Otvoreni natječaj za dizajn Startas jesen/zima kolekcije 2014-15

Objavljeno: 15.04.2014.

Borovo d.d. raspisuje, a Hrvatsko dizajnersko društvo provodi regionalni otvoreni natječaj za dizajn Startas jesen/zima kolekcije 2014-15. Pozivamo dizajnere i timove da dođu na brifing u Borovo (Vukovar, Dr. Ante Starčevića, 2/D) u ponedjeljak 24. veljače 2014. u 11 sati i dostave svoje prijedloge nove kolekcije do ponedjeljka 7. travnja 2014. do 16 sati.


Natječajna dokumentacija


VIdeo zapis s brifinga možete pogledati na linku: http://youtu.be/jyCUCJ_gRFs


Predmet i cilj natječaja

Dizajn Startas jesen/zima kolekcije 2014-15 predstavlja značajan pomak – od klasičnog Startasa koji je do danas prošao minimalne strukturne promjene u odnosu na originalne modele Startas iz 1976. godine, prema suvremenom brendu tenisica koji se uspješno potvrđuje u tržišnoj konkurenciji. Startasice, kao omiljene tenisice niza generacija, prepoznatljive su na razini simbola, a njihova je nematerijalna vrijednost daleko premašila cijenu na policama. Želeći da i dalje ostanu tenisice za sve koji se s njima identificiraju, priuštiva, široko prisutna obuća, Borovo istovremeno želi probiti gornju granicu njihove upotrebnosti i učiniti ih, u kolekciji jesen/zima, nosivima neovisno o vremenskim prilikama; proširiti doseg Startasa iz najlakše i ‘najbezbrižnije’ kategorije obuće u jedan razred iznad. U usporedbi s drugim urbanim tenisicama za jesen i zimu, Startas i dalje treba biti ono što je - lagan, udoban, prirodan, originalan, jednostavan, neopterećen, nepretenciozan i poletan. Dodatnim bavljenjem tehničkim, konstruktivnim zahtjevima koja nameće kolekcija za hladnije vrijeme, očekujemo da Startas stvori preduvjete za osvajanje nove pozicije na regionalnom i globalnom tržištu i ispunjavanje svog potencijala kultnog, no do danas nedovoljno tržišno ostvarenog brenda.

Zahtjevi i kriteriji
Od dizajnera nove Startas jesen/zima kolekcije 2014-15 očekuje se:
— predlaganje rješenja koja skladno objedinjuju i uravnoteženo zastupaju funkcionalnu, tehnološku (proizvodnu), estetsku, ekonomsku i ekološku komponentu proizvoda,
— razumijevanje tehnologije koja je do sada korištena u proizvodnji* modela Startas tenisica i koja diktira izvedbu nove jesenko/zimske kolekcije Startas te racionalno i inovativno korištenje strojnih proizvodnih mogućnosti i prednosti ručnog rada i dorade kako bi se krajnji proizvod dodatno pozitivno vrednovao upravo na temelju aktualnog načina proizvodnje sa značajnim udjelom ručnog rada,
— predlaganje rješenja koja slobodno i smjelo interpretiraju bitne nematerijalne vrijednosti koje Startas utjelovljuje, a izbjegavaju površno ili doslovno formalno oponašanje postojećih modela Startas; istovremeno, podrazumijevamo da će predložena rješenja logično pripadati brendu Startas odnosno da neće grubo odstupati od prepoznatljivih materijalnih karakteristika Startasa, što je dijelom uvjetovano jednakom tehnologijom proizvodnje, a dijelom osobinama brenda
— predlaganje rješenja koja zadovoljavaju veliki dio ciljane publike, jer proizvodnja malih serija Startasa nije ekonomski isplativa; minimalna količina koju bi pojedini model s višebojnim printom trebao ostvariti u proizvodnji je 2000 pari. Jednobojni i kožni modeli mogu se proizvesti i u manjim serijama.

*Usmeni brifing u Borovu predviđa obilazak proizvodnih pogona i razgovor s tehnolozima.

Povijest tvornice i proizvodnje
Borovo je jedna od najstarijih tvornica na prostoru bivše Jugoslavije čiji počeci sežu u daleku 1931. godinu. Danas Borovo posluje u Hrvatskoj i Sloveniji, a zapošljava 969 ljudi te je, kao dioničko društvo, u stopostotnom državnom vlasništvu. Današnja proizvodnja bazirana je na kožnoj obući (modna i radno-zaštitna) i gumenoj i tekstilnoj obući (gumene čizme, Startas, Borosana). Promjene koje su se dogodile u poslovnom sustavu Borovo sredinom 2012. godine, a koje su se prije svega odnosile na promjenu kompletnog menadžmenta sustava, dovele su do racionalizacije poslovanja, spajanja pojedinih proizvodnih jedinica te velikih promjena u strateškom promišljanju poslovanja. Borovo se danas, od isključivo proizvodnog poduzeća, želi razviti u marketinški usmjerenu tvrtka s jakim portfeljom vlastitih brendova. Borovo u Hrvatskoj posjeduje mrežu od ukupno 106 prodavaonica, a tijekom sljedećih mjeseci planira otvaranje i nekoliko novih, atraktivnih lokacija, dok će određeni broj neprofitabilnih prodavaonica biti zatvoreno. U Sloveniji Borovo posluje u 33 vlastite prodavaonice. Prodajna mjesta obnavljana su zadnji puta prije 5 godina (dvadesetak od 106 prodavaonica). Većina prodavaonica nije obnovljena u posljednjih 20 godina. Namjera je postupno modernizirati prodajna mjesta u sljedećih nekoliko godina.

Ocjenjivački sud
Ocjenjivački sud čini pet članova, a sastavljen je od tri predstavnika HDD-a, i dva predstavnika Borovo d.d.:

1. Andreja Bistričić, modna dizajnerica (HDD)
2. Davor Bruketa, grafički dizajner (HDD)
3. Silvio Vujičić, vizualni umjetnik i modni dizajner (HDD)
4. Silvio Halt, voditelj proizvodnje Borovo d.d.
5. Gordan Kolundžić, predsjednik Uprave Borovo d.d.

Nagrade
Dodjeljuju se tri novčane nagrade. Ukupni fond nagrada iznosi 41.000 kn bruto, a raspodijeljen je na sljedeći način:

1. nagrada: 23.000 kuna
2. nagrada: 12.000 kuna
3. nagrada: 6.000 kuna

Usmeni brifing
Najava sudjelovanja na usmenom brifingu koji će se održati u ponedjeljak 24. veljače u 11 sati u Borovu vrši se elektroničkom poštom na natjecaji@dizajn.hr. Poruku je potrebno nasloviti „Borovo brifing – najava sudjelovanja“, a u tekstu poruke navesti ime, adresu i telefonski broj natjecatelja koji najavljuju svoje sudjelovanje na usmenom brifingu. Rok za najavu sudjelovanja na usmenom brifingu je 23.2.2014. do 17 sati

Upute za opremu i predaju natječajnih radova
Natječajni rad se sastoji od:
- digitalne prezentacije u .pdf formatu veličine do 10MB, snimljene na neoznačenom CD-ROM-u
- printane prezentacije rješenja koja smije sadržavati najmanje 11, a najviše 31 NEKAŠIRANIH stranica slobodnih (neuvezanih) formata A3.
- potpisane i popunjene Prijavnice koja je dio natječajne dokumentacije (Prijavnica.doc).
Prezentacija treba imati označene brojeve stranica, a NE smije biti označena imenom autora, interdisciplinarnog tima ili studija. I svi drugi dijelovi natječajnog rada (CD-ROM, omotnica s prijavnicom) moraju biti NEOZNAČENI kako bi bili anonimni pred Ocjenjivačkim sudom.

Natječajni radovi šalju se kao preporučena pošiljka, dostavom ili donose osobno na adresu: Hrvatsko dizajnersko društvo - s naznakom NATJEČAJ BOROVO, Boškovićeva 18, 10000 Zagreb. Rok za primanje natječajnih radova je ponedjeljak 7. travnja do 16 sati. Radovi koji stignu nakon isteka roka za primanje bit će vraćeni pošiljatelju neotvoreni.

Napomena:
Više o natječaju pročitajte u natječajnoj dokumentaciji u prilogu.

Video u kojem su prikazane pojedine faze proizvodnje Startas tenisica možete pogledati na linku: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ykBVgjW1GjU

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook