DESIGN TOURISM EXPO & STORE (Dubrovnik, 4. 7. - 28. 8. 2014.)

Objavljeno: 14.07.2014.

U prostoru dubrovačke Luže od 4. 7. otvorena je izložba DESIGN TOURISM EXPO & STORE, zajednički projekt Hrvatskog dizajnerskog društva i tvrtke MasterCard, koja je izložbu i inicirala.

Izložba je istodobno i komercijalna i tematska, a širokim rasponom dizajnerskih radova koji sežu od dizajna namještaja, preko gotovo konceptualnih radova do suvenira s utilitarnom komponentom, ona u određenoj mjeri predstavlja i reprezentativan pregled suvremenog hrvatskog produkt dizajna unatrag nekoliko godina. Tematski aspekt proistječe iz HDD-ovog programa Design turizam, koji je putem nekoliko godišnjih natječaja pružio poticajan kontekst za produkciju niza novih radova mladih, ali i već etabliranih hrvatskih dizajnera i dizajnerica.

Budući da se Dizajn turizam, sa svojim pod-temama Croatian Holiday, Hungry Designers i aktualnom Dizajn pod suncem, fokusirao upravo na povezivanje turizma i dizajnerske prakse, pokazao se kao idealno polazište za razvijanje MasterCardovog inicijalnog prijedloga organiziranja prodajnih izložbi koje ciljaju na turističku populaciju i ljetni primorski ambijent. No istovremeno, uz izbor radova nastalih putem natječaja u sklopu platforme Design Turizam, izložba predstavlja i brojne etablirane proizvode od kojih su mnogi ovjenčani i važnim strukovnim nagradama.

Ovaj zajednički projekt HDD-a i MasterCarda trebao bi postati dugoročan te se ubuduće bazirati upravo na tematskim natječajima, s tezom da dizajn može generirati ekonomsku aktivnost u turizmu. Autorice koncepcije izložbe su Ivana Borovnjak i Roberta Bratović, a možete je pogledati u dubrovačkoj Luži do 24. 8. 2014.

Dizajneri zastupljeni na izložbi:
Branimir Paškvan, Đurđa Prettyface, Filip Gordon Frank, Filip Havranek & Kristina Lugonja, Grupa, Little Horse and Baby Beuys, Luka Borčić i Ivan Dorotić, Maja Mesić, Manufakturist, Mario Depicolzuane & Sabina Barbiš, Marko Pavlović, Mirna Raduka i Karmen Kolombo, Nikola Radeljković & Ivor Zenzerović, Nina Bačun i Roberta Bratović, Noel Šuran & Davorka Tumpić, Numen / ForUse, Oaza, Ruđer Novak-Mikulić i Marija Ružić, Sanja Rotter, Sheriff&Cherry, Simon Morasi Piperčić, Sonda, Superstudio 29, URIHO/Extra Ordinary Design, Vedran Klemens, Vlatka Leskovar, Studio I-gle, Barbara Perica i Iva Mosner, Patrizia Doná, Donata Krznarić Milić, Slaven Milić, Ines Vlahović, Igor Kuduz, Margareta Lekić, Ivana Omazić, Mirena Škarić, Ksenija Jurinec, Borovo, Ivo Sršen i Nina Bačun, Superstudio29, Tea Janković, Filip Gordon Frank

Više o izložbi:
Teško je odrediti trenutak u kome je prvi turist krenuo u potragu za autentičnim iskustvom u novom, nepoznatom okruženju. Ideja tog privremenog preseljenja, koju zovemo turizmom, prikrala se dok nismo pazili i čini se da će postojati zauvijek. Upravo je nasumičan predmet skupljen u dalekoj zemlji — suvenir među važnijim sastojcima turizma. Začudo, u Hrvatskoj, zemlji koja doslovno ovisi o nekoliko milijuna svojih privremenih stanovnika godišnje, gotovo da nisu postojali dobro promišljeni i lokalno proizvedeni suveniri. Svake godine dvadesetak mladih hrvatskih dizajnera sudjeluje u kreativnom istraživanju i propitivanju sociologije turizma. Promišljajući razne elemente i putove paralelne turističke stvarnosti pokušavaju proširiti iskustva, te interpretirati tradiciju na nov, nostalgičan ili humorističan način. Rezultati su predmeti, priče ili scenariji iz kojih se nazire neki budući turizam, gdje se u jednakim dijelovima isprepliću postojeće kulturno naslijeđe i stvarna turistička iskustva.

Izložba je ujedno i dio projekta Dizajn turizam, koji je od 2012. do danas rezultirao trima tematskim dizajnerskim natječajima te dvjema kolekcijama novih proizvoda (unutar koncepcija „Croatian Holiday“ i „Hungry Designers“) od kojih su mnogi uvršteni i u ovu izložbu. Izbor je, međutim dopunjen i nekima od najboljih dizajnerskih proizvoda nastalih u proteklih nekoliko godina, niz kojih je ovjenčan i strukovnim nagradama i priznanjima. Projekt Dizajn turizam podržali su Ministarstvo kulture RH, Ministarstvo turizma RH,,Grad Zagreb i Zaklada Adris

Više o platformi Dizajn turizam:
U razvijenim društvima turizam predstavlja jedan od osnovnih oblika korištenja slobodnog vremena, a turistička putovanja sastavni su dio kulture suvremenog čovjeka. Kako lokalna zajednica, kultura i okoliš postaju mjesta turističke potrošnje, tako se transformiraju urbani i ruralni pejzaži, nasljeđe i identiteti. Turizam je općenito pokretan željom za odmakom od svakodnevice i očekivanjem novog, drukčijeg i egzotičnog iskustva. Dizajn turizam, platforma za afirmaciju i promociju dizajna u turizmu, istražuje odgovorne i kvalitetne načine dizajniranja te “druge” stvarnosti. Dugoročni ciljevi platforme Dizajn turizam su: oformiti kolekciju proizvoda s potencijalom implementiranja u turističku ponudu; jačati komunikacijsku spregu dizajn – sektor proizvodnje i uslužne djelatnosti – javnost; posredno utjecati na afirmaciju dizajna kao vitalnog segmenta kreativnih industrija, važnog nositelja kulturnog i gospodarskog razvoja zemlje i strateškog oruđa za održivost lokalne proizvodnje. (http://designtourism.org/)

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook