O Hrvatskom dizajn centru

Objavljeno: 24.11.2007.

Budući da u Hrvatskoj nije postojala nužna sinergija između države, gospodarstva i sektora dizajna, koja je osnova za početak implementacije dizajna u gospodarstvo, kulturu i društvo u cjelini, sredinom 2004. osnovan je Hrvatski dizajn centar, kao pokretačko središte znanja o dizajnu.

Što je HDC?

Hrvatski dizajn centar osnovan je sredinom 2004. u svrhu pokretanja centra znanja o dizajnu koje će u ime cijele dizajnerske struke raditi na njezinom povezivanju sa državno gospodarskim institucijama - do tada nepostojeće, ali nužne sinergije za početak implementacije dizajna u hrvatsko gospodarstvo, kulturu i društvo u cjelini. Osim toga, zadaća je HDC-a da inicira, provodi i evaluira projekte implementacije i promocije dizajna, informira i educira zainteresirane subjekte oko metoda njegove učinkovite uporabe.

Suprotno svjetskom iskustvu koje uvriježeno bilježi incijativu osnivanja dizajn centra od strane države u cilju revitalizacije poslijeratnih ekonomija (50-te 20.st.), Uprava HDD-a, primorana neizdrživo lošim stanjem u struci, krajem 90-ih je započela, nažalost neuspješne pregovore o osnivanju Hrvatskog dizajn centra unutar Hrvatske gospodarske komore.

Odlučivši potaknuti aktivan pristup poticanju razvoja i uporabe dizajna, sredinom 2004.g. HDD je, nakon 20 godina svoga postojanja, osnovao Hrvatski dizajn centar kako bi se započelo sa uspostavljanjem mehanizma suradnje između struke dizajna, gospodarstva i Vlade.

HDC, početno zasnovan od Skupštine HDD-a, zamišljen je kao institucija u čiju bi strukturu na partnerskoj razini trebalo uključiti ključne gospodarske i državne subjekte čiji bi predstavnici u Programskom savjetu HDC-a određivali njegovo strateško usmjerenje i temeljem socijalnog partnerstva sudjelovali u njegovom radu.

 

Zašto HDC?

U Hrvatskoj tranzicija iz javnog u privatno vlasništvo nije obuhvatila industrijski dizajn kao pokretača inovacije i proizvodnje.Grafički je dizajn, s druge strane, doživio značajan razvoj, prvenstveno zahvaljujući potrebi oblikovanja identiteta novonastalihtvrtki, ambalaža i oglasa za prvenstveno uvozne proizvode. Posljedično tome nije se niti uočila društvena potreba za suradnjom sa dizajnerskim udrugama koje su parcijalno promovirajući hrvatski dizajn putem izložbi vodile dugogodišnji monolog na javnoj sceni. Nedostatak dizajnerske institucije, dizajn centra - poveznika između dizajna i gospodarstva te ostalih segmenata društva čiji je on sastavni dio življenja - pokazao se bitnim nedostatkom.

 

Prostor - funkcija HDC-a?

Dizajn centri svojevrsni su komunikatori / ambasadori gospodarske moći pojedininih zemalja i njihove kulturne te sveopće kvalitativne razine življenja, a time i primamljivog turističkog sadržaja. Mnogostrukost njegovih funkcija ostvariva je tek u adekvatnom javnom prostoru koji objedinjuje izložbenu, obrazovnu i dokumentacijsku djelatnost te operativni menadžment.

Počevši svoj rad bez posjedovanja budžeta za hladni pogon i prostora za djelovanje, HDC provodi ograničen program unatoč navedenim problemima. Nadajmo se da će stalni napori HDC-a za ostvarenjem prostora dati rezultate u bliskoj budućnosti.

 

Što radi HDC?

1. Povećanje svijesti javnosti i ključnih ciljnih skupina o ulozi i važnosti dizajna za poboljšanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva putem medija i direktne edukacije
2. Utjecanje na razvoj politike dizajna u RH
3. Promoviranje hrvatskog dizajna

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook