'‬DIZAJN‭ ‬07-12' - izložba, predavanja i izdanja Odsjeka za dizajn vizualnih komunikacija UMAS-a

Objavljeno: 30.11.2012.

U sklopu proslave obljetnice‭ ‬15.‭ ‬godina Umjetničke akademije u Splitu,‭ ‬u četvrtak‭ ‬6.12.‭ ‬u‭ ‬18‭ ‬sati u Galeriji Sveučilišne biblioteke na Kampusu,‭ ‬Ruđera Boškovića‭ ‬31,‭ ‬studentice i studenti Odsjeka za dizajn vizualnih komunikacija otvaraju izložbu studentskih radova‭ “‬Dizajn‭ ‬07-12‭”‬.

U sklopu izložbe će se u petak‭ ‬7.12.‭ ‬s početkom u‭ ‬16‭ ‬sati u Velikoj dvorani‭ ‬Umjetničke akademije na Gripama,‭ ‬Glagoljaška bb,‭ ‬održati serija predavanja.‭ ‬Valerija Barada‭ (‬Odjel za sociologiju Sveučilišta u Zadru‭) ‬govorit će o istraživanju o radnom iskustvu dizajnerica vizualnih komunikacija u Hrvatskoj,‭ ‬Erik van Blokland‭ ‬(Royal Academy of Art,‭ ‬Den Haag‭) ‬pričati će o ulozi novih razvojnih alata u oblikovanju pisama,‭ ‬a‭ ‬Michael Smyth‭ (‬Centre for Interaction Design,‭ ‬Edinburgh Napier University‭) ‬govoriti će o tome što to čini grad‭ ‬“pametnim‭”‬,‭ ‬tj.‭ ‬o dizajnu interakcija i hibridnim gradovima budućnosti.‭

Također će u sklopu predavanja biti promovirane i dvije knjige u izdanju Odsjeka dizajn vizualnih komunikacija:‭ ‬Gerrit Noordzij:‭ ‬Potez:‭ ‬teorija pisanja i‭ ‬Dizajniranje novih medija‭ – ‬Dizajn i novi mediji‭ – ‬hrvatski kontekst‭ (‬1995‭–‬2010‭) ‬Ivice Mitrovića.

Događanja su omogućili British Council,‭ ‬Igepa-Plana papiri i Kerschoffset.

---

O Odsjeku za dizajn vizualnih komunikacija:
Odsjek za dizajn vizualnih komunikacija pokrenut je‭ ‬1997.‭ ‬godine,‭ ‬paralelno s osnivanjem Umjetničke akademije u Splitu.‭ ‬Program i obrazovni pristup Odsjeka je primarno orijentiran na kontekstualizaciju dizajnerskog rada u širi medijski,‭ ‬društveni i kulturni kontekst.‭ ‬Stoga se i u značajnom broju studentskih radova iščitava naglasak na društvenoj osviještenosti i angažmanu.‭ ‬Nastavni sadržaji preddiplomkog i diplomskog programa uključuju široki raspon specijalizacija,‭ ‬od ilustracije,‭ ‬plakata,‭ ‬vizualnog identiteta,‭ ‬layouta,‭ ‬ambalaže,‭ ‬informacijskog dizajna do oblikovanja pisma i dizajna interakcija.‭ 

Fleksibilnost programa i nastave pridonijela je kontinuiranom održavanju radionica s domaćim i međunarodnim voditeljima i voditeljicama te velikom broju gostovanja predavača i predavačica.‭ ‬Tako je,‭ ‬između ostalog,‭ ‬2002.‭ ‬godine organizirana konferencija posvećena dizajnerskoj izobrazbi,‭ ‬uz sudjelovanje niza međunarodno istaknutih predavača i predavačica,‭ ‬kao i okrugli stol o stanju dizajnerske izobrazbe u Hrvatskoj,‭ ‬a‭ ‬2004.‭ ‬godine održana je velika ljetna škola dizajna interakcija‭ ‬“Convivio Summer School‭ – ‬Communities in Transition‭”‬.‭ ‬Od‭ ‬2007.‭ ‬godine na Odsjeku se redovito održavaju međunarodne radionice dizajna interakcija.

Studenti i studentice Odsjeka nagrađivani su brojnim nagradama na domaćim i međunarodnim‭ ‬izložbama i natjecanjima.


Predavanja:

Valerija Barada:‭ ‬Dizajnerice vizualnih komunikacija u Hrvatskoj:‭ ‬od kreativnosti do rutine i natrag‭

Predavanje se bavi odnosom kreativnosti i rutine na primjeru orodnjenog rada u profesiji dizajna u Hrvatskoj.‭ ‬Iskustvo rada žena posebno je osjetljivo na promjene između kreativnog i rutiniziranog rada,‭ ‬koji se razlikuju prema fleksibilnosti mjesta i vremena rada.‭ ‬Budući da je ženska svakodnevica istovremeno određena profesionalnom pozicijom,‭ ‬ali i‭ – ‬često tradicionalnim‭ – ‬rodnim ulogama,‭ ‬rutinizirani rad omogućava lakše usklađivanje radnih i rodnih uloga.‭ ‬U kreativnom radu,‭ ‬zbog zahtjeva fleksibilnosti,‭ ‬privatno i radno vrijeme implodira u neprekinuti niz obavljanja raznovrsnih zadataka.‭ ‬Predavanje se temelji na empirijskom materijalu dobivenom metodom intervjua s dizajnericama vizualnih komunikacija u šest hrvatskih gradova.

Dr.‭ ‬sc.‭ ‬Valerija Barada viša je asistentica na Odjelu za sociologiju Sveučilišta u Zadru.‭ ‬U svom se znanstvenom radu bavi položajem žena u društvu koji je povezan s promjenama rada i profesija.‭ ‬Specifičan fokus njenog rada jest žensko iskustvo rada u području dizajna vizualnih komunikacija u Hrvatskoj.‭ ‬Voditeljica je podružnice Hrvatskog sociološkog društva u Zadru,‭ ‬a izlagala je na više domaćih i međunarodnih skupova.‭ ‬Samostalno je objavila više tekstova,‭ ‬dok je suautorica nekoliko istraživačkih studija i priručnika.‭ ‬Na istraživačkim projektima i programima obrazovanja za rodnu jednakost surađuje s nekoliko feminističkih ženskih nevladinih udruga.‭


Erik van Blokland:‭ ‬Alati i pismo:‭ ‬odnosi između razvojnih alata,‭ ‬oblikovanja pisma i oblika slova

Erik van Blokland‭ (‬1976‭)‬,‭ ‬nizozemski grafički dizajner ujedno je i profesor na Kraljevskoj umjetničkoj akademiji u Nizozemskoj‭ (‬Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten‭ – ‬KABK,‭ ‬Den Haag‭)‬.‭ ‬Autor je legandarnih obitelji pisama poput Beowolf,‭ ‬Trixie,‭ ‬Eames te mnogih drugih.‭ ‬Značajan je i njegov rad na programskim alatima za produkciju fontova Superpolator i Robofab.‭ ‬Suosnivač je postdiplomskog studija iz područja oblikovanja pisama Type and Media na navedenoj instituciji,‭ ‬koji ubrzo nakon osnutka postaje najutjecajnije mjesto edukacije u području oblikovanja pisma i tipografije općenito.‭ ‬Zajedno sa Just van Rossumom tvori Letterror‭ (‬www.letterror.com‭)‬.


Michael Smyth:‭ ‬Što to čini grad‭ ‬‘pametnim‭’‬? Dizajn interakcija i hibridni grad budućnosti‭

U kontekstu rastuće urbanizacije,‭ ‬dizajn interakcija postaje istraživačko područje od izrazite važnosti.‭ ‬Naime,‭ ‬gradska populacija trenutno je u stanju ubrzanog mijenjanja.‭ ‬Konurbacije‭ (‬šira metropolitanska područja‭) ‬ubrzano postaju hibridi fizičkog okoliša i digitalne sfere podataka.‭ ‬Značajno istraživačko pitanje danas postaje‭; ‬kako ćemo se mi,‭ ‬kao fizička bića,‭ ‬povezivati s ovim rastućim protokom podataka u našim gradovima,‭ ‬kako ćemo ih interpretirati te kako ćemo im se prilagoditi.‭ ‬Predavanje će razmotriti kritički dizajn u kontekstu tehnološki proširenog urbanog okoliša,‭ ‬s posebnim naglaskom na ljudske aktivnosti,‭ ‬iskustva i ponašanja koja se javljaju unutar takvog okoliša.‭ ‬Također će se razmotriti što zapravo grad čini‭ ‬“pametnim‭”‬.


Dr.‭ ‬sc.‭ ‬Michael Smyth je nastavnik na Centru za dizajn interakcija,‭ ‬Sveučilišta Napier u Edinburgu.‭ ‬Od‭ ‬1987.‭ ‬godine radi na područjima interakcije čovjeka i računala i dizajna interakcija,‭ ‬te tijekom tog perioda objavljuje više od pedesetak znanstvenih i stručnih članaka u recenziranim časopisima,‭ ‬knjigama i zbornicima.‭ ‬Osim toga realizirao je interaktivne instalacije koje su bile postavljene kao popratni sadržaj na međunarodnim konferencijama te festivalima suvremene umjetnosti i dizajna.‭ ‬U suradnji s‭ ‬Paul Rodgersom,‭ ‬izdao je knjigu‭ ‬Digital Blur:‭ ‬kreativna praksa na granicama arhitekture,‭ ‬dizajna i umjetnosti.‭ ‬Tijekom‭ ‬2013.‭ ‬i‭ ‬2014.‭ ‬godine obavljati će funkciju glavnog koordinatora pri FP7‭ ‬europskom projektu‭ ‬“UrbanlxD‭”‬.‭ ‬Projekt će istraživati‭ ‬kako dizajnirati interakcije ljudi unutar umreženog grada.



Knjige:

Gerrit Noordzij:‭ ‬Potez,‭ ‬teorija pisanja‭ (‬hrvatsko izdanje knjige‭ ‬The Stroke:‭ ‬Theory of Writing‭)

Nakon engleskog prijevoda‭ ‬The Stroke:‭ ‬theory of writing‭ ‬iz‭ ‬2005,‭ ‬imamo i izdanje pod nazivom‭ ‬Potez:‭ ‬teorija pisanja.‭ ‬Nizozemski grafički dizajner Gerrit Noordzij‭ ‬(rođen‭ ‬1931.‭) ‬posljednjih je nekoliko desetljeća vjerojatno najutjecajnija osoba u području oblikovanja pisma.‭ ‬Njegov obrazovni rad na Kraljevskoj umjetničkoj akademiji u Nizozemskoj‭ (‬Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten‭ – ‬KABK‭) ‬posebno je impresivan.‭ ‬Počeo je predavati‭ ‬1960.‭ ‬a u svom djelovanju na njoj,‭ ‬posebno kao pročelnik katedre za tipografiju od‭ ‬1970.‭ ‬do‭ ‬1990,‭ ‬odgojio je veliki broj vrhunskih dizajnera koji su danas među vodećim ličnostima svjetske tipografske scene.‭ ‬Hrvatsko izdanje bitan je doprinos domaćoj dizajnerskoj sceni‭ – ‬sada će se Noordzijeve‭ ‬metode još lakše i jednostavnije približiti hrvatskim dizajnericama i dizajnerima,‭ ‬bilo da se radi o dizajnerima s interesom u području oblikovanja pisma i tipografije ili grafičkim dizajnerima u najširem smislu.‭ ‬Ova knjiga,‭ ‬kojom započinje i izdavačko djelovanje odsjeka Dizajna vizualnih komunikacija UMAS,‭ ‬podjednako je namijenjena studentima koji tek ulaze u to područje kao i profesionalcima koji žele proširiti svoja znanja u ovoj‭ ‬ključnoj grani grafičkog dizajna.‭ ‬Radi se o djelu koje će zasigurno ubrzati i značajno utjecati na napredak tipografske teorije i prakse na ovim prostorima.
Knjigu će predstaviti‭ ‬Erik van Blokland‭ ‬(Royal Academy of Art,‭ ‬Den Haag‭) ‬i‭ ‬Nikola Đurek‭ ‬(DVK/UMAS‭)‬.


Ivica Mitrović:‭ ‬Dizajniranje novih medija‭ – ‬Dizajn i novi mediji‭ – ‬hrvatski kontekst‭ (‬1995‭–‬2010‭)

Knjiga predstavlja istraživanje koje se proteklih nekoliko godina bavi novim medijima u kontekstu hrvatske dizajnerske scene.‭ ‬Intencija istraživanja bila jasnije profilirati hrvatsku dizajnersku praksu u kontekstu novomedijskog prostora.‭ ‬Primarni fokus istraživanja nije bilo kronološko i sveobuhvatno bilježenje povijesti dizajnerskog rada,‭ ‬već sagledavanje ove specifične dizajnerske prakse,‭ ‬od njezina početka sredinom devedesetih godina prošlog stoljeća do kraja‭ ‬2010.‭ ‬godine,‭ ‬na primjerima reprezentativnih odabranih projekata.‭ ‬Osim‭ ‬web sjedišta,‭ ‬u knjizi su zastupljeni i ostali radovi koji spadaju u područje novih medija:‭ ‬projekti koji izlaze izvan‭ ‬web preglednika,‭ ‬te oni koji se odmiču od samog računala.‭ ‬Obuhvaćena su računalna sučelja,‭ ‬aplikacije i igre te robotika i interaktivne instalacije.‭ ‬Razvoj dizajna u području novih medija u hrvatskom kontekstu promatran je u tri glavne faze,‭ ‬koje nisu nužno u odnosu linearnog vremenskog slijeda,‭ ‬već se isprepleću na rubovima,‭ ‬tj.‭ ‬odvijaju katkad istovremeno.
O knjizi će govoriti autor‭ ‬Ivica Mitrović‭ ‬(DVK/UMAS‭)‬,‭ ‬Michael Smyth‭ (‬Centre for Interaction Design,‭ ‬Edinburgh Napier University‭) ‬i‭ ‬Dejan Kršić‭ ‬(DVK/UMAS‭)‬.

mg

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook