MAURO MASSAROTTO: Mi smo ‘one man show’ s pravim ljudima oko sebe

Autor: Marko Golub

"Osobno volim u što kraćem roku vidjeti finalni proizvod na policama, spreman za kupnju i nošenje, konzumiranje. Moj koncept dizajna je matematički, volim spojiti kvalitetan proizvod u svim segmentima i stvoriti efikasan sell out faktor. Sretniji sam kad se proizvodi prodaju nego kada su prisutni samo u novinama" - MAURO MASSAROTTO, član međunarodnog žirija DANA D 2012

Prije povratka u Hrvatsku i osnivanja vlastitog studija Sheriff&Cherry, dizajner i ilustrator Mauro Massarotto radio je kao kreativni direktor i konzultant za brojne svjetske agencije, studije i modne kuće. 2007. godine, u suradnji s tvornicom Borovo, pokrenuo je projekt kojim je doslovce podignuo iz pepela uspavani brend Startas, nekoć ponos domaće odjevne industrije koji je u uspješnijim vremenima bio i službeni sponzor Univerzijade u Zagrebu. Massarottova golema energija, ali i jednako takvo poštovanje prema nasljeđu koje je odlučio izvući iz zaborava, zaslužni su za izniman odjek novih-starih Startasica, koje su u vrlo kratkom periodu doživjele ne samo domaće prepoznavanje, već i svjetsku distribuciju. Nakratko, Massarottov Long Live Startas činio se kao svjetlo u tunelu za sinergiju domaćeg dizajna i industrijske proizvodnje. Uz nekoliko paralelnih inozemnih projekata, Sheriff&Cherry danas je ponovno u središtu pažnje, ovog puta kroz vrlo uspješnu suradnju s tvrtkom Ghetaldus. S Maurom Massarottom razgovarao je Marko Golub

Gledajući sve što ste dosad napravili, prilično vas je teško spremiti u neku određenu ladicu koja bi vas striktno opisala kao na primjer modnog dizajnera, kreativnog direktora, brend menadžera, biznismena ili nešto treće. Čini mi se da je stvar kod Maura Massarotta i Sheriff&Cherry najviše u nekom potpuno strastvenom poistovjećenju s trenutnim projektom u kojem se, barem prema vani, brišu jasne granice između autora, studija i brenda kojem ste se posvetili. Ili je to samo moj dojam?

Mislim da etiketiranje nije u nekoj našoj viziji, niti politici rada. Slažem se da radim na dosta različitih projekata istovremeno. Imam modni background i osobno mislim da se bavim modom u nekom vrlo širokom aspektu. Vjerujem kako sam započeo raditi u modi jer po prirodi nisam pretjerano strpljiv, a taj luđački ritam sezona u izradi i prodaji kolekcija i svega vezanog uz njih, odgovara mi za stvaranje. Osobno volim u što kraćem roku vidjeti finalni proizvod na policama, spreman za kupnju i nošenje, konzumiranje. Moj koncept dizajna je matematički, volim spojiti kvalitetan proizvod u svim segmentima i stvoriti efikasan sell out faktor. Sretniji sam kad se proizvodi prodaju nego kada su prisutni samo u novinama.

Što je, prema tvojim iskustvima, najvažnije za neki projekt rebrandinga? Ako uopće postoji formula. I postoje li neke standardne greške koje ljudi rade u takvim projektima?

Mislim da ne postoji formula, svaki brend je poseban sam po sebi i nosi svoj DNA. U početku veoma realno skeniram brend, ne samo vizualno nego i emotivno i s društvenog aspekta, realno sagledam kvalitetu samog proizvoda, kvalitetu brenda, kao i troškove oko proizvodnje. Bitna stavka u mom radu i pokretanju projekata jest ta da mi cjelokupna priča mora biti zanimljiva. Dugoročna vizija je bitna u svim segmentima, od dizajna, imidža, prezentacije, prodaje, pa do onog posljednjeg i najvažnijeg, a to je kupac. Ne znam koje su tipične greške, ali mislim da je bitno nakon analiziranja, researcha i kompletne realnosti, imati kriterije i viziju da se nastavi s najvažnijim osobinama tog branda. Vizualna promjena može biti drastična, ali ako je brend opstao dugo godina na tržištu, to znači da je već bio kvalitetan proizvod kvalitetnog dizajna i da ga treba poštovati. Svi mi volimo dobre priče.

Projekt sa Startasicama, u suradnji s tvornicom Borovo, prilično je snažno odjeknuo na domaćoj sceni i dugo vremena je vrijedio kao najbolji primjer kako u današnje vrijeme dovesti modni dizajn u vrlo ozbiljan industrijski kontekst i kako domaću industriju dovesti u vrlo ozbiljan dizajnerski kontekst. Što vam se čini kao najvrjednija ostavština tog projekta danas? Što ste iz njega naučili vi, a što domaća scena?


Projekt Long Live Startas je nevjerojatno odjeknuo i kod nas i u svijetu. Mi smo izvukli, izmijenili, kvalitativno pročistili i stilski usavršili jedan brend koji u trenutku kada smo ga preuzeli nije imao niti vektorizirani logo. Točnije, u trenutku kad smo preuzeli brend postojala je samo jedna bijela platnena tenisica. Mislim da je to jedna lijepa i poučna prica s gotovo tipičnim balkanskim završetkom – malo interesa i nikakve vizije od strane tvornice i države. Ja sam kroz taj projekt naučio kako su prodaja, te kvalitetan i u pravo vrijeme dorađen proizvod, bitne stavke, ali i da je najvažnija proizvodnja. Također, jako je važno da su svi segmenti poslovanja i sve strane uključene u projekt na istoj razini, te da s istom vizijom vjeruju u realizaciju jednog dogovorenog i planiranog cilja. Mislim kako je Startas razveselio, ali i razbjesnio puno ljudi, i da smo malo razmrdali sivilo scene u Hrvatskoj. Sve u svemu ostao sam ‘tata startasica’.

U kojoj je mjeri Sheriff&Cherry određen svojom unutarnjom dinamikom (kao studio), a koliko suradnjama s drugim akterima, uključujući proizvođače, suradnike, publiku i druge?

Mi doživljavamo Sheriff&Cherry kao brend. Trenutno radimo naočale, sutra možda dodamo nešto novo, i tako dalje. Dinamika se vrti bez pravila, mi smo one man show s pravim ljudima oko sebe.

Meni osobno značajna stvar koju ste postigli i s Borovom, a sada i s Ghetaldusom, je vrlo razuman omjer spontanog šarma, dobrog marketinga i ne inzistiranja na ekskluzivnosti i skupoći već na identifikaciji, širini, otvorenosti i dostupnosti. Vidite li vi to nekako drugačije? Koliko je to važno?

Slažem se u potpunosti s analizom, osim sta se nikad nismo bavili ozbiljnim marketingom jer nikada nismo niti imali budžet za to (smijeh). Znat ćete da lansiramo nešto sa ozbiljnim budžetom kad opalimo ‘Dumbo’ plakate s ušima! Startas i Ghetaldus su dvije skroz različite vrste tvornica i brendova. Tvornica Ghetaldus jedan je od najstarijih i najkvalitetnijh proizvodnih pogona u Hrvatskoj za koji svi znaju. Pravim potezima, kao što je i Ghetaldus Vintage kolekcija, Ghetaldus može postati konkurentan brend s velikom tradicijom i ogromnim potencijalom u svjetskim okvirima.

Kako je počela suradnja s Ghetaldusom i na koje načine očekuješ da će se nastaviti razvijati?

Osim što je Ghetaldus već tri godine proizvođač naše Sheriff&Cherry kolekcije sunčanih naočala, suradnju nastavljamo i s razvojom Ghetaldus Vintage linije. Trenutno spremamo i neke nove zajedničke projekte za ovu jesen. Smatram kako je bitno da si obostrano pomognemo za bolji i što kvalitetniji rast njihovog, ali i našeg branda.

Vintage i retro su dva ključna pojma vezana za oba spomenuta projekta na domaćem tržištu. Je li ta orijentacija osobno ili tržišno motivirana? Što ti pojmovi znače za vas, i kako komunicirate njihove karakteristike prema publici? Tko je publika?

Mogli smo je nazvati Ghetaldus ali smo se odlučili za Vintage jer smo htjeli dati svojevrsnu važnost tim modelima, tvorničkim dizajnerima i inženjerima koji su radili sve te kvalitetne naočale toliki dugi niz godina. Naravno da smo ih pomladili, i tehnologijom i izvedbom, ali smo imali namjeru zadržati tu klasičnu ljepotu i tu ironiju na Ghetaldusove stare naočale koje možeš danas naći na Hreliću ili kod starijih bakica. Ghetaldusova publika? Pa svi idu u Ghetaldus kad trebaju naočale!

Mnoge vaše kolekcije obilježava određena strast za bojom i šarenilom. Da li je to samo stvar estetike, ili želje dizajnera da upravo te dvije stvari podijeli svijetu u smislu raspoloženja, osjećaja, stila i stava?

U privatnom životu volim šarenilo i detalje. Volim boje, što je očigledno, ali opet ne baš sve. Ne doživljavam svoj rad kao šarenilo. Volim klasičan pristup s pomakom i suptilnom ironijom. Uvijek mi je u glavi to da dobar dizajn ne izlazi iz mode. Možda se iz tog razloga i Startasice od prije tri godine i dalje uspješno prodaju.

Tekst: Marko Golub

*Intervju je izvorno objavljen u D-NEWS, službenoj publikaciji DANA D 2012

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook