'Amalia' Nikole Đureka među najboljima na svijetu

Objavljeno: 14.09.2007.

Časopis Typographica, koji unatrag nekoliko godina predstavlja svoju godišnju selekciju najboljih tipografija svijeta, među najbolje tipografije kreirane u 2006. godini uvrstio je i 'Amaliju' Nikole Đureka.

Amalia, autor: Nikola Đurek

Amalia, autor: Nikola Đurek

Amalia, autor: Nikola Đurek



Urednik Stephen Coles u uvodnom tekstu procjenjuje kako je tijekom 2006.godine u svijetu objavljeno najmanje 1.800 novih tipografija, a suradnici Typographice od svih su dostupnih odabrali 23 najbolje.

Među odabranima nalaze se Amalia Nikole Đureka, zatim tipografija Paula Barnesa i Christiana Schwartza kreirana za redizajnirani Guardian (u komercijalnoj će upotrebi biti tek nakon 2008. godine), Exchange Tobiasa Frere-Jonesa (dizajniran da zamijeni DowText u Wall Street Journalu), zatim Palatino Sans, kojeg je uz pomoć Linotypeovog type directora Akire Kobayashija dizajnirao legendarni Herman Zapf, a među odabranima je i tipografija Deutsche Bahn (autori su Erik Spiekerman, Christian Schwartz i Tal Leming), složeni tipografski sustav kreiran isključivo za potrebe njemačke željeznice.

Eben Sorkin, dizajner i stručni suradnik Typographice čiji je odabir upravo Đurekova Amalia, opisuje ju kao 'dašak svježeg zraka', kao tipografiju koja ruši konvencije i koja djeluje otvoreno i pristupačno unatoč kontrastu karakterističnom za Didone pisma. U svom obrazloženju Sorkin naglašava i majstorsku izvedbu osnovnog te italic i small caps reza i kaže kako je Amalijin kurziv 'iznenađujuće ugodan za čitanje'.

Nikola Đurek rođen je u Zaboku 1976. godine. Studirao je grafički dizajn i vizualne komunikacije u Italiji, a magistrao tipografiju i medije na Royal Academy of Art, Type Media u Hagu.
Član je Hrvatskog dizajnerskog društva i predstavnik Hrvatske u ATYPI – međunarodnom udruženju tipografa. Docent je na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu gdje je voditelj kolegija Povijest pisma i Tipografija I-III te predavač i voditelj radionica na Odsjeku za dizajn vizualnih komunikacija Umjetničke akademije u Splitu. Stalni je suradnik Typotequa, OurType i Dutch Type Library.
Autor je tipografija DTL Porta, Typonine Stencil i Amalia te Fedra Display i Greta (s Peterom Bilakom), dostupnih na www.typonine.com, www.typoteque.comwww.ourtype.com.


Eben Sorkin o Amaliji:
'On first viewing, Amalia presents an attractive tension between the deeply familiar and that agreeable tingly sense of nearly imperceptible novelty. Looking closely reveals a type family quietly breaking conventions of matching serifs, modes of contrast, and letter shape — all to good effect.
Amalia is as masterful in its italic and small caps as in its roman. In fact, the italics are surprisingly pleasant to read.
With its classically Dutch set of proportions, Amalia feels open and approachable despite its Didone contrast usually associated with formality and authority. It also features a finely restrained but almost cheeky exuberance. Amalia is a breath of fresh air, deserving the attention of both type designers and users.'

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook