MORANA KRANJEC: Vrlo je teško zaposliti se u tekstilnoj struci uopće, a kamoli kao dizajner

Autor: Bojan Krištofić

Ako imate dovoljno novca da pokrenete svoj posao i label, onda možete zaposliti sami sebe. U protivnom, posla i radnih mjesta zapravo i nema. Morate ga sami stvoriti. Razgovarao: BOJAN KRIŠTOFIĆ

Morana Kranjec zagrebačka je modna dizajnerica čiji se dosadašnji rad odlikuje nesvakidašnjim odabirom materijala i eklektičnim izborom tehnika kreacije modela. Na Danu D 2013, u sklopu programa D-dizajneri (D-designers), bila je pozvana da izloži svoju aktualnu kolekciju, iznimnu kako estetikom, tako i metodologijom dizajniranja.

Tvoja aktualna modna kolekcija čini mi se zanimljiv spoj različitih historijskih stilova i utjecaja filmske kostimografije. Otkud si crpila inspiraciju?

Bila sam inspirirana origami radovima Gorana Konjevoda te sam htjela napraviti izložbu/kolekciju od papira. Bavim se origamijem već oko dvije godine i ovo mi je bio logičan nastavak proučavanja i igre s papirom. Svi modeli osim ljubičastog rađeni su origami tehnikom teselacije, dok je spomenuti ljubičasti model inspiriran zadnjim albumom Björk, odnosno radom Iris van Herpen s omotnice tog albuma. Cilj mi je bio spojiti origami kao hobi i dizajn odjeće u jedinstveni projekt kojim mogu predstaviti svoje ideje i dizajn.

Prošle godine ovu si kolekciju predstavila na izložbi Odjeća kao skulptura u zagrebačkom Francuskom institutu. Zbog čega si izložbu priredila upravo u tom prostoru? Također, kakvi su planovi za ostatak ove godine? Na čemu trenutno radiš?

Izložba je bila u sklopu prošlogodišnjeg Modnog Ormara, tako da ja nisam birala prostor. Sto se tiče neposrednih planova, trenutno pripremam nove modele od papira za ovogodišnji Modni Ormar.

Kako mlade dizajneri/ce, koji su diplomirali na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, mogu najlakše doći do posla? Vrti li se tvoj rad mahom oko samostalnih kolekcija, ili dobivaš narudžbe? Iz kojih područja dolaze klijenti s kojima radiš?

Obzirom da sam nedavno počela ozbiljnije raditi, nemam baš prave klijente i narudžbe. Možda se nešto u tom smislu pokrene s Danom D. A što se tiče prvog pitanja, mogu samo reći da ako imate dovoljno novca da pokrenete svoj posao i label, onda možete zaposliti sami sebe. U protivnom, posla i radnih mjesta zapravo i nema. Morate ga sami stvoriti. Vrlo je teško zaposliti se u tekstilnoj struci uopće, a kamoli kao dizajner.

Kako si zamislila svoje predstavljanje na Danu D 2012? Na koji način prezentiraš sebe i svoj rad? Promišljaš li ga kontekstualno, izlažeš li gotove radove ili kombiniraš to dvoje?

Svoje radove ću prezentirati na klasičan način izložbe. Slično kao i u Francuskom institutu, izložit ću svih pet modela. No, mislim da je velika razlika i u tome što ću za vrijeme trajanja Dana D biti i sama prisutna u prostoru, pa ću se i osobno moći predstaviti obrtnicima, medijima i ostaloj zainteresiranoj publici.

razgovarao: Bojan Krištofić

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook