DESIGN TOURISM EXPO & STORE U DUBROVNIKU (4. 7. - 24. 8. 2014.)

Objavljeno: 02.07.2014.

U petak, 4. srpnja 2014. u 19 sati u prostoru Luža u Dubrovniku otvara se prodajna izložba hrvatskog dizajna DESIGN TOURISM EXPO + STORE. Izložbu zajednički organiziraju tvrtka MasterCard i Hrvatsko dizajnersko društvo pod pokroviteljstvom Grada Dubrovnika.

MasterCard u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom predstavlja prodajnu izložbu originalnih proizvoda koji će pokazati zašto je Hrvatska, između ostalog, i zemlja kreativnosti. Sve izložene proizvode kreirali su hrvatski dizajneri, a proizvedeni su u Hrvatskoj te ilustriraju uspon hrvatskog dizajna koji se dogodio tijekom posljednjih godina. Ova izložba u prvi plan stavlja novu generaciju hrvatskih dizajnera koji dokazuju da je hrvatski dizajn vrlo živ i prisutan. Autorice koncepcije izložbe su Ivana Borovnjak i Roberta Bratović.

Više o izložbi:
Teško je odrediti trenutak u kome je prvi turist krenuo u potragu za autentičnim iskustvom u novom, nepoznatom okruženju. Ideja tog privremenog preseljenja, koju zovemo turizmom, prikrala se dok nismo pazili i čini se da će postojati zauvijek. Upravo je nasumičan predmet skupljen u dalekoj zemlji — suvenir među važnijim sastojcima turizma. Začudo, u Hrvatskoj, zemlji koja doslovno ovisi o nekoliko milijuna svojih privremenih stanovnika godišnje, gotovo da nisu postojali dobro promišljeni i lokalno proizvedeni suveniri. Svake godine dvadesetak mladih hrvatskih dizajnera sudjeluje u kreativnom istraživanju i propitivanju sociologije turizma. Promišljajući razne elemente i putove paralelne turističke stvarnosti pokušavaju proširiti iskustva, te interpretirati tradiciju na nov, nostalgičan ili humorističan način. Rezultati su predmeti, priče ili scenariji iz kojih se nazire neki budući turizam, gdje se u jednakim dijelovima isprepliću postojeće kulturno naslijeđe i stvarna turistička iskustva.

Izložba je ujedno i dio projekta Dizajn turizam, koji je od 2012. do danas rezultirao trima tematskim dizajnerskim natječajima te dvjema kolekcijama novih proizvoda (unutar koncepcija „Croatian Holiday“ i „Hungry Designers“) od kojih su mnogi uvršteni i u ovu izložbu. Izbor je, međutim dopunjen i nekima od najboljih dizajnerskih proizvoda nastalih u proteklih nekoliko godina, niz kojih je ovjenčan i strukovnim nagradama i priznanjima. Projekt Dizajn turizam podržali su Ministarstvo kulture RH i Grad Zagreb.

Više o platformi Dizajn turizam:
U razvijenim društvima turizam predstavlja jedan od osnovnih oblika korištenja slobodnog vremena, a turistička putovanja sastavni su dio kulture suvremenog čovjeka. Kako lokalna zajednica, kultura i okoliš postaju mjesta turističke potrošnje, tako se transformiraju urbani i ruralni pejzaži, nasljeđe i identiteti. Turizam je općenito pokretan željom za odmakom od svakodnevice i očekivanjem novog, drukčijeg i egzotičnog iskustva. Dizajn turizam, platforma za afirmaciju i promociju dizajna u turizmu, istražuje odgovorne i kvalitetne načine dizajniranja te “druge” stvarnosti. Dugoročni ciljevi platforme Dizajn turizam su: oformiti kolekciju proizvoda s potencijalom implementiranja u turističku ponudu; jačati komunikacijsku spregu dizajn – sektor proizvodnje i uslužne djelatnosti – javnost; posredno utjecati na afirmaciju dizajna kao vitalnog segmenta kreativnih industrija, važnog nositelja kulturnog i gospodarskog razvoja zemlje i strateškog oruđa za održivost lokalne proizvodnje. (http://designtourism.org/)



Zastupljeni dizajneri i radovi
:

Manufakturist: Zrno soli
Jadran obiluje suncem i morskom vodom. Spajanje ovih elemenata u posudici od kamena i stakla omogućuje proizvodnju vlastite zalihe soli na odmoru. Posudica se potopi i ostavi na suncu. Isparavanjem vode na staklenim stijenkama stvara se sloj soli. Tako ponovljen postupak čuva živim ritual proizvodnje soli u obalnom području Hrvatske.

Vlatka Leskovar: Dematerijalizirana uspomena

Mlinci, specifičnost hrvatske kuhinje, prilog su pečenoj peradi, a rade se od pšeničnog brašna, soli i vode. Valjaju se tanko i peku na vrućoj ploči. Aktivno sudjelovanje turista u procesu nastanka ovog autohtonog jela, uz sam gastronomski doživljaj, intenzivirat će stvaranje uspomene. Set za mlince osmišljen je kako bi se to iskustvo ponovno proživjelo i prenijelo.

Extraordinary Design / URIHO Zagreb: Drobilica lavande
Inspirirana je svojstvom terakota keramike da upija i zadržava mirise te upija eterično ulje nastalo drobljenjem lavande, čime drobilica postaje prirodan i ekološki osvježivač prostora. Stavite malu količinu lavande u drobilicu, lagano ju zdrobite i ostavite da miriše. Svaka drobilica dolazi u paketu s vrećicom lavande proizvedene u socijalnoj zadruzi Mivaart.

Đurđa Prettyface, Vedran Klemens: Mirisulini
Domaći keksi punjeni mirišljavom kremom lipe, bazge, smilja, lavande i ruže. Ovako oplemenjeni odišu specifičnim prepoznatljivim aromama hrvatskih prirodnih krajolika.

Oaza: Putna rakija
Kolektivna fascinacija nacionalnim pićem produkt je mističnog djelovanja ove tekućine koja praktički liječi i popravlja sve. Staklena modifikacija aparature “izlaže” procese fermentacije i destilacije, inače skrivene unutar konteksta kuće i dvorišta. Projekt problematizira i gubitak dijela tradicije uvođenjem europskih zakona koji zabranjuju kućnu proizvodnju rakije.

Sonda: Hommage supi

Istarska supa izvorno se spravlja od litre crnog vina, šećera, maslinova ulja, papra i prepečenog kruha, te poslužuje u bukaleti koja kruži od usta do usta. Obzirom da gotovo iščezava iz ponude, projekt reinterpretacije i rekontestualizacije nastoji je iznova popularizirati, ne napuštajući njezine temeljne vrijednosti, a to su originalnost sastojaka, način posluživanja i obrednost—dijeljenje.

Mario Depicolzuane & Sabina Barbiš: Pij!

Dizajnersko-istraživački projekt propituje način uporabe hrvatskog tradicijskog posuđa s područja Kvarnera i Istre. Redizajn danas gotovo iščezlog predmeta suvremena je interpretacija u formi seta posuđa namijenjenog ritualnom ispijanju kave, čaja ili vina. Set je rezultat ručnog rada na lončarskom kolu, a izrađen je od pečene i glazirane bijele gline i lišen tradicionalnih ornamenata i dekoracije.

Noel Šuran & Davorka Tumpić: Ovce koje ne telefoniraju
Nadovezujući se izravno na tradicionalno imenovanje i raspoznavanje ovaca u Istri, autori predlažu sir s osobnim potpisom ovce od čijeg je mlijeka proizveden. Mlijeko se skuplja do dovoljne količine, siri i potom stavlja u kalup s otiskom papka pojedine vlasnice.

Nikola Radeljković & Ivor Zenzerović: Ploveća uljara
Na velikom broju nenastanjenih jadranskih otoka beru se masline, a svega njih dvadesetak naseljenih ima uljaru. Razvoj ploveće uljare koja obilazi otoke i prerađuje masline odmah iza berbe, popravio bi kvalitetu ulja, olakšao posao maslinarima i potaknuo razvoj novih rituala i potencijalnih inkluzivnih turističkih sadržaja.

Oaza: Oil-on
Funkcionalan set ističe vrijednost kvalitete maslinovog ulja kao samostalne namirnice i istražuje utjecaj načina serviranja u odnosu na njegovo korištenje. Spremnik za maslinovo ulje sadrži aplikator u obliku kuglice za kontrolirano doziranje i razmazivanje ulja na kruh po principu roll on-a.

Luka Borčić i Ivan Dorotić: Rožonj

Rožonj je drveni pribor za pripremu manje plave ribe, uglavnom srdele. Idejno potječe s otoka Visa i rezultat je istraživanja već postojećeg tradicionalnog lokalnog načina pečenja ribe. Namjera je autora u budućnosti Rožonj promovirati kao autohtoni otočki suvenir.

Oaza: Konzerviranje ljeta
Konzerviranje ljeta je istraživanje starinskih čuvanja namirnica. Namjera je kroz dizajn proizvoda za konzerviranje koji objedinjuju nekoliko funkcija (preradu hrane, njezino čuvanje i serviranje) popularizirati ove tradicionalne metode. Gotov proizvod afirmira lokalno specifične kombinacije namirnica te njihovu pripremu kao i recept za rekonstruiranje pojedinih procesa konzerviranja.

Manufakturist: V / V čaša
Gemišt je tradicionalno hrvatsko piće, a njegov recept kroz omjere vina i vode odražava kako regionalne specifičnosti tako i osobne rituale pojedinca. Staklene čaše s mjerama za ulijevanje mineralne vode i bijelog vina pomažu korisniku da otkrije, zapamti i podijeli osnove formule.

Nina Bačun i Roberta Bratović: Kulenove bebe
Kulenove bebe su eksperimentalno proširenje asortimana već postojećih specifičnih proizvoda hrvatske kuhinje – Kulena i Kulenove seke. Bite-size format identičnog sastava nastao je u suradnji s proizvođačem Matom Bošnjakovićem iz Osijeka.

Superstudio 29: Hrvatska à la carte
Hrvatska à la carte je edukativna i zabavna kartaška igra koja se temelji na tipičnim hrvatskim namirnicama i autohtonim receptima. Uz karte, igra sadrži knjižicu sa detaljno opisanim receptima, vizualnim prikazom i informativnim sadržajem vezanim uz pojedino jelo.

Mirna Raduka i Karmen Kolombo: To si što jedeš

To si što jedeš je gastro test osobnosti koji kroz pitanja o hrani i piću otkriva pripadnost pojedinoj hrvatskoj regiji. Kviz na zabavan način predstavlja profile stanovnika regija (Istrijana, Dalmatinaca, Ličana, Zagoraca i Slavonaca) i povezuje s njima turiste na osnovi prehrambenih navika. Interaktivna aplikacija ujedno je osobni vodič za turista sa preporukama pojedinih mjesta regije u odnosu na osobne preferencije.

Numen / ForUse + Borovnjak&Bratović: Revolve

Revolve je multifunkcionalni ležaj koji objedinjuje funkciju sjedenja i spavanja. Jednostavnom se rotacijom za 180 stupnjeva transformira iz sofe za sjedenje u ležaj za spavanje. Revolve je savršen ležaj za dvoje zahvaljujući punjenju koje je jednako onome kao u samostojećim madracima izrađenima od hladne pjene. Na ovaj je način omogućena jednaka kvaliteta spavanja na čitavoj površini, bilo u sredini ili na prijelazima sa strane.

Ruđer Novak-Mikulić, Marija Ružić: Neva
Karakter stolice proizlazi iz poetike vala na koji asocira kontinuirana linija koja prelazi iz prednje noge u rukonaslon te iz rukonaslona u naslon. Kao i val, stolica je u potpunosti fluidna i zaobljena, mekih prijelaza. Maksimalno tanka, iznimno lagana, u potpunosti odražava tehnološki proces kojim je nastala: spoj 5 osne cnc tehnologije i posvećen ručni rad iskusnih majstora.

Numen/ForUse: Polygon
Polygon je fotelja s rukonaslonima nastala na modernističkoj tipologiji sjedalice skromnih dimenzija koja zadovoljava funkcionalne parametre ali ne uzurpira prostor. Trokuti koji
definiraju ortogonalni bočni pogled na fotelju pretvaraju se u heksagone i kompleksnije poligone pri promjeni perspektive. Rezultat je proizvod koji se doima poznatim, čak i pomalo staromodnim ali istovremeno i suvremenim.

Numen/ForUse: Oblique
Osnova sistema je profil fotelje koji, definiran dvjema trokutnim prizmama, osigurava najveće debljine pjene na stražnjoj strani sjedala i lumbalnoj zoni naslona. Konstruktivni furnirski otpresak svinut oko dvije osi, presvučen je zajedno sa spužvom što rezultira sjedinjenom pulsirajućom formom. Noge, iz masivne hrastovine, se stanjuju prema podu, transformirajući kvadratni presjek u trokutni.

Grupa: Monk
Školjka naslonjača izrađena je od dviju savijenih tapeciranih šperploča pod kojom se otkriva jednostavan drveni konstrukcijski masiv hrasta. Rukonaslon je dio sjedala, a školjka se vizualno doima kao da lebdi neovisno o svom razmjerno neupadljivom osloncu. Riječ je o hommageu retro namještaju i igri tipologijama. Monk dolazi u dvije varijante — stolcu i naslonjaču. Zajedno, objedinjuju svakodnevne funkcije rada i kontemplacije.

Sanja Rotter: Woodoir
Nakit je nastao od otpadnog materijala stolarije Močvarni hrast. Oblici potječu iz naoko suprotstavljenih tipova intervencija: organičkih nastalih rastom, razvojem, unutarnjim naprezanjima, bolestima i parazitima; te geometrijskih - dobivenih standardnim procesima obrade. Dizajnerska metoda izrade je direktna akcija, bez nacrta i skica, uz svjesno prihvaćanje slučajnosti oblika pronađenih komada drva.

Simon Morasi Piperčić: Compound
Stol je u cijelosti izrađen od laminata šperploča. Tri elementa — potpornji, centralna ploča i ploča stola — na zanimljiv se način se spajaju u jednostavan sistem koji omogućuje brzo
sastavljanje ili rastavljanje i jednostavan transport. Compund je točno ono što obećava: pametna i praktična površina stola.

Filip Havranek & Kristina Lugonja: Bu
Marenda je kultni obrok naših prostora koji slikovito prenosi mentalitet stanovnika. Segment tog malog gastronomskog doživljaja ilustriran je kroz redizajn bukare – autohtone dalmatinske drvene čaše za vino, koja sugerira specifičan način uživanja u vinu.

Sheriff&Cherry: Sunčane naočale
Klasični okviri s izražajnim dizajnom, neobičnim detaljima i koloritom, ručno izrađeni od visokokvalitetnih materijala, privlače brojne fanove iz svijeta pop kulture i šire. Varijabilnost u stilovima, nosivost i prepoznatljiv dizajn su potpis ovog potencijalno ikoničkog proizvoda.

Numen/ForUse: XZ

Nekoliko zanimljivih i zdravorazumskih detalja čini ovu, na prvi pogled klasičnu ležaljku samodovoljnim komadom namještaja za plažu. Dodani okvir služi kao sjenilo, jedan džep svojim položajem služi kao oslonac za glavu, a drugi kao spremnik ispod sjedala. Nadogradnja funkcija na uspostavljenu tipologiju arhetipske ležaljke poslužila je kao izazov za nastanak ovakvog pragmatičnog i praktičnog objekta.

Oaza: Rogoz
Logožar (ceker) je dio materijalne kulture vezan uz izumiruću tradiciju pletarstva Hrvatskog Zagorja. Izrađuje se na tkalačkom stanu iz traka vodene biljke rogoza, širine 0.5 cm, a koristi najčešće za nabavku hrane s tržnice. Razrade i reinterpretacije logožara uključuju osuvremenjavanje postojeće forme i tehnike pletenja uz dodatak novih materijala, s ciljem približavanja proizvoda, a time i iskustva kupovine na otvorenom, mlađoj populaciji.

Branimir Paškvan: Fogun
Fogun je pokretno ognjišće za pripremu toplih obroka na putovanju, neovisno o destinaciji i turističkoj ponudi. Kao proizvod, Fogun se veže na tradiciju rituala u pripremi jela jadranskih ribara, a tehnologijom izrade za umijeće kvarnerskih obrtnika i radnika riječke industrije. Fogun pretpostavlja da je njegov korisnik kulturno osviješten turist koji se slobodno kreće i traži nova iskustva, a autentičnost stvara sam.

Nina Bačun & Roberta Bratović: Lightware
Intrigantna raskoš ženskih hrvatskih narodnih nošnji potakli su razmišljanje o novoj kontekstualizaciji koja bi im dala život van muzeja. Donji dio bizovačke nošnje objedinjuje tradicijske tehnike ručnog ukrašavanja tkanine: bušeni vez (šlinganje), faldanje i čipkarstvo. Sjenilo rasvjetnog tijela zadržava formu, tipološku slojevitost i dekoraciju, a usvaja novu funkciju — reguliranje količine svjetla rastvaranjem slojeva.

Grupa: Ili_Ili
Ili_ili je serija modularnih visećih lampi. Šest različitih elemenata moguće je međusobno povezivati, kako i naziv kaže, na ovaj ili onaj način stvarajući velik broj rasvjetna tijela različitih oblika i kolorita.

Grupa: Model
Serija svjetiljki je izrađena savijanjem presvučenih čeličnih šipki. Reducirana konstrukcija i obojeni kabel za napajanje su jedini formalni elementi dizajna. Samostojeća svjetiljka dolazi u različitim varijacijama čeličnih konstrukcija i tekstilnog kabela u sedam različitih boja.

Filip Gordon Frank: Mini Me

Minimalistička lampa Mini Me je duhovit i nepretenciozan proizvod – očita i jednostavna konstrukcija prikriva minuciozno izrađene detalje.

Ruđer Novak-Mikulić, Marija Ružić: Shift
Lampa na jednostavan način, ispunjava funkcije usmjerene i ambijentalne rasvjete. Asketska konstrukcija lišena suvišnih elemenata se sastoji od 3 drvena štapa koje korisnik sam sastavlja i sjenila od perforiranog lima presvučenog tkaninom, kako bi bilo dovoljno čvrsto za naslanjanje na drvene štapove, a dovoljno lagano za rukovanje. Koncept je nastao tijekom studija na Studiju dizajna u Zagrebu.

Little Horse and Baby Beuys: Here Hare There Hare

Here Hare There Hare je kolekcija igračaka u formi likovno pojednostavljenih zečeva s drukerima koji istovremeno funkcioniraju i kao multifunkcionalni objekt. Uz malo intervencije, spajanjem drukera na svakom od objekta, oni kreiraju mrežu koja poput instalacije u prostoru može poslužiti kao pregrada ili ukrasna zavjesa.

Marko Pavlović: Oblo
Nagrađivana 3D sferična slagalica koja izazove i nadahnjuje djecu svih uzrasta. Brojne obrazovne teorije prepoznaju taktilnu igru kao snažan alat za učenje. Kroz svoj dizajn, Oblo sfera, didaktička puzzle, manifestira te teorije i briše granicu između igre i učenja.

Maja Mesić: Boya
Bojice Boya predstavljaju inovativni pristup crtanju. Njihov oblik je izravan rezultat istraživanja ergonomije i funkcije. Za razliku od restriktivnih oblika drugih alata za crtanje, Boyin oblik omogućava prirodniji i izražajniji pokret ruke. Oblik također ima taktilnu,
kiparsku kvalitetu koja poziva na korištenje i eksperimentiranje.


U prodaji u okviru Design tourism Store-a zastupljeni su radovi sljedecih autora:
Studio I-gle, Barbara Perica i Iva Mosner, Patrizia Doná, Donata Krznarić Milić, Slaven Milić, Ines Vlahović, Igor Kuduz, Margareta Lekić, Ivana Omazić, Mirena Škarić, Ksenija Jurinec, Borovo, Ivo Sršen i Nina Bačun, Superstudio29, Tea Jankovič, Filip Gordon Frank

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook