Bor s nama / XMAS Superstore 2012 - rok za dostavu radova produljen do 7. 11.

Objavljeno: 02.11.2012.

Hrvatsko dizajnersko društvo i partneri projekta BOR S NAMA: XMAS SUPERSTORE Cerovski Print Boutique i Igepa pozivaju sve članove HDD-a na sudjelovanje u Natječaju za dizajn imaginarnih prigodnih/blagdanskih proizvoda i brendova. Rok za dostavu radova produljen je do srijede, 7. 11. 2012. do 20 sati.



XMAS Superstore (Bor s nama 2012) nastavak je tradicije godišnjih izložbi dizajnerskih radova koje su od 2009. do danas tematizirale blagdanske rituale, konzumersku atmosferu oko Božića i Nove godine i donosile duhovite i kritičke dizajnerske reinterpretacije božićnih/novogodišnjih rekvizita i artefakata. Koncept je ove godine proširen na razmatranje same izložbe kao imaginarnog dućana i natječajnih radova kao imaginarnih proizvoda i brendova. Sudionici natječaja pozvani su da razmišljaju o predmetu koji dizajniraju kao o tržišnom artefaktu u kontekstu prezasićene blagdanske ponude, sajmova, akcija i sniženja. Imaginarni Superstore nudi predmete koji evociraju priče, pozivaju na akciju, nude komentar društva u kojem živimo, ali i zavode, stimuliraju maštu i izmicanje iz svakodnevice. Cilj izložbe je ohrabriti i originalnu proizvodnju koja bi imala potencijal daljnjeg razvoja, i izvan okvira samog natječaja i izložbe.

1. Tema natječaja
Polazište projekta XMAS SUPERSTORE ove godine je ideja imaginarnog dućana i imaginarnih brendova u kontekstu blagdanske euforije, dijeljenja, hedonizma ali i solidarnosti, estetike raskoši ali i neobuzdanog konzumerizma. U prvim godinama natječaja, tema se širila od reinterpretacije samog božićnog drvca, prema dekoracijama, karakterističnim darovima, suvenirima, nakitu i ambalaži. Daljnje proširenje teme zapravo su potaknuli sami dizajneri/dizajnerice koji su sudjelovali na natječaju, predlažući nove i neočekivane materijalizacije ideje redizajna i komentiranja blagdanske, darivateljske i potrošačke atmosfere. Projekt je od samog početka niskobudžetan i ponajviše zaokupljen dobrim idejama, optimizmom i simboličnom distribucijom novih dizajnerskih artefakata. Ove godine predložite i dizajnirajte predmete o kojima ste sanjali kao djeca, koje ste oduvijek željeli imati, koji nose zanimljivu priču, koji zavode, stimuliraju razmišljanje, sjećanje, kritiku i akciju. Najbolje od njih nastojat ćemo proizvesti i pustiti u distribuciju.

Poželjna su rješenja koja:
- koriste dizajn kako bi ispričali priču, stimulirala maštu, artikulirale kritičnost
- naglašavaju ekološki pristup - koncept recikliranja, trajnosti ili održivosti, ekonomije sredstava i sirovina, nasuprot trošenju i odbacivanju
- koriste papir kao materijal izvedbe (nije obavezno)
- su jednostavna i jeftina za izvedbu, odnosno produkciju u malim serijama
- reinterpretiraju tradicionalne tipologije, elemente, teme i forme na nov i svjež način, preoblikuju ih i dovode u nove i zanimljive odnose
- dizajnirane predmete koriste kako bi komunicirali društveni komentar ili kritiku
- ohrabruju "uradi sam" pristup i interakciju, odnosno motiviraju korisnika da sam "dovrši" ili realizira rad

Od radova pristiglih putem natječaja HDD-ov žiri izabire tri koja će o svom trošku realizirati u manjoj seriji, ovisno o složenosti projekta i budžetu. Natječaj će rezultirati prodajnom izložbom u galerijskom prostoru HDD-a.

2. Svrha natječaja
Svrha natječaja je proizvesti konceptualno i tehnički inovativna rješenja. Natječajni radovi bit će izloženi u HDD galeriji, a nagrađeni radovi proizvedeni i tijekom prosinca ponuđeni javnosti na prodaju, što će se regulirati posebnim ugovorom.

3. Sadržaj/oprema rada
Rad se sastoji od tzv. blagdanskog "tržišnog" proizvoda te pripadajuće ambalaže, bez obzira o kojoj se formi radi (igračke, publikacije, ukrasi, suveniri, upotrebni predmeti itd). Sudionici natječaja dostavljaju modele (makete) radova u mjerilu 1:1. Materijal izrade nije propisan, iako HDD kao materijal preferira papir zbog partnerstva s tiskarom Cerovski i Igepa-Planom. Odabir materijala nije kriterij prilikom ocjenjivanja radova.

Uz model je autor za potrebe kataloga dužan priložiti fotografiju rada u digitalnom obliku (.jpg format, CMYK, razlučivost 300 dpi, dimenzija približnih A4) te pripadajući tekstualni opis do 100 riječi na hrvatskom i engleskom jeziku.

4. Ocjenjivački sud
Ira Payer (HDD), Koraljka Vlajo (HDD), Filip Despot (HDD), Siniša Cerovski (Cerovski Print Boutique) i Nataša Marić (Igepa-Plana)

5. Rokovi
Sudionici natječaja moraju svoje radove dostaviti u HDD, Boškovićeva 18, 10000 Zagreb, do srijede 7. studenog 2012. u 20 sati.

6. Tko smije sudjelovati
Na natječaju mogu sudjelovati članovi i članice HDD-a (sve članske kategorije) te grupe autora u kojima je barem jedan član grupe ujedno i član HDD-a. Svaki autor/tim može prijaviti neograničen broj radova.

7. Nagrade
Ocjenjivački sud dodijelit će tri novčane nagrade:
1. nagrada 5.000 kn
2. nagrada 3.000 kn
3. nagrada 2.000 kn
Nagrade su navedene u neto iznosima. Osim nagrada Ocjenjivački sud može dodijeliti do tri pohvale koje nisu u novčanom obliku. Zadržavamo pravo dodijeliti i dodatne nagrade / priznanja.
Projektu se pridružio kao partner i Muzej za umjetnost i obrt koji će dodijeliti jednu nagradu u neto iznosu od 2.000 kn. MUO se obvezuje producirati nagrađeni rad i uvrstiti ga u svoju zbirku dizajna. Svi nagrađeni radovi bit će tijekom prosinca ponuđeni na prodaju u HDD galeriji i u muzejskom dućanu MUO.

Ocjenjivački sud za dodjelu nagrade MUO čine Miroslav Gašparović (MUO), Vesna Ledić (MUO) i Koraljka Vlajo (HDD).


8. Postavljanje pitanja
Pitanja vezana uz propozicije mogu se postavljati na adresi natjecaji@dizajn.hr. Stručna pitanja vezana uz papir mogu se postavljati na adresi info@igepa-plana.hr, a ona vezana uz proizvodnju na adresi info@cerovski.hr

9. Objava rezultata natječaja
Ocjenjivački sud završit će s radom i objaviti rezultate najkasnije do petka 6. studenoga 2012.

10. Proizvodnja nagrađenih radova
HDD se obavezuje da će proizvesti nagrađene radove do datuma božićne izložbe. Ukoliko zbog složenosti tehničke izvedbe nije u mogućnosti proizvesti nagrađeni rad, HDD se obavezuje proizvesti ga do sljedeće božićne izložbe.

Ovisno o složenosti izvedbe, a u dogovoru s autorom, HDD ostavlja mogućnost izvedbe i pohvaljenih radova. Autori pohvaljenih radova, ukoliko to žele, mogu u vlastitoj organizaciji proizvesti svoje radove za prodaju u prostoru HDD-a. HDD zadržava pravo na 15% prihoda od prodaje tih radova, kao pokrivanje troškova izložbe i prodaje.
Autori nagrađenih radova, čiju izvedbu preuzima HDD, uz iznos novčane nagrade, imaju pravo na 10% od prodajne cijene proizvoda.

11. Prodajna izložba
HDD se obavezuje i preuzima:
Organizaciju izložbe u Galeriji HDD
Promociju, prodaju i troškove serijske izvedbe nagrađenih radova
Izdavanje i tiskanje publikacije/kataloga Bor s nama 2012
Prihodom od prodaje radova financirat će se realizacija projekta.

Za sve dodatne informacije autori su pozvani da izravno kontaktiraju HDD. Natječaj je anoniman.
Natječaj organizira i provodi Hrvatsko dizajnersko društvo (HDD) u suradnji s tvrtkama Igepa-Plana i Cerovski Print Boutique.

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook