Od virtualnog do stvarnog — predavanje dizajnera Ita Morabita

Autor: Zrinka Kuić

U subotu 18.04.2009. dizajner Ito Morabito održao je predavanje na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Predavanje je organizirala tvrtka Gorenje u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom i Ahitektonskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu. Piše: ZRINKA KUIĆ

Ito Morabito započeo je predavanje pričom o virtualnim proizvodima koji su mu donijeli pozornost javnosti. Njegov uspjeh započeo je kada je odlučio dizajnirati predmete za koje nije imao narudžbe i koje je prezentirao na svojoj internet stranici. Stranica je imala 200.000 posjeta dnevno i postala je prva internet stranica i drugo digitalno djelo koje je priznao francuski Nacionalni centar za suvremenu umjetnost (National Centre for Contemporary Art). Aktivni pristup (uz mnogo publiciteta) te popularnost internet stranice i virtualnih proizvoda (prvenstveno Louis Vuitton torbe) doveo je i do prvih stvarnih narudžbi.

Prvi stvarni proizvod koji je dizajnirao bila je aluminijska boca za pivo Heineken. Cilj mu je bio osmisliti što jednostavniji izgled boce i privući žene kao novu skupinu potrošača piva. Nova ambalaža bila je namijenjena francuskom tržištu no uskoro se počela distribuirati u 36 drugih zemalja. Metoda njegovog rada sastoji se u postavljanju pitanja o funkciji predmeta, načinu njegovog korištenja i mogućnostima ostvarivanja dodatne vrijednosti za proizvod. U slučaju boce za vodu OGO, dodatna vrijednost je u obliku boce koji odudara od uobičajenog vertikalnog oblika.

Iako vrlo mlad, Morabito je ostvario niz važnih projekata. Dizajnirao je interijer noćnog kluba Le Cab u Parizu, gdje potpisuje dizajn arhitektonskog rješenja, unutrašnje opreme i dekora. Radio je i na uređenju pariškog izložbeno-prodajnog salona Toyote, čiji se broj posjetitelja nakon preuređenja utrostručio. Od tada potpisuje arhitektonska rješenja za sve štandove, izložbene prostore i prodavaonice koje Toyota otvara u svijetu. Ujedno je i najmlađi dizajner koji je surađivao s tvrtkom Capellini. Za tvrtku Artemide dizajnirao je svjetiljke koje osvajaju prestižnu nagradu Red Dot Design Award. Suradnja s Adidasom na dizajnu bočice parfema također mu donosi niz međunarodnih dizajnerskih nagrada. Trenutačno za tvrtku Gorenje dizajnira kuhinje i kućanske uređaje.

Za sebe kaže da nema poseban cilj ili osobnu misiju, a najviše radi s tvrtkama koje su prepoznatljive, imaju svoju povijest, 'know-how' i poznavanje businessa. Svoja idejna rješenja razvija u suradnji s njihovim odjelima za razvijanje proizvoda.

Svoj put do zvijezde produkt dizajna ne preporuča i drugima. Odustao je od školovanja na École de création et de design u Parizu nakon nekoliko mjeseci studiranja. Na pitanje, smatra li da bi i drugi dizajneri, prvenstveno mladi, trebali slijediti njegov put, odgovorio je da je bolje za mlade dizajnere da se školuju i kroz rad s profesorima i na stvarnim proizvodima steknu iskustvo. Međutim, njegov aktivni pristup u kojem dizajner sam nudi proizvođačima idejna rješenja, primjer je dizajnera koji je i poslovni čovjek, a dok mu je glavni cilj dobar dizajn, to može biti samo dobra lekcija.

tekst: Zrinka Kuić
fotografije: Jana Fabijanić i Borna Bursać

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook