Podsjetnik: domaći dizajneri 'pomeli su' natječaj red dot 2012!

Objavljeno: 22.04.2013.

Donosimo službeno press očitovanje žirija o nagrađenim radovima domaćih dizajnera na međunarodnom natječaju red dot 2012, kao i informacije o prijavama za aktualni natječaj 2013. godine. Ne propustiti!

Studio Sonda: plakat festivala

Studio Sonda: plakat festivala

Boris Ljubičić / STUDIO INTERNATIONAL: plakat

Boris Ljubičić / STUDIO INTERNATIONAL: plakat

Šesnić & Turković / plakat

Šesnić & Turković / plakat

Brigada / Bruketa&Žinić OM / promotivni paviljon

Brigada / Bruketa&Žinić OM / promotivni paviljon


Informacije o natječaju 'red dot 2013'


Uspjeh Hrvata u kategorijama vizualnih komunikacija i prostornog dizajna

Plakat festivala BOOKtiga Festival rabljenih knjiga 2012 - BITI(I) MARGINA 2012.
godine primio je nagradu 'red dot: best of the best'.

Klijent: Gradska knjižnica Poreč
Dizajn: Studio Sonda (Vižinada) - Jelena Šimunović, Sean Poropat, Ana Buršić, Tina Erman, Aleksandar Živanov

Plakat oglašava međunarodni festival, odnosno sajam novih i rabljenih knjiga, čiji je cilj širenje i razvoj ljubavi prema knjizi i čitanju, a time i popularizacija tiskane književnosti općenito. Tema festivala 2012. godine bila je marginalizacija knjižnica u suvremenom urbanom okruženju. Budući da takav neprofitni festival često bude zasjenjen popularnijim, komercijalnijim i posjećenijim događanjima, i s obzirom da festival promiče vrijednost uporabe rabljenih predmeta, činilo se logičnim izbjeći najam postojećeg oglasnog prostora, te koristiti prostore koje su zauzela druga, profitabilnija događanja. Dizajnirana je traka koja će plijeniti pažnju, te aplicirana na rubove već postavljenih plakata, kreirajući vizualni okvir koji simbolizira upravo marginalizaciju sajma knjiga. Na taj način festival glasno ističe svoju poziciju u odnosu na plakate za druga događanja, međutim, bez nastojanja da ih izbriše ili prekrije, nego jednostavno tako što postaje njihov integralni dio. BOOKtiga Festival predstavlja se kao margina središnjeg događanja, jer je margina uvijek bila prostor koji označava važne i progresivne ideje.

Izjava žirija

"Ovaj rad impresionira svojim subverzivnim karakterom. Nije zamišljen kao plakat, već kao traka koja pretvara druge plakate u pozadinu svoje vlastite poruke. Ovakva gerilska taktika zauzimanja javnog prostora realizirana je vrlo sofisticiranim i duhovitim stilom."

Pored ove nagrade, ekipa Studia Sonda osvojila je još jedan 'red dot', također u kategoriji vizualnih komunikacija, i to za predplakat 59. Festivala igranog filma u Puli, čime je započeta implementacija novog vizualnog identiteta festivala. Jelena Šimunović i Sean Poropat iz Sonde o radu su rekli: "Razmišljali smo isključivo o identitetu koji će stvoriti vizualnu prepoznatljivost Festivala na duge staze, a pritom pripomoći integraciji posjetitelja s festivalom."
__________

Plakat Chopin 200 2012. godine primio je jednu od nagrada 'red dot'.

Klijent: Clavis, Udruga učitelja glazbe, Zagreb
Dizajn: STUDIO INTERNATIONAL (Zagreb)
Umjetnički direktor / koncept: Boris Ljubičić

Kako čin sviranja Chopinove sonate prevesti u vizualnu formu? Plakat za međunarodnu školu klavira s profesionalnim predavačima predstavlja neobičnu metodu podučavanja: prikazuje prste koji se igraju, tj. sviraju po elementima roleta, te više ili manje svjetla prolazi kroz rolete, ovisno o pokretima prstiju. Ritmički su prikazani u čak sto kadrova, s tim da se neki od njih periodično ponavljaju, baš kao što se ponavljaju i sekvence glazbene skladbe. Kako ovakva vrsta vizualizacije potiće maštu, kada je riječ o paleti zvukova i mogućnostima klavira kao instrumenta, predavači i polaznici škole vrlo su dobro primili plakat."

Osim ove nagrade, Boris Ljubičić primio je još jedan 'red dot' u istoj kategoriji, za rad EURO 2012, plakat za Europsko nogometno prvenstvo u Poljskoj i Ukrajini. Povodom primljenih nagrada Ljubičić je izjavio: "'red dot' je posebna nagrada za dizajn
vizualnih komunikacija izdvojiva iz velikog broja drugih u svijetu dizajna i oglašavanja.
Moja dva ovogodišnja 'red dot-a' su dva plakata, pomalo suprostavljena jer jedan
promiče kulturu, a drugi nogomet. Ako to smijem reći, kada sam osvojio prvi 'red dot'
2001. godine, otvorio sam vrata hrvatskom dizajnu u Design Zentrum-u u Essenu i
danas smo jedna od najnagrađivanijih zemalja na ovom posebnom natječaju."
__________

Plakat predstave Rat i Mir u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu također je osvojio 'red dot' u kategoriji vizualnih komunikacija.

Klijent: HNK
Dizajn: Šesnić&Turković

Rat i mir je predstava u kojoj je redatelj Tomaž Pandur istaknuo odnos i utjecaj razdoblja rata na razdoblje mira i obrnuto. Plakat u potpunosti prati tu koncepciju. Polovica crvenog križa sitotiskala se na prethodno presavinute plakate. Zatim su se plakati sa svježe otisnutom bojom presavijali, i tako je nastao otisak punog crvenog križa. Takvom izradom plakata stvarno, fizički, mir djeluje na rat, a svaki plakat je unikatno djelo jer se križ nikada ne preslikava jednako.

Šesnić&Turković osvojili su 'red dot' i u kategoriji dizajna ambalaže, i to za pakiranje Razatuše, bračkog maslinovog ulja male obiteljske proizvodnje. Ulje je vrhunske kvalitete, ali zbog ograničene proizvodnje samo dio berbe ide u slobodnu prodaju. Etiketa za Razatušu tiskana je na žutici i prošivena. Takvom etiketom izbjeglo se neprecizno ručno etiketiranje ili kupnja automatske etiketirke, a naglasio se šarm obiteljske, ručne prozvodnje. Sada obitelj Buljević treba samo 'navući' etiketu na bocu, upisati godinu berbe i po želji ju zapečatiti voskom.
__________

Rad Dobre ideje svijetle u mraku dobitnik je nagrade High Design Quality u kategoriji prostornog dizajna.

Klijent: Adris grupa
Dizajn: Brigada / Bruketa&Žinić OM

Riječ je o promotivnom paviljonu izrađenom specijalno za potrebe Weekend Media Festivala, inspiriranim istoimenim Adrisovim godišnjim izvješćem čija naslovnica svijetli u mraku. Kreativni direktor Brigade, agencije za dizajn i optimizaciju prodajnih prostora, Damjan Geber izjavio je: "Napravili smo potpuno bijelu sobu u kojoj se pri ulasku postepeno gase svjetla i odjednom jedino što svijetli jesu do tada 'nevidljiva' Adrisova godišnja izvješća na policama i stolovima." Isti je projekt već nagrađen na festivalima Golden Drum i IdejaX, te je bio izložen na ovogodišnjem ZGRAF-u i objavljen u mnogobrojnim međunarodnim publikacijama poput Dezeena.
__________

Hrvatsko dizajnersko društvo još jednom srdačno čestita svim nagrađenima i želi im mnogo uspjeha na idućem natječaju!

Dragi kolege, u prilogu možete pronaći sve potrebne informacije o prijavama na ovogodišnji natječaj.

preneseno iz press materijala natječaja i press objave agencije Bruketa&Žinić OM.

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook