'Ako znenada pride kruto lačan gost' - Đukez, Habjan i Žeželj za dr. Fučića

Objavljeno: 19.11.2013.

U četvrtak, 21. studenoga u 19 h, u Hrvatskom muzeju turizma u Opatiji (Park Angiolina 1), otvara se izložba Ako znenada pride kruto lačan gost autora Danijela Žeželja, Hrvoja Đukeza i Stanislava Habjana, a riječ je o umjetničkoj posveti piscu, povjesničaru umjetnosti i znanstveniku dr. Branku Fučiću (1920. - 1999.).

Vizual pozivnice na izložbu

Vizual pozivnice na izložbu

Umjetnička radionica Petikat i Hrvatski muzej turizma pozivaju vas na prijateljsku svečanost otvaranja izložbe! Postav i oblikovanje izložbe proizlaze iz njenog sadržaja, a sadržaj je povezan s mjestom i vremenom održavanja izložbe: u muzeju turizma i u gradu turizma, sasvim izvan sezone, predstavlja se jedinstvena domaća kulinarska receptura namijenjena iznenadnom gladnom gostu.

Dvanaest grafika Danijela Žeželja uz tekstove iz knjižice Gaštronomija grišnoga fra Karla z Dubašnice Branka Fučića izlažu se kao ilustrirani recepti samostanskog kuhara iz 18. stoljeća. Izložba je ujedno predstavljanje novog proizvoda u riznici Dućana metafora radionice Petikat - grafičke mape Ako znenada pride kruto lačan gost. Na otvorenju, uz gitare braće Laginja i gostiju, prema staroj glagoljaškoj recepturi neku će delikatecu parićat dijak grišnoga fra Karla z Dubašnice - Boris Greiner z Volovčice.

Izložba u Hrvatskom muzeju turizma bit će otvorena do 31. prosinca.


O izložbi

Gaštronomija
je moja pseudotekstologija.

Ona bi ipak zaslužila uvod koji bi, recimo, mogao glasiti ovako:

U jednom našem starom primorskom glagoljaškom samostanu pronađen je na tavanu, među nepotrebnim knjigama i starudijama, odbačeni stari, glagoljicom pisani rukopis, koji nosi naslov Gaštronomija. Nije ga bilo lako pročitati jer je oštećen vodom koja je prokapavala kroz raspukli žljebac na krovu i jer su ga dobrano nagrizli niševi. Neki listovi tog uvezanog sveska manjkaju, a neki su gotovo nečitljivi. Stoga smo mnoga mjesta morali rekonstruirati po smislu. Pitanje je da li smo uvijek uspjeli. Pisao ga je teškom rukom opismenjeni brat laik, samostanski kuhar, kao pouku mlađem bratu, dijaku, kako se koja hrana ima priređivati.

Na fol. 21 v. pročitali smo bilješku koja mu otkriva ime i zavičaj:

"Ovi libar ki se imenuje Gaštronomija pisah ja grišni fra Karlo z Dubašnice ča boje znah i umih. Ki ga štati bude, rec: 'Ako si živ, Bog ti da sriću i zdravje, ako si mrtav, Bog te pomiluj, i blažena Divica Marija i sveta Marija Mandalena.'"

Iz poimeničnog zaziva svete Marije Mandalene najvjerojatnije je Gaštronomija bila napisana u glagoljaškom samostanu sv. Marije Mandalene u Portu, u Dubašnici, na otoku Krku. Sudeći po jeziku i karakteristikama glagoljskog kurziva kojim je Gaštronomija napisana, a i po prehrambenim artiklima koji se u tekstu spominju (krumpir, bakalar), naš rukopis nije star; negdje je iz XVII ili vjerojatnije iz XVIII stoljeća. Naše izdanje nije kritično, znanstveno izdanje teksta. Ipak, vjerujemo da će stara glagoljaška receptura i u ovom skromnom obliku dobro doći suvremenom gurmanu.

Branko Fučić, lipanj 1996.


O autorima

Danijel Žeželj
(Zagreb, 1966.) autor je stripova i animiranih filmova, slikar, grafičar, ilustrator. Likovnu akademiju završio u Zagrebu, od 1991. do 2013. živio u Engleskoj, Italiji i Americi, radove je objavljivao u Hrvatskoj, Sloveniji, Engleskoj, Švicarskoj, Francuskoj, Italiji, Španjolskoj, Švedskoj, Njemačkoj, Argentini i SAD. Radio s izdavačima Marvel, DC Comics/Vertigo, Grifo Edizioni, Hazard, Dargaud, objavljivao u The New York Times Book Review, Harper’s Magazine, San Francisco Guardian, itd. Objavio je dvadeset autorskih strip albuma. Autor je ili koautor brojih performansa koji sjedinjuju glazbu i slikanje uživo, a izvođeni su u mnogim gradovima Europe i Amerike, u kazalištima, klubovima, galerijama, crkvama i skvotovima. Prvi je svjetski autor stripa čiji je rad predstavljen samostalnom izložbom u Isabella Stewart Gardner Muzeju u Bostonu, 2005. God. 2011. na Next Wave Festivalu predstavljen je multimedijski projekt Brooklyn Babylon, jednosatna predstava koja uključuje animirani film, glazbu i slikanje uživo, a u kojoj je po vlastitoj priči naslikao i montirao oko 25 minuta animacije; glazbu je napisao Darcy James Argue, a izvodio 'big band' Secret Society. God. 2013. ostvario je animirani film Fibonaccijev kruh u koprodukciji Zagreb filma i Petikata. Jedan je od osnivača radionice Petikat u čijem je izdanju objavljen njegov novi album, grafička novela Babilon. Više na www.dzezelj.com.

Hrvoje Đukez
(Zagreb, 1972.) diplomirao je slikarstvo na ALU-Zagreb u klasi profesora Đure Sedera. Tijekom devedesetih izlagao na desetak samostalnih i grupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu, a od 2000. se bavi oblikovanjem prostora i predmeta te scenografskim rješenjima za potrebe kazališta, glazbe i videa. God. 2011. oblikovao instalaciju za Dućan metafora radionice Petikat, a 2012. u Staroj Novalji sa Stanislavom Habjanom, Daliborom Laginjom i Danijelom Žeželjom pokrenuo projekt Skale do Sunca, galeriju i radionicu za umjetnost i dizajn. God. 2012/3. u Opatiji oblikovao postave izložbi Pun kufer svega i Pozdrav iz Opatije Hrvatskog muzeja turizma. Autor je eksperimentalnog filma Talking Hands (2013). Član HDLU-a i umjetničke radionice Petikat.

Stanislav Habjan (Zagreb, 1957.) Dizajner, pisac, multimedijski umjetnik. Autor knjiga kratkih priča Nemoguća varijanta (1984) i Interkonfidental (1999, s B. Greinerom). Prozom je zastupljen u više antologija hrvatske kratke priče, tekstovi su mu prevođeni na engleski, talijanski, poljski i makedonski, a naslovom njegove priče Poštari lakog sna imenovana je panorama proze Quorumova naraštaja (ur. K. Bagić, 1996.) Objavljivao je, izlagao i nastupao u Hrvatskoj, Francuskoj, Sloveniji, Italiji, Danskoj, Njemačkoj, Indiji... God. 1993. konstruirao je Human Weight Printer, unikatni tip grafičke preše za dvije osobe, kojim je ostvareno niz izvedbi otisaka grafika uživo. Kao dizajner autor je brojnih vizualnih identiteta za domaće i međunarodne umjetničke projekte, filmske i glazbene festivale, izložbe i kazališne predstave. Oblikovao je plakate i kataloge za nastupe hrvatskih umjetnika na Venecijanskom bijenalu 1997, 2003 i 2005.; plakati su mu uvršteni u Graphis poster books 1994, 1995, 2004.; bio je art direktor novina za kulturu Homo volans (1995/7) i glazbenog magazina Nomad (1998/9). Nagrađivan za prozu, grafički dizajn i autorske projekte. U suradnji s Danijelom Žeželjom ostvario više multimedijskih projekata i performansa izvedenih u Hrvatskoj i Italiji te niz grafičkih mapa i slikovnica. Aktualni projekti: multimedijski ambijent Dućan metafora i galerija Skale do Sunca.


O umjetničkoj organizaciji

Petikat je prostor igre, oblikovanja i kreativne razmjene. Kao umjetnička radionica uknjižen je na Ministarstvu kulture RH g. 2001. Dosad ostvareno uključuje izložbe i akcije, performanse i grafite, knjige i grafičke mape, filmove i dizajnerske proizvode, korisne i nekorisne igračke i izume. Kao nakladnik, Petikat je objavio više od dvadeset autorskih izdanja. Kao studio za grafički dizajn, Petikat oblikuje identitete kulturnih i umjetničkih događanja, obiteljskih i prijateljskih pothvata; plakate i znakove, knjige i kataloge, pisma i koverte, osobne bilježnice i osobite darove. Kao pekar iz filma Fibbonacijev kruh, Petikat slijedi spiralnu krivulju jednaku obliku peciva koje mijesi, peče i dostavlja.

Tekst je prenesen iz press materijala izložbe.

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook