Hrvatsko dizajnersko društvo

Boris Ljubičić

Područje kompetencije
grafički dizajn, produkt / industrijski dizajn, dizajn interijera / izložbeni dizajn, dizajn elektronskih medija, modni dizajn, tipografija, fotografija, ilustracija, teorija i kritika dizajna, edukacija o dizajnu
Profesionalni status
Freelance, Art director STUDIO INTERNATIONAL

Životopis

Boris Ljubičić je priznato ime hrvatskog i svijetskog dizajna. Njegovo djelovanje traje već trideset godina. Iako cijelo vrijeme živi radi u Zagrebu njegovi radovi putuju po svijetskim dizajnerskim metropolama, ulaze u svijetske izbore najboljih radova, dobivaju brojna priznanja i nagrade u USA, Europi i Japanu podjednako. Još od VIII Mediteranskih igara u Splitu 1979. godine on iznenađuje dizajnerski svijet svojom inovativnošću, originalnošću i profesionalnim procesom i realizacijom velikih i ključnih projekata sve iz prostora Hrvatske za cijeli svijet. Njegov originalni znak i zastava Mediteranskih igara su usvojeni kao trajni standard koji se koriste na svim mediteranskim sportskim natjecanjima, baš kao olimpijski znak na Olimpijadama. Nema ni jedne relevantne dizajnerske knjige u kojoj to nije publicirano, pojašnjeno ili uvršteno. Njegovi projekti vizualnih identiteta za kulturne institucije s međunarodnim sudjelovanjem i rejtingom kao što su: Muzički biennale u Zagrebu, Dubrovačke ljetne igre, Muzej za Umjetnost i obrt, Hrvatski muzej naivne umjetnosti, Fundacija Ivana Meštrovića, Muzej grada Vukovara ili Muzejski dokumentacijski centar je samo jedan od njegovih dijelova dizajnerskog opusa u kulturi. U sportu, uz spomenute Mediteranske igre je i Prvenstvo Europe u atletici, Split 1990, 2. svijetske vojne igre u Zagrebu 1999. godine ili Svijetsko rukometno prvenstvo za žene 2003. Svi navedeni dizajni su prezentirani u najprestižnijim publikacijama, godišnjacima ili knjigama koje izlaze u New Yorku, Tokyo-u, Londonu, Barceloni, Hong Kongu etc. Njegova posebna preokupacija su u ranijem vremenu bili ključni hrvatski gradovi: Dubrovnik, Split, Zagreb, Varaždin. Nakon 1990 se posebno posvetio velikom i samozatajnom projektu vizualnog identiteta Republike Hrvatske, kao nove države na novoj karti svijeta nakon pada berlinskog zida. To su bili projekti za najelementarnije vizuane sadržaje države Hrvatske. Njegov projekt zastave i novca nije realiziran ali je odigrao veliku ulogu u stvaranju svijesti o hrvatskom vizualnom kodu po kojem se danas Hrvatska u svijetu lako prepoznaje. Njegov koncept dva izmjenična kvadrata je najšire prihvaćen i izvan Hrvatske kao njeno izdvojio i originalno obilježje, poput japanskog kruga, švicarskog križa ili javorovog lista za Canadu. Vizualni identiteti hrvatskog turizma (HTZ), Hrvatske radiotelevizije (HRT), Zagrebačkog Velesajma, Hrvatskog autokluba (HAK), Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža, CROSKI (Sijaškog saveza) imaju jasan hrvatski identitet i svijetsku dizajn reputaciju. Njegovi ratni ili antiratni plakati kao KRV-ATSKA !, Read between the lines, The tie is Croatian i Gradski muzej VUKOVAR u progonstvu su pobrali mnoge svijetske nagrade i nalaze se u brojnim muzejima i zbirkama diljem svijeta. Njegovi plakati za Međunarodni dan muzeja su nagrađivani u jedinstvenoj seriji svih ovih 15 godina. Razbijeni vrč (posvećen padu berlinskog zida) je 1991 nagradio UNESCO-vom prvom nagradom u apsolutnoj kategoriji. Prazan okvir sa tekstom Where is a picture ? ili Gdje je slika? je nagradio američki časopis Critique, mrave u obliku slova "m" međunarodni Biennale industrijskega oblikovanja u Ljubljani, LOVE SQUARE / CIRCLE je nositelj titule BEST OF THE BEST po red dot-u u Essenu, a plakat MUSEUM 2005 ima već tri nagrade: TDC New York, Graphis Poster 2006, Graphis Design Annual 2006. Plakat MUSEUM 2006 također ima tri nagrade: Red dot (Essen), Aplied Arts (Toronto) i biennale plakata Mexico 2006. BEST OF SHOW Chichago 2005. u apsolutnoj kategoriji po natječaju časopisa HOW DESIGN za svijetski originalne plakte hrvatskog turizma ili Hrvatske turističke zajednice. Poprvi put dodijeljena nagrada za hrvatski industrijski dizajn G-Mark, Tokyo 2005 (SMS boca za maslinovo ulje). 2003. godine je inicirao i organizirao (uz pomoć HDD-a i Ministarstva Europskih integracija) poseban projekt EUROPE 2020 i pozvao sve najbolje europske dizajnere da daju svoje viđenje EUROPE u skoroj budućnosti. Izložba od 144 originalna plakata je počela u Zagrebu i obišla 12 europskih metropola. Njeno drugo izdanje je bilo 2005. u Muzeju za umjetnost i obrt, ovaj put sa podtemom TODAY FOR TOMORROW. Tako je stvorio europski projekt za Europu sa bazom u Zagrebu. U veljači će ova velika izložba biti utvorena sjedištu EU u Brushelles-u. Njegova teza da Europu trebaju dizajnirati dizajneri je obišla svijet i dobila priznanja u USA, i u neeuropskim sredinama. Najugledniji svijetski časopis za grafički dizajn i vizualne komunikacije GRAPHIS je u svom Focus-u ovoj temi posvetio 8 stranica. U kolovozu 2005. je dovršena knjiga ALL MEN ARE BROTHERS koja predstavlja 108 najboljih živućih dizajnera svijeta. Knjiga je rađena u obliku intervieu-a i svakom autoru je dat jednak prostor od 6 stranica, Boris Ljubičić jedini autor iz ovog dijela Europe. Kineski mjesečnik NEW GRAPHIC velike naklade mu je posvetio svoj broj 08 na 20 stranica sa 56 reprodukcija. Color Management for Logos je vodič i tumač procesa grafičkog dizajna, koji je upravo tiskan za cijeli svijet, definiran i stručno obrađen od John-a Drew-a i Sarah Meyer baš po radovima Borisa Ljubičića. U najnovijem idanju Design Zentrum-a u Essenu u knjizi enciklopedijskog formata, pod naslovom WHO IS WHO IN DESIGN / PRODUCT/ COMMUNICATION/ INTERIOR/ VOLUME 3 Boris Ljubičić ima 4 stranice, dok su ostali autori iz cijelog svijeta predstavljeni na dvije po svakom autoru.
Za razliku od drugih poznatih hrvatskih dizajnera Ljubičić se posvetio složenom istraživanju grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija. Njegovi radovi radikalnog karaktera, koji su tijekom godina poprimili ponešto smireniji ton, uvelike su korišteni u Hrvatskoj i u drugim zemljama. Njegovo traženje sveobuhvatnih rješenja i širokih primjena, karakterizirano je civilizacijskim i edukativnim pomakom u budućnost.
Boris Ljubičić samozatajno i trajno promiče hrvatsku kulturu, hrvatski identitet i Hrvatsku bez ičije pomoći i uz vlastite žrtve i odricanja. Sudjelovao je u brojnim seminarima, konferencijama i kongresima profesionalnog karaktera, kao i programima usmjerenim na usavršavanje organiziranim u Finskoj, Irskoj, Engleskoj, Francuskoj, Italiji, Nizozemskoj, Izraelu, Njemačkoj i Japanu.
1977. je osnovao je Tim vizualnih komunikacija koji je realizirao Mediteranske igre, i vodio ga kao art direktor do 1987.
1988. je osnovao i registrirao STUDIO INTERNATIONAL.d.o.o. Studio je registriran za aktivnosti vezane uz vizualne komunikacije, oblikovanje grafičkih rješenja i predmeta, izdavačku djelatnost i realizaciju. Osnovne djelatnosti Studia su identiteti poduzeća i TV design. Predanost STUDIA INTERNATIONAL održanju međunarodnih standarda u dizajnu rezultirali su mnogim međunarodnim nagradama i citiranjem u mnogim prestižnim publikacijama diljem svijeta.

Iskustvo

-World Trademarks & Logotypes 1, Graphic-sha, 1983.
-World Trademarks & Logotypes 2, Graphic-sha, 1987.
-International Corporate Design v.2, Logotypes & Pictograms, Nippan, 1992.
-Graphic Design of thr world vol. 1, Kodansha, 1993.
-International Corporate Design, vol. 1 Trademarks & Symbols, Nippan, 1993.
-GRAPHIS Poster 1997., 1998.
-GRAPHIS Logo 2
-GRAPHIS T-shirt 1
-GRAPHIS Tipography 1
-GRAPHIS Packaging 7
-World Trademarks: 100 years, GRAPHIS, 1996.
-74th ADC Annual, Art Directors Club, New York, 1995.
-Critic Annual 1998.
-PRINT's European Regional Design, 1998.
-Great Design Using 1,2 & 3 Colors, Supon. 1992., 1994.
-Breaking the Rules in Graphic Design, Supon 1995.
-International Logos and Trademarks 3, Supon 1997.
-International Logos and Trademarks 4, Supon 1998.
-Visual Impact, Supon, 1997.
-JAGDA Peace Posters International Exhibition, Japan Graphic Design Association, 1987.
-Helsinki international Poster Biennal 1995.
-Innovative Low Budget Design, Supon, 1996.
-Chaumont Jeux de letters, 8e festival d'affiches, Ville de Chaumont, 1997.
-Graphis Poster 2001
-Page Design
-Graphically Speaking
-Black & White
-Design is Identity
-Design is Typography
-Design is Poster
-Design is Book
-Graphic Agitation 2
-Print/ European Graphic Annual, 2001, 2002,2003, 2004
-Graphis magazine 351
-Graphis Poster 2004
-Graphis Annual Report 9
-Graphis Interactive Design 2005-
-Photographis 2005
-Graphis Annual 2006
-All men are brothers, 108 dizajnera svijeta, Berlin-Shangay 2006
-NEW GRAPHIC 08, 2006
-Color Management for Logos, 2006
-Graphis Poster 2007
-Creativity Annual 2007
-Who is who 3, Design zentrum Essen 2007
-Graphis Design Annual 2008

Priznanja

-Biennale of Industrial Design BIO, Ljubljana –1971., 1977., 1979., 1981. – zlatne medalje
-8th International Poster Biennale, Warshawa 1980. – srebrna medalja
-International Poster Biennale, Lahty 1981. – silver medal
-International Triennale of Graphic Design and Visual Communications ZGRAF 4 – 1984. – Grand Prix
-Media Save 1991 – UNESCO / ICCROM – 1. nagrada
-Biennale of Graphic Design – Brno, 1994. – brončana medalja
-74th Annual ADC, Art Direction Club New York – 1995. – Merrit Award
-International Triennale of Graphic Design and Visual Communications ZGRAF 7 – 1995. – specijalna nagrada
-International Poster Triennale, Nagoya – 1997. – srebrna medalja
-Critic Annual – 1998. – specijalna nagrada
-EXPO '98, najbolji turistički plakat, Chile 1998
-Festoril '99, pobjednik , Lisabon 1999
-Red dot, Best of the Best, communication design, 2001
-BIO 19. častna pohvala, Ljubljana 2004
-Red Dot, communication design, 2004
-Best of Show, HOW Design, 2005
-Winners Aplied Art, Toronto 2006
-Srebrna medalja 9. svijetskog biennala plakata, Mexico 2006
-Red Dot, communication design 2006
-Graphis Poster 2007, platinum
-Creativity Annual Awards, silver
-Graphis Design Annual 2008, gold

Portfolio

  1. Vizualni identitet
  2. Ambalaža
  3. Grad
  4. Neprilagođeni
  5. Sport
  6. Turizam
  7. Kultura
  8. Hrvatski vizualni identitet
  9. Dizajn države
  10. Plakat
  11. Europe 2020
  12. Mediteranske igre

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Flash Playera.

Copyright 2009 Hrvatsko dizajnersko društvo. | web@dizajn.hr | Tel. 098 311 630
Uvjeti korištenja | Impresum | Kontakt | Facebook