Najavljen program DANA D 2013

Objavljeno: 05.06.2013.

Na najavnoj press konferenciji predstojećeg četvrtog izdanja međunarodnog festivala dizajna Dan D 2013, koji će se održavati od 10. do 16. lipnja u Zagrebu, predstavnike medija prisutne u TŽV Gredelj (glavnoj lokaciji održavanja festivala) organizacijski i produkcijski tim festivala upoznao je s programom Dana D 2013

Festival su predstavili u ime Hrvatskog dizajnerskog društva Ivana Borovnjak, predsjednica HDD-a i programska direktorica festivala te programski direktori Marko Golub, Igor Kuduz i Nikola Radeljković, zatim u ime suorganizatora festivala, event agencije Pepermint, Boris Kovaček te u ime Zagrebačkog Holdinga, partnera festivala, Dinka Pavelić.

Temu ovogodišnjeg festivala Dizajn i grad, kao i bogati festivalski izložbeni program koji, zajedno s tradicionalnom D-izložbom i D-marketom, broji dvadeset različitih izložbi i izložbenih koncepata, kako festivalskih, tako i gostujućih domaćih i međunarodnih,izlaganja dizajnerskih fakulteta i akademija te sponzorske izložbe, predstavila je predsjednica Hrvatskog dizajnerskog društva Ivana Borovnjak. Tematsko determiniranje festivala na naslov «Dizajn i grad» Borovnjak je istaknula kao važan segment ovogodišnjeg Dana D, referirajući se na dizajn i javni gradski prostor. Borovnjak je naglasila da je ovogodišnje izdanje festivala Dan D produljeno na čitav tjedan, pa će se ususret fokusu festivala koji se odvija za vikend (od 14. do 16. lipnja) u radnom tjednu koji mu prethodi festivalska događanja Dana D proširiti na centar Zagreba.

Svoje radne prostore u tjednu od 10. do 14. lipnja javnosti će otvoriti dizajnerski uredi i studiji kroz predstavljanja, opušteni program te manje izložbe i evente, a dizajnerske trgovine i galerijske institucije u centru grada, kroz produljeno vrijeme rada te posebne popuste i programe također će obilježiti dizajnerski tjedan ususret centralnom vikendu Dana D.

Taj, takozvani, Satelitski program festivala, osim otvorenih vrata dizajnerskih studija, shopova i galerija, u napuštene će gradske prostore privremeno naseliti mlade dizajnere i umjetnike, koji će korištenjem prostora kao vlastitih ateljea i studija pokušati ilustrirati način na koji se zapušteni gradski prostori mogu oživjeti.

Najveći od takvih gradskih zapuštenih i neiskorištenih gradskih prostora, kojemu nužno slijedi scenarij logičnog i pametnog iskorištavanja kao potentnog kreativnog klastera, je i sam TŽV Gredelj, primarna lokacija predstojećeg Dana D, gdje je pressica održana, čiju je povijest nastanka, sadašnje stanje i, nadamo se, svijetlu budućnost, predstavila je Dinka Pavelić iz Zagrebačkog holdinga. Kako je Pavelić istaknula, planovi Grada Zagreba i Zagrebačkog holdinga za prostore TŽV Gredelj, koji se temelje na ZagrebPlanu – Strategiji razvoja Grada Zagreba, vide kao prostor za korištenje predstavnika kreativnih industrija, kao kreativni klaster koji će biti inicijator promjene i razvoja čitave lokacije, povećavajući tako turističku i gospodarsku atraktivnost Grada Zagreba. Takav bi prostor, po uzoru na mnoge druge europske i svjetske primjere, a referirajući se neke nedavne povijesne primjere kreativnih industrija u Zagrebu, oplemenio život cijeloga grada, njegove kulturne i kreativne scene te ponovno udahnuo život industrijskoj baštini kojoj inače prijeti ili propadanje ili komercijalizacija.

Diskurzivni program festivala, predavanja, okrugle stolove, diskusije i elaboracije dizajnerskih strategija te festivalske radionice, predstavio je Marko Golub, pojašnjavajući tematski podijeljene cjeline diskurzivnog programa na «Dizajn i poduzetništvo», «Studenti i mladi profesionalci» te «Dizajn i edukacija» (petak, 14. lipnja) te «Kreativne industrije» i «Dizajn i umjetnost u kontekstu grada» (subota, 15. lipnja). Nedjeljni program festivalskih radionica (16. lipnja) tradicionalno je namijenjen djeci i tinejdžerima.

Izložbeni program festivala fokusiran na uspješne primjere domaćih i regionalnih industrija, bez kojih slika suvremenog hrvatskog produkt dizajna u posljednjih par godina ne bi bila na nivou na kojem jest, predstavio je Nikola Radeljković, osvrćući se na scenarije Kvadre, Elementa, bosanskog Artisana te najnovijeg primjera Regeneracije iz Zaboka, tvrtki koje su u svoju suvremenu proizvodnju involvirale profesionalne dizajnere. Njihov primjer trebao bi biti paradigma za afirmaciju dizajna kao prakse kojoj je suradnja s realnom proizvodnjom i tvrtkama nužnost. Radeljković je predstavio i dvojac mladih dizajnera (Tvrtko Bojić i Ana Rimac) koje je mentorirao u pred-festivalskoj radionici čiji su produkti kartonski elementi koji će na lokaciji i svim izložbenim segmentima festivala služiti kao urbana oprema i scenografija.

Tradicionalni angažman mladih dizajnera u organizacijski tim festivala, u vidu autorstva svih vizuala i vizualnog identiteta festivala, kao i plakata te deplijana izloženih na pressici, predstavio je Igor Kuduz, koji je zajedno s Hrvojem Živčićem bio mentor timu studentica (Dora Bilandžić, Lana Grahek, Barbara Majnarić i Karla Paliska) koje su zaslužne za izgled ovogodišnjeg vizualnog identiteta Dana D.

Uključivanje mladih autora u proces organizacije i čitave produkcije festivalskih materijala Kuduz i Radeljković su naveli kao iznimno bitne segmente funkcioniranja festivala, koji potiču koncept angažmana «studenti za studente» te studentima pružaju mogućnost sudjelovanja u čitavom procesu razvoja ideje do konačnog produkta.

Za kraj predstavljanja festivala na ovogodišnji Dan D osvrnuo se i suorganizator festivala Boris Kovaček iz event agencije Pepermint, koja je bila inicijator same ideje dizajnerskog festivala i od početka je partner HDD-a u produkcijskom i organizacijskom smislu festivala. Kovaček je istaknuo kako činjenica da je festival od jednodnevnog eventa prerastao u tjedno događanje dovoljno govori u uspješnosti koncepta, u koji Pepermint vjeruje i u ovim vremenima kada kultura često ostaje marginalizirana, zahvalivši svim sponzorima, medijskim pokroviteljima i partnerima festivala. Za kraj predstavljanja Dana D 2013 Kovaček je najavio zabavni program festivala, s fokusom na tradicionalni subotnji festivalski tulum koji se uvijek pretvori u najbolji party u gradu i svake godine privuče više od tisuću posjetitelja. Ove godine veliki party Dana D predstavlja Terraneo festival sa svojim DJ ekipama; Black Light najsenzualniju zagrebačku klupsku večer posvećenu elektronskom zvuku sa soulful predznakom te Take Me Out Crew koji dolazi s koferima punim indie glazbe koja gađa u dijelove duše za koje niste ni znali da postoje! Subotnji Terraneo Party najavljuje ovoljetni festival koji se održava u Šibeniku od 7. do 9.kolovoza.

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook