ministru Petru Čobankoviću i Branku Vukeliću, predstavnicima drvne industrije, dizajnerske zajednice i medijima. 

 

Program dizajna za hrvatsko gospodarstvo (2006.)

Nakon finalizacije prve Studije, HDC je pozvan i od strane Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva, da izradi "Program dizajna za cjelokupno gospodarstvo". Ovaj projekt završen je početkom ožujka 2006.

Navedene Studije jedan su od stvaratelja uvjeta za izradu NSD-a.

 

Prijedlog Nacrta Nacionalne strategije dizajna (NSD) (2006. - 2007.)

HDC-ove Studije istaknule su glavni zaključak - nužnost izrade Nacionalne strategije dizajna, koja će, kao ključni dokument određenja Republike Hrvatske prema ulozi dizajna u društvu, morati obratiti pozornost na šire ekonomsko, društveno, kulturno, pa i političko značenje dizajna.

Značaj ovoga projekta prepoznalo je i iniciralo Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva, koje ga vodi u ime Vlade RH, a u sklopu Povjerenstva za izradu NSD-a na čelu s pomoćnikom ministra, prof.dr. Ivicom Grbcem.

Na ovome projektu, prvi puta u povijesti okupio se zajednički tim dizajnerskih institucija HDD-a, HDC-a, Studija dizajna i ULUPUH-a, s predstavnicima državnih i gospodarskih institucija, čime je ostvarena jedna od prvih zadaća Hrvatskog dizajn centra - uspostavljanje dijaloga i suradnje s ključnim partnerima za dizajn na državnoj razini. 

 

EU Project - ADMIRE, Pro Inno Europe (2007. -  2009.)

Hrvatski dizajn centar dio je međunarodne mreže dizajnerskih institucija. Od ove godine, uz dizajn centre zapadne Europe, jedini je dizajn centar iz jugoistočne Europe, koji sudjeluje u najvećem projektu za dizajn Europske komisije - Admire (Pro Inno Actions). Osamnaest partnera iz 14 europskih zemalja, osmislilo je projekt osnaživanja inovacije i konkurentnosti u malom i srednjem poduzetništvu, a time i europske ekonomije općenito - implementacijom dobrog dizajn menadžmenta. Putem HDC-a hrvatske tvrtke imat će priliku sudjelovati u ovome projektu EU, u sklopu kojega će se dodjeljivati prestižne nagrade, organizirati radionice i izložbe s uzornim primjerima, koji će biti promovirani u europskim medijima.

Partneri: Austrija: Design Austria, Beč / Belgija: Design Flanders, Brussel / Belgija: Grad  Kortrijk, Kortrijk / Croatia: Hrvatski dizajn centar, Zagreb / Finska: Sveučilište za dizajn i umjetnost Taideteollinen Korkeakoulu, Helsinki / Francuska: Agencija za promociju industrijskog dizajna, Pariz / Visoka Škola za dizajn i umjetnost - Saint Etienne, Saint-Etienne / Njemačka: NOA, Aachen / Njemačka: Dizajn centar Nordrhein Westfalen d.o.o., Essen / Nizozemska: BNO, Udruga nizozemskih dizajnera, Amsterdam/ Europski dizajn centar Eindhoven, Grad Eindhoven / Velika Britanija: Sveučilište - Institut Cardiff, Cardiff / Portugal: Portugalski centar za dizajn, Lisabon/ Slovenija: Ambienta, magazin, Ljubljana / Španjoska: Centar za dizajn Barcelona, Barcelona / Turska: Izmir Abigem konzultanti, Izmir.

 

Prva konferencija dizajna - Dizajn za svaki dan (ožujak, 2008.)

Hrvatski dizajn centar u zagrebačkom Hypo centru organizira konferenciju dizajna pod nazivom, "Dizajn za svaki dan."

Ključni interes konferencije Dizajn za svaki dan, jest razvoj znanja o dizajnu u Hrvatskoj, poticaj inspiraciji, povezivanju ljudi s različitim interesom za dizajn, izgradnji mreže za suradnju i poboljšanje poslovanja dizajnom, a sve to u neformalnoj atmosferi. Nadamo se da će konferencija prerasti u godišnje događanje s aktualnom i adekvatnom temom, koja će reflektirati suvremeno društvo i društvene promjene, kako na lokalnoj, tako i na globalnoj razini.  

Program konferencije Dizajn za svaki dan primarno je usmjeren ka hrvatskom menadžmentu, zaposlenicima u državnim i gradskim institucijama, te predstavnicima medija, a sekundarno ka dizajnerskim  i drugim srodnim zajednicama.

Konferenciju podržavaju institucije: Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva, Nacionalno vijeće za konkurentnost, Ministarstvo kulture, Hrvatsko dizajnersko društvo, Finsko veleposlanstvo, Švedsko veleposlanstvo, Veleposlanstvo Kraljevine Norveške, Veleposlanstvo Kraljevine Danske i Muzej za umjetnost i obrt.

www.dizajnzasvakidan.hr

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook